Konsernimankka

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Måråt

Ottaako tuo MY08 93 SC TID:ssä oleva konsernimankka nokilleen jos sen irroittaa piuhoista ja laittaa muutaman tunnin päästä takaisin.

Tuli mitta täyteen tuota paskaa soitinta ja siirrän sen hansikaslokeroon, tilalle tulee
Alpine CDE-126BT soitin, oviin midibassot, kojelaudalle diskantit takakonttiin aktiivisubi Infiity kappa 6x9 pääkaiuttimet. Kojelaudalle jää merkkiääniä varten ne kolikon kokoiset puhujat. Loppuu se hampaiden kiristely noiden paskojen kanssa.
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Huhujen mukaan mankka pitäisi irroittaa Tech2+Candibox yhdistelmällä ennen kuin sen nappaa irti johdoista. Muuten saattaa olla että ei toimi enää paikalleen laitettuna.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Jaggge
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Su Elo 22, 2010 17:45
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja Jaggge »

essonpaarissa pojat sanoi...

Oman kokemuksen mukaan mitään muuta ei tapahdu kuin että kellonaika tottelee orkkismankkaa.
Oma kokemus http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 9&start=30

ja täällä http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=118244
^^^^^^^^^^
SaaB 9-3SC Linear Business 1.9TiD 08' A
Yamaha FZR 750R 85' ratarojekti
Honda CBR1000F 98'
saab 1.9tids
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: To Touko 12, 2011 23:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja saab 1.9tids »

mulla on tällä hetkellä alpinen 9886-r ja hyvin piippaukset ja saundit kuuluu. kokeilin myös konserni mankan takaisin laittoa, ja pelasi ainakin silloin hyvin, vaikka oli otettu välillä pois piuhoista.

ainut huomion arvoinen seikka, että huoltoväli jutska menee nollille... eli sidistä ei nää sitä seuraavaa huolto-ajankohtaa enää.. sen voi palauttaa techillä, en oo sitä vielä kokeillut, mutta tehc2:ssa oli se huolto-ohjelmointi jutska, jolla voi muuttaa niit huolto aikoja... :)

eikun vaan koko paska pois, ja parempaa tilalle... suosittelen! :mrgreen:

muuten: auton omasta bluetoothista lähti äänet pois, ei oo jaksanu kattoa, onko siellä joku piuha vielä laittamatta... 8O
Nykyinen kulkine:Subaru Legacy 2.5cng
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Minulla oli alkuperäisenä ideana jättää tuo konsernisoitin kytkettynä tuonne hansikaslokeroon..sehän ei vaadi kuin johtojen pidentämisen niin että ylettää sinne.
Toisaalta jos kerran Alpinen kanssa saa varoitusäänet/vilkkuäänet niin miksipä sitä sinne laittaisi.

Jaksaisitko "Saab 1,9 tids" vähän avata tätä ajatusta, saitko myös rattinapit toimimaan sillä Alpinen soittimella. Löytyykö muuten valmista peitelevyä sen alkuperäisen soittimen tilalle vai teitkö itse.
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Itselleni on ainakin kertynyt sellaista tietoa että "mankka" joka näkyy kojetaulussa on vain käyttölaite, itse radiovastaanotin on jossakin syvällä kojetaulun uumenissa. Mutta ongelmallisenhan tästä tekee se, että kaikki kaiutinkaapelit pitää vetää itse, koska autossa on toteutettu valokaapeleilla tuo äänisignaalin siirtyminen soittimesta vahvistimille. Itselläni on siis 9-3ss vm2003 ARC ja 150w vahvistinpaketti autossa.

Keskikaiutin toimii piipparina, ja jos sen jättää pois, niin ei piippaukset enää kuulu.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Nyt ennen kuin kukaan hankkii uudet osat ja repii vanhan mankan irti ilman techiä, kannattaisi varmistaa puhutteko samasta malliversiosta vai onko toisilla facelift ja toisilla ei. Näissä kun on eri grammari.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Jaggge
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Su Elo 22, 2010 17:45
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja Jaggge »

vitikka kirjoitti:Nyt ennen kuin kukaan hankkii uudet osat ja repii vanhan mankan irti ilman techiä, kannattaisi varmistaa puhutteko samasta malliversiosta vai onko toisilla facelift ja toisilla ei. Näissä kun on eri grammari.
Aivan totta!
Itselläni (joka tietty käy ilmi noista threadeista ja sigusta) on facelift.
^^^^^^^^^^
SaaB 9-3SC Linear Business 1.9TiD 08' A
Yamaha FZR 750R 85' ratarojekti
Honda CBR1000F 98'
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Jep, aika lailla selviääkin näistä postauksista mikä malli kenelläkin on. tahdoin vain varmistaa, että ne joilla on tämä vanhempi malli, että he myös ymmärtävät tilanteen. Lisäksi myös jälkipolvet, jotka asiasta myöhemmin innostuvat eivätkä suin päin lähde vetämään mankkaan irti hurmoksessa :)
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Jaggge kirjoitti:
vitikka kirjoitti:Nyt ennen kuin kukaan hankkii uudet osat ja repii vanhan mankan irti ilman techiä, kannattaisi varmistaa puhutteko samasta malliversiosta vai onko toisilla facelift ja toisilla ei. Näissä kun on eri grammari.
Aivan totta!
Itselläni (joka tietty käy ilmi noista threadeista ja sigusta) on facelift.

Jani on pihalla. Unohtakaa mun jutut... :D
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Juu siis MY08 Faceliftissä ei ole enään kuituja. Ja totta, kaiutinkaapelit pitää vetää. Minun kohdalla takakonttiin rca kaapeli sisältäen herätteen, etuoviin kaapelit ja kojelaudalle kaapelit.....eli eipä juurikaan hankalaa. WIS:istä katselin että -08 konsernimankka on sen kojelaudassa olevan näytön kanssa yhtä puuta...eli ns. perinteintn versio.

Minullahan makoilee tuossa hyllyssä täydellinen 150 systeemin päivityspaketti. Koska tehtaalla on säästelty niin kaapelointeja ei autossa ole....eikä tule pakettia varten. Mitä nyt olen asiaa tutkaillut niin se päivityspaketti ei kummemmin ääntä paranna ja ei ole minun tarpeille/tahtotilalle riittävä. Suurin työ tässä aftermarket soittimen asennuksessa on minun kohdalla ovikaiuttimien johtojen asennus kun niitä ei siellä valmiina ole. Luultavasti päädyn ns. "Corolla" asennukseen jossa poraan läpiviennit siihen oven päätyyn, nykyisen liittimen viereen. Tähän pitää jostain löytää sopiva haitarikumi että saa tiiviiksi.
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Miksi poraat, eikö siinä nykyisessä "haitarissa" oven välissä ole valmiina viennit ämyreille?" 9-3 sen kummennin tuntematta, mutta luulisi, että siellä on valmiit kohdat johdoille, jos on saatavissa päivityspakettiakin? Femmassa mahtui vielä vetämään ylimääräistäkin piuhaa sen haitarin sisältä.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Nå poraan kun 9-3 SC:ssä on toteutettu tuo kaapeleiden läpivienti oveen töpselissä. On siellä töpselissä tietysti paikat kaiuttimien pinneille mutta kun ei ole niitä pinnejä:(

Muuta mutinaa.....

Tuossa 150 W alkuperäisessä päivityspaketissa hiukan ihmettää tällainen asia. Olen kuullut että faceliftinkin tiettyjä taajuuksia on leikattu, ei kylläkään ilmeisesti niin paljoa kun vanhemmassa versiossa. Noh, päivityspakettihan asennetaan niin että konsernimankasta viedään etu- ja takakaiuttimien signaali päitysvahvistimelle ja siellä se sitten jaetaan uudestaan kaikille kaiuttimille(7 kpl). Kun kerran vahvistimelle viedään vaimennettu signaali niin kyllä se sieltä uloskin tulee vaimennettuna.
Tästähän voisi helposti vetää johtopäätöksen(kyllä...omaan myös sähkärin koulutuksen:)) että vanhemmassa versiossa jossa päivitysvahvistimelle syötetään signaalit kuidulla saadaan ovikaiuttimiin ns. vaimentamaton signaali. Faceliftissä taas ei saada tällaista signaalia ovikaiuttimiin....oiken vai väärin...joku viisaampi kertokoon
Jaggge
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Su Elo 22, 2010 17:45
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja Jaggge »

Nuts kirjoitti: Suurin työ tässä aftermarket soittimen asennuksessa on minun kohdalla ovikaiuttimien johtojen asennus kun niitä ei siellä valmiina ole. Luultavasti päädyn ns. "Corolla" asennukseen jossa poraan läpiviennit siihen oven päätyyn, nykyisen liittimen viereen. Tähän pitää jostain löytää sopiva haitarikumi että saa tiiviiksi.
Mulla on kans ovisetti valmiina odottamassa. Jossain keskustelussa oli mainittu liittimien tyyppi ja löysyin nettisivun, josta niitä saisi tilata. Kun siinä jutussakaan ei ollut ihan tarkkaa määritystä että mitä ne oli, niin jäi hankkimatta.

Onkos siellä oven sisälläkään johtoja valmiina, jostain kuin sain kuvan, että nimenomaan 70 setissä puuttuu johto mankalta oven töpseliin?
^^^^^^^^^^
SaaB 9-3SC Linear Business 1.9TiD 08' A
Yamaha FZR 750R 85' ratarojekti
Honda CBR1000F 98'
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Konsernimankka

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ei ole johtoja.
Liitinpinnin tyyppi on joko junior power timer (jpt) tai junior micro timer ((jmt)
Todennäköisesti jpt.

Pinnit eivät maksa juuri mitään joten suosittelen asennusta orginaali reittiä pitkin!
Pinnejä saa esim vaasan elektroniikkakeskukselta.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Vastaa Viestiin