Hifiä, jälleen kerran.
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Tuossa ei ole silloin oikeastaan mitään ongelmaa, jos on se vahvistin kuskin penkin alla.
Siinä ei ole taajuussuodatusta, joten sen kaiutin lähdöistä saa koko taajuskaista-signaalin. Ei tarvitse hankkia kuin kaiutin-linja-muunnin omaa erillistä lisävahvistinta varten. Aina ei tarvitse sitäkään, jos vahvistimessa on kaiutintasoiset tuloliitännät.
Se on tietenkin eri juttu, jos ei saabin radion ja cd-soittimen äänenlaatu äänilähteenä ole riittävän laadukas.
Siinä ei ole taajuussuodatusta, joten sen kaiutin lähdöistä saa koko taajuskaista-signaalin. Ei tarvitse hankkia kuin kaiutin-linja-muunnin omaa erillistä lisävahvistinta varten. Aina ei tarvitse sitäkään, jos vahvistimessa on kaiutintasoiset tuloliitännät.
Se on tietenkin eri juttu, jos ei saabin radion ja cd-soittimen äänenlaatu äänilähteenä ole riittävän laadukas.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Niin, kyllähän mieli tekisi laittaa tuo oma 9886r tilalle, olisi prossukin siihen perään laittaa niin ei sitten tarvitsisi säätöasioita miettiä. Tietysti jos aux-in on tuossa laitteessa olemassa niin ratkaisuksi voisi muodostua ulkoisen äänilähteen käyttö, mutta sitten edessä olisi juurikin tuo prosessointi-ongelma. Ja tietysti tuo kaiutintasoinen signaaliketju olisi vastaus jos tuossa omassa vahvistimessani sattuisi sellainen olemaan, vaan kun ei Ja vähän on noista muuntimista huonoa kokemusta, niin ihan silläkin koitan moista ratkaisua välttää.
Eli taitaa tässä nyt ratkaisuksi muodostua tuo rinnakkaisen laitteiston rakentaminen alusta loppuun, todennäköisesti helpoin toteuttaa. Eli niitä asennuskilkkeiden jälleenmyyjiä saa ehdotella
-Örkki-
Eli taitaa tässä nyt ratkaisuksi muodostua tuo rinnakkaisen laitteiston rakentaminen alusta loppuun, todennäköisesti helpoin toteuttaa. Eli niitä asennuskilkkeiden jälleenmyyjiä saa ehdotella
-Örkki-
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Olisin myös kiinnostunut kilkkeistä jolla saa rattikaukosäätimen toimimaan jos se ylipäätään on mahdollista. Mankka on ALpine 117Ri. Ehdotuksia/linkkejä kaivataan.. Ja tosiaan jos cd-soittimen irroitatte niin siihen tarvii sen kuidun pätkän pitämään signaalin kasassa, niitä myy sk-autosound.
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Mitenköhän muuten, löytyi tuolta sk.autosoundin linkkien takaa 165mm kaiutinadapteri eteen joka kiinnitetään kehältä kolmella ruuvilla. Onko etuovessa valmiit paikat tälle adapterille vai tarvitseeko ne tehdä? Tämä sillä että itsellä on pari valmiiksi vaimennettua jämäkkää adapteria tuossa nykyisessä ooppelissa kiinni, ja ne näyttävät kovasti vastaavilta. Säästyisi siis adapterien hankinnalta jos menisivät suoraan oviin kiinni.
Ja kun niistä rattisäätimistä kyseltiin niin nopealla googlaamisella uskoisin että kyse on silloin tällaisesta: http://www.acvgmbh.de/shop3/product_inf ... 0-x02.html Faktaksi en siis uskalla sanoa jos joku tämmöisen ostaa, mutta netti kertoi että olisi juurikin sitä varten että rattiohjaimet saisi kiinni mankkaan. Sen tiedän että tällaisia adaptereita on mutta varmuudella en siis sano että juuri tuo on kyseinen adapteri.
EDIT: Tietysti jos joku viitsisi sen verran kaivella autoaan että löytää rattisäätimien piuhanpään ja liittimen ja laittaisi siitä kuvan niin helpottaisi oikean diagnoosin tekemistä. Itseä kiinnostaisi kovasti ainakin 9-3ss -03 - -06 malli kun semmoinen olisi tuloillaan
Ja kun niistä rattisäätimistä kyseltiin niin nopealla googlaamisella uskoisin että kyse on silloin tällaisesta: http://www.acvgmbh.de/shop3/product_inf ... 0-x02.html Faktaksi en siis uskalla sanoa jos joku tämmöisen ostaa, mutta netti kertoi että olisi juurikin sitä varten että rattiohjaimet saisi kiinni mankkaan. Sen tiedän että tällaisia adaptereita on mutta varmuudella en siis sano että juuri tuo on kyseinen adapteri.
EDIT: Tietysti jos joku viitsisi sen verran kaivella autoaan että löytää rattisäätimien piuhanpään ja liittimen ja laittaisi siitä kuvan niin helpottaisi oikean diagnoosin tekemistä. Itseä kiinnostaisi kovasti ainakin 9-3ss -03 - -06 malli kun semmoinen olisi tuloillaan
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Jatketaampas tätä iloista keskustelua audiojärjestelmän päivityksestä ja kysellään tyhmiä..mazaa kirjoitti:Ja tosiaan jos cd-soittimen irroitatte niin siihen tarvii sen kuidun pätkän pitämään signaalin kasassa, niitä myy sk-autosound.
Mikä mahtaa olla tuon "kuidun pätkän" / muiden tarvittavien osien kauppanimi SK-autosoundilla, joita sitten voisi laittaa kauppalistalle? Koskien tuota cd-soittimen irroittamista ja 1-din soittimen asentamista sen tilalle.
Kyseisen liikkeen nettikaupasta en sitä löytänyt.
thx in advance
-lepsu
Emmaljunga-Plasto-Nopsa-Tunturi-Jupiter-Fantic Motor-Raisu-Yamaha RD125-Yamaha DT125-Mitsu Lancer-BMW 316/Yamaha TZR250/Yamaha YZF600R-Audi 80-Opel Astra-Mazda 626-VW Golf-Ford Transit-Toyota Hiace-Saab 9-3 SS 2.2TiD linear
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Soittamalla selviää. Sanot että valokuituun tarkoitettu jatkoliitin. Sillä osaavat sulle sellaisen myydä.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 23:18
- Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
Re: Hifiä, jälleen kerran.
onko muilla ollut ongelmia häiriöäänten kanssa vahvarin asennuksen yhteydessä?
Mulla jostain kumman syystä kuuluu lähinnä oikeasta kanavasta pieni naksutus ja rutina, jos koittaa säätää gainia vähän suuremmalle niin alkaa vinkuna vaikkei auto olis käynnissäkään.
Kun oon peräkontissa kontannut niin oon huomannu että jostain vasemman sivupahvin takana olevasta sulakerasiasta tai sen lähistöltä kuuluu samantyylinen pieni napsutus kun virrat on päällä. tämä lienee ominaisuus, mutta äänet muistuttavat aikalailla toisiaan..
Vahvari Helix DP Five. Takakaiuttimista signaali vahvarille AudioControlin EQL Seires 2:n käutta, jossa kaiutintasoinen input ja EQ.
Maadoitus vasemman takavalon alla olevasta maadoituspisteestä.
Mulla jostain kumman syystä kuuluu lähinnä oikeasta kanavasta pieni naksutus ja rutina, jos koittaa säätää gainia vähän suuremmalle niin alkaa vinkuna vaikkei auto olis käynnissäkään.
Kun oon peräkontissa kontannut niin oon huomannu että jostain vasemman sivupahvin takana olevasta sulakerasiasta tai sen lähistöltä kuuluu samantyylinen pieni napsutus kun virrat on päällä. tämä lienee ominaisuus, mutta äänet muistuttavat aikalailla toisiaan..
Vahvari Helix DP Five. Takakaiuttimista signaali vahvarille AudioControlin EQL Seires 2:n käutta, jossa kaiutintasoinen input ja EQ.
Maadoitus vasemman takavalon alla olevasta maadoituspisteestä.
Saab 9-3 SS 2.2TiD -03
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 23:18
- Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Akun maadoitusten parantaminen voisi olla ensimmäinen korjauskohta, eli vähintään vahvistimen virtajohdon paksuinen lisämaadoitus akulle.
Saab 9-3 SS 2.2TiD -03
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Sulla on ns. maaluuppi nyt johdoissa. Eli maadoitusten vastusluku vaihtelee soittimen ja vahvarin välillä. Käy maadoituspisteet läpi, yleensä vahvistimen johdoista löytyy vika.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Mites muuten tuo antennipiuha, onko ihan standardi vai saabin omia metkuja?
Tässä pientä projektia on tehty nyt. Piuhat vedetty konttiin, huomenna olisi tarkoitus työntää virtaletku konehuoneen puolelle ja alkaa ihmettelemään piuhoja kaiuttimille.
Tässä siis tulee mankka CD-aseman tilalle, 3-tie erillissarjaa ja subia...
SS -03
Tässä pientä projektia on tehty nyt. Piuhat vedetty konttiin, huomenna olisi tarkoitus työntää virtaletku konehuoneen puolelle ja alkaa ihmettelemään piuhoja kaiuttimille.
Tässä siis tulee mankka CD-aseman tilalle, 3-tie erillissarjaa ja subia...
SS -03
9-3 SS -03
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 23:18
- Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Protect-valo välkkää välillä, ja kun volumea vääntää niin ääni pätkii. Muita ehdotuksia..?JaniV kirjoitti:Sulla on ns. maaluuppi nyt johdoissa. Eli maadoitusten vastusluku vaihtelee soittimen ja vahvarin välillä. Käy maadoituspisteet läpi, yleensä vahvistimen johdoista löytyy vika.
Saab 9-3 SS 2.2TiD -03
Re: Hifiä, jälleen kerran.
pikkujaska kirjoitti:Protect-valo välkkää välillä, ja kun volumea vääntää niin ääni pätkii. Muita ehdotuksia..?JaniV kirjoitti:Sulla on ns. maaluuppi nyt johdoissa. Eli maadoitusten vastusluku vaihtelee soittimen ja vahvarin välillä. Käy maadoituspisteet läpi, yleensä vahvistimen johdoista löytyy vika.
Tarkista ne virta ja maajohdot, niissä vika. Sulakkeen hyvä kontakti?
Mistä otit herätteen?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Noniin... Sitten tarvittais niitä hyviä ideoita.
Mistäs saisin piuhat vedettyä etuovien sisään. Sitten toinen homma että mistäs löytyisi se antenniadapteri? Olisiko tossa SK autosoundilla?
Mistäs saisin piuhat vedettyä etuovien sisään. Sitten toinen homma että mistäs löytyisi se antenniadapteri? Olisiko tossa SK autosoundilla?
9-3 SS -03
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Mårå
Piuhat etuoviin......eli luultavasti ovessa olevassa liittimessä on pinnit valmiina ja kehyksessä olevassa liittimessä ei ole.
Minä tein MY08:ssa näin....jalkatilan sivupaneli pois ja sitten hitsauslangalla ns. kumisukan läpi niin pitkälle että tulee ulos sieltä kehyksen liittimen päästä. Liittimen roiskesuojan joutuu avaamaan. Sitten vaan hitsauslankaa käyttäen vetonaruna kaapelit sinne liittimeen asti. Liittmen pinnilukitus auki ja johdot paikoilleen. Tarvitset siis sopivia liitinpinnejä että saat homman tehtyä.
Tuo on aivan simppeli homma kunhan vähän ensiksi perehtyy asiaan. Menee noin. 15 min /puoli kun tekee.
Piuhat etuoviin......eli luultavasti ovessa olevassa liittimessä on pinnit valmiina ja kehyksessä olevassa liittimessä ei ole.
Minä tein MY08:ssa näin....jalkatilan sivupaneli pois ja sitten hitsauslangalla ns. kumisukan läpi niin pitkälle että tulee ulos sieltä kehyksen liittimen päästä. Liittimen roiskesuojan joutuu avaamaan. Sitten vaan hitsauslankaa käyttäen vetonaruna kaapelit sinne liittimeen asti. Liittmen pinnilukitus auki ja johdot paikoilleen. Tarvitset siis sopivia liitinpinnejä että saat homman tehtyä.
Tuo on aivan simppeli homma kunhan vähän ensiksi perehtyy asiaan. Menee noin. 15 min /puoli kun tekee.
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Omassa versiossani käytin auton omia kaiutinpiuhoja. Vaikka ovatkin 0,75mm2 paksua lyhyellä matkalla ei väliä. Eli jalkatilasta vaan etsii johtonipun, joka tulee ovesta, purkaa nippua sen verran, että saa kaiutinjohtoihin varaa ja napsasee poikki.(en muista värejä mutta kummallakin puolella oli erilaiset) Erillissarjan jakosuotimet kiinnitin vasemmalla puolella jalkojen yläpuolella olevan muovin päälle ja oikealla puolella hansikaslokeron oikealle puolelle vaimennusmuoviin kiinni. Antenniadapterin sain Kotkan kt-centeristä. Kävin paikan päällä kokeilemassa eri vaihtoehtoja ja oikea löytyi 10€ hintaan.