1.8 ja 1.8turbo koneesee menee toi 4.3kw? vai?Rusakko__ kirjoitti:Eeperiltä saa 1000 € 4.3 kW Easystart+ kakella kaapeleineen. Puhallinohjaukseen releen joutunee ostamaan erikseen, lienee n. 100 € luokkaa. Jos ei itse asenna, niin suosittelisin varaamaan 700-800 €...
Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Minne eeperi tai webasto yleensä autossa asennetaan? konetilan alle? vai jonnekki pohjaan?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Onks se nyt sit "rintapelti" nimeltään...eli periaatteessa suoraa. Tuulilasin alle koneen taate siihen peltiin.. Tai kuten omassa mallissa oli suositus, kuskinpuolen etulokarin sisään..
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Juu ei kuitenkaa akkukotelon ja koneen väliin onneks asensin siihen just vaivalla defan lämmityspiuha akkulaturin ei tekis miel alkaa uudestaa sijottamaan sitäjeippo kirjoitti:Onks se nyt sit "rintapelti" nimeltään...eli periaatteessa suoraa. Tuulilasin alle koneen taate siihen peltiin.. Tai kuten omassa mallissa oli suositus, kuskinpuolen etulokarin sisään..
PS: Osaatteko sanoa eeperistä ottaako tuo kaukosaaädin noin 150metrin ja 2 talon läpi signaalia autoon? toivottavasti ottaa. kyseessä eeperin R+ kaukosäädin. Kaveri sano että otti noin 600metrin pääst ravintolasta parkkihalliin.
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
No miksipäs ei menis?!Baabel kirjoitti:1.8 ja 1.8turbo koneesee menee toi 4.3kw? vai?Rusakko__ kirjoitti:Eeperiltä saa 1000 € 4.3 kW Easystart+ kakella kaapeleineen. Puhallinohjaukseen releen joutunee ostamaan erikseen, lienee n. 100 € luokkaa. Jos ei itse asenna, niin suosittelisin varaamaan 700-800 €...
Mulla härveli on asennettu rintapeltiin, suunnilleen siihen kohtaa missä on raitisilmakotelo, mutta siis konehuoneen puolelle. Mutta esim bensavehkeissä voi olla jokin toinen paikka parempi.
Mulla tuli lämppärin mukana ohjevihkonen, joka oli muistaakseni 1.8t 2006:lle, mutta ohje on niin syvällä varaston uumenissa, että en viitsis lähtee kaivamaan. Olisin tarkastanut, että mihin siinä oli laite neuvottu asennettavaksi...
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
No saabissa se asennetaan näin wirallisten ohjeiden mukaan:Baabel kirjoitti:Minne eeperi tai webasto yleensä autossa asennetaan? konetilan alle? vai jonnekki pohjaan?
M03-M04:
http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 4143FI.pdf
M05- :
http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 0516fi.pdf
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Nyt on eeperi asennettua... 1 päivän asennus muuttuikin 2 päivän asennukseksi , joskun 03 puuttuvan osan takia (joutuvat tekemään sellaisen) Mutta loppu hyvin kaikki hyvin...
hinta pysy samana 2000e r+ kakella... Mutta bensaa tuli 15litraa enemmä ku viedessä + 1pv tuli käytettyy veloituksetta sijaisautoa johon kertyi 140kilsaa ajoa
koht testaa toimaako
hinta pysy samana 2000e r+ kakella... Mutta bensaa tuli 15litraa enemmä ku viedessä + 1pv tuli käytettyy veloituksetta sijaisautoa johon kertyi 140kilsaa ajoa
koht testaa toimaako
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Nyt on muutaman päivän autossa pöhissyt, niin laitetaampa tännekin inffoo.
Tilasin satsin eeperi.com;
-Eber 4,3kW erillisellä vesipumpulla
-Embelin Remuc 1-AC GSM-ohjausmoduuli http://remuc.fi/
-IPCU-rele ohjelmoituna
Hintaa koko paketille posteineen tuli 1100€
Asennuksen tein siis itse, paitsi naftapuolen teki tuttu korjaamo, alta satasen siitä selvittiin. Tankki kun piti laskea pois niin se ei oikein tämmöistä asfalttipiha-asentajaa pikkupakkasilla houkuttanut.
Jos nyt rahaa säästinkin itse tekemällä, niin hermoja ja tupakkia kyllä paloi ja paljon. Plus asennus on vieläkin vähän kesken, ja laitteen pakari kuulostaisi kolisevan montuissa kallistuksenvakaajaan ja mitähän vielä...
Laitoin Eeperin sinne minne tehtaallakin niitä laitetaan, ei vain ollut sitä oikeaa telinettä. Se olisi auttanut paljon.
Relettä en ole vielä askarrellut paikoilleen, parit eri ohjeet on miten se tulisi kytkeä. Sisäpuhallus ei siis vielä toimi, ja ei auto kyllä paljoa sisältä lämpeä ilman sitä. Ehkä pari astetta. Tuulilasissa ei ole minkään näköisiä sulamisen merkkejä puolenkaan tunnin tohotuksen jälkeen. Motti kyllä lämpeää hyvin.
Remuc on siis sellainen yleismallin GSM-ohjain ja niimpä siitä seuraa pari juttua. Esim en tiedä kummalla teholla Eeberi käy. Mukana ei siis tullut minkäännäköistä Eeberin omaa sisäohjainta, vain yksi Remucin nappi/merkkivalo josta Eeberin saa käyntiin ja pois tarvittaessa. Puhelinta olen tosin lähinnä käyttänyt.
Johtojahan tuossa Eeberissä olisi enemmänkin kuin pelkkä käynnistysjohto joka nyt on kytkettynä, ja Remucissa paljon ylimääräisiä lähtöjä ja tuloja. Eli ehkäpä tuon tehonsäädön esimerkiksi saisi jotenkin toimimaan, mutta en ole vielä jaksanut perhetyä. Eikä se tuo sääkään oikein nyt suosi ulkona asentamista. Perustoiminto nyt kuitenkin toimii, eli moottori lämpenee.
Jos löytyy Eeberin johdoista tietoa, ja Remucista kans niin kiinnostaisi.
Tilasin satsin eeperi.com;
-Eber 4,3kW erillisellä vesipumpulla
-Embelin Remuc 1-AC GSM-ohjausmoduuli http://remuc.fi/
-IPCU-rele ohjelmoituna
Hintaa koko paketille posteineen tuli 1100€
Asennuksen tein siis itse, paitsi naftapuolen teki tuttu korjaamo, alta satasen siitä selvittiin. Tankki kun piti laskea pois niin se ei oikein tämmöistä asfalttipiha-asentajaa pikkupakkasilla houkuttanut.
Jos nyt rahaa säästinkin itse tekemällä, niin hermoja ja tupakkia kyllä paloi ja paljon. Plus asennus on vieläkin vähän kesken, ja laitteen pakari kuulostaisi kolisevan montuissa kallistuksenvakaajaan ja mitähän vielä...
Laitoin Eeperin sinne minne tehtaallakin niitä laitetaan, ei vain ollut sitä oikeaa telinettä. Se olisi auttanut paljon.
Relettä en ole vielä askarrellut paikoilleen, parit eri ohjeet on miten se tulisi kytkeä. Sisäpuhallus ei siis vielä toimi, ja ei auto kyllä paljoa sisältä lämpeä ilman sitä. Ehkä pari astetta. Tuulilasissa ei ole minkään näköisiä sulamisen merkkejä puolenkaan tunnin tohotuksen jälkeen. Motti kyllä lämpeää hyvin.
Remuc on siis sellainen yleismallin GSM-ohjain ja niimpä siitä seuraa pari juttua. Esim en tiedä kummalla teholla Eeberi käy. Mukana ei siis tullut minkäännäköistä Eeberin omaa sisäohjainta, vain yksi Remucin nappi/merkkivalo josta Eeberin saa käyntiin ja pois tarvittaessa. Puhelinta olen tosin lähinnä käyttänyt.
Johtojahan tuossa Eeberissä olisi enemmänkin kuin pelkkä käynnistysjohto joka nyt on kytkettynä, ja Remucissa paljon ylimääräisiä lähtöjä ja tuloja. Eli ehkäpä tuon tehonsäädön esimerkiksi saisi jotenkin toimimaan, mutta en ole vielä jaksanut perhetyä. Eikä se tuo sääkään oikein nyt suosi ulkona asentamista. Perustoiminto nyt kuitenkin toimii, eli moottori lämpenee.
Jos löytyy Eeberin johdoista tietoa, ja Remucista kans niin kiinnostaisi.
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Mulla on alunperin Belgiasta tuotu Saabbi ja en tiedä oliko siinä alkuperäinen Eberi vai jälkiasennus. Sisäilmanpuhallin ei eberissä toimi, niin voiko täten ajatella sen olevan jälkiasennus Eberi? Miten sisäilman saa toimimaan? Voiko Eberiin laittaa toimimaan kaukosäädöllä?
Eberi toimii Sidin kautta.
Eberi toimii Sidin kautta.
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
jn1981 tässä jotain arvailua:
-Jos toimii SID:n kautta niin alkuperäinen, väyläohjattu eeberi.
-> Ja tällöin ei saa kauko-ohjausta
-> Jos sisätilan puhallin ei toimi niin jossain jotain häikkää.
-Jos toimii SID:n kautta niin alkuperäinen, väyläohjattu eeberi.
-> Ja tällöin ei saa kauko-ohjausta
-> Jos sisätilan puhallin ei toimi niin jossain jotain häikkää.
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
ok, kiitos tiedoista. Pitäö sanoa huoltomiehille, että laittaa kuntoon.
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Taitaa täälläkin olla tarvetta askarteluohjeille.
Isän 9-3ss 1.8t siis kohteena ja tarkoitus olisi sovittaa sinne eberi sisäänrekannetuilla pumpuilla.
Ajattelin helpoimmaksi paikaksi vasenta etupyörä koteloa. Vai onko siellä tilaa yhtään? Miten alas pissapojan säiliö mahtaa yltää?
Mitäs kautta letkut on helpoin vetää? Kennolle menevä letku kai haaroitetaan lämmittimen kautta?
Ja tämä kaikki siis taas vain ajattelua... mutta josko joskus innostuisi.
Isän 9-3ss 1.8t siis kohteena ja tarkoitus olisi sovittaa sinne eberi sisäänrekannetuilla pumpuilla.
Ajattelin helpoimmaksi paikaksi vasenta etupyörä koteloa. Vai onko siellä tilaa yhtään? Miten alas pissapojan säiliö mahtaa yltää?
Mitäs kautta letkut on helpoin vetää? Kennolle menevä letku kai haaroitetaan lämmittimen kautta?
Ja tämä kaikki siis taas vain ajattelua... mutta josko joskus innostuisi.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Olisiko kellään ohjeita -03 9-3 etupuskurin irroitukseen?
Eberi rassattuna pöydällä, joten autoonhan se pitää saada.
Eberi rassattuna pöydällä, joten autoonhan se pitää saada.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Etuvalojen välistä säleikön yläreunasta muovikiinnikkeet irti, lähtee kun painaa keskiosan nippeleistä sisälle.
Viimasuoja puskurin alta irti. Ruuvit irti pyöränholveista, ja olikohan alareunassakin jotain.
Sitten vaan vedetään eteenpäin. Olikohan jotenkin näin.
EDIt:
http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 7159fi.pdf
Tuollahan se on kerrottu
Viimasuoja puskurin alta irti. Ruuvit irti pyöränholveista, ja olikohan alareunassakin jotain.
Sitten vaan vedetään eteenpäin. Olikohan jotenkin näin.
EDIt:
http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 7159fi.pdf
Tuollahan se on kerrottu
Re: Jälkiasennus webaston (tai eberin) hintoja..?
Puskurin irroitin ja tutkin minne laitteeen saa mahtumaan. Vasen puoli on aivan liian ahdas. Tai vaatisi sumarin kopan poistamisen. Oikealle puolelle lämmitin mahtuu pakoputki alaspäin ja letkun lähdöt akkua kohti. Tilaa ei ole kuitenkaan näinkään liikaa. Vesiletkut saa ainakin moottorin edessä suht helposti vasemmalle, mutta sitten tulee jo mietittävää miten vaihteiston saa ylitettyä ilman letkujen hankautumista.
Jos jollain on ko. operaatiosta kuvia 1.8t malliin niin kaikki apu olisi tervetullutta.
Pitkä ja hermoja syövä projekti tästä kuitenkin tulee...
Jos jollain on ko. operaatiosta kuvia 1.8t malliin niin kaikki apu olisi tervetullutta.
Pitkä ja hermoja syövä projekti tästä kuitenkin tulee...
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77