Hifiä, jälleen kerran.
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Tuli laitettua Hertz DCX87.3 etunurkkiin. Juu parani ääni mutta en nyt sanoisi että ihan bolt-on. Hiukan korkeat ovat reunoista mutta sen veistelin matalammaksi. Sen ollessa ihan paperia. Sitten meni ritiläkin takaisin paikoilleen. Johdosta nippasin pikaliittimen veke ja "abikoilla" ranettelin. Samalla vähän jatkoa niihin johtoihin.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Outoa, mulla sujahtivat ihan kivasti paikalleen ja ritilätkin meni ihan nätisti kiinni ilman mitään muokkauksia.
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
9-3 Cab 2.0t '99
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Voiko AMP1 (penkin alta) vetää rosvolla/jakoblokilla virtaa suoraan aftermarket vahvistimeen vai joutuuko vetämään virrat suoraan akulta?
-:- Saab 9-3 Aero 2005 -:-
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Okei No ehkä ne sit ois voineetkin mennä. Ovat nyt kuitenkin paikoillaan. Eli kannattaa siis koittaa kahdesti ennenku runtelee.muf kirjoitti:Outoa, mulla sujahtivat ihan kivasti paikalleen ja ritilätkin meni ihan nätisti kiinni ilman mitään muokkauksia.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Täl viikol tulos Hertz dcx87.3 etunurkkiin ja keskel Audison Prima apx4. Kyseessä siis vakio 7 kaiutinsetti.
Jos haluis viel hifistellä lisää, niin kannattaiskohan vaihtaa hattuhyllyn kajarit toisiin 4" vaiko lyödä 6 x 9" sinne tyhjiin reikiin ja alkuperäset 4" piuhoist irti?
Toimiik 6x9" viel ilman lisävahvistimii?
Jos haluis viel hifistellä lisää, niin kannattaiskohan vaihtaa hattuhyllyn kajarit toisiin 4" vaiko lyödä 6 x 9" sinne tyhjiin reikiin ja alkuperäset 4" piuhoist irti?
Toimiik 6x9" viel ilman lisävahvistimii?
9-3 SS Tids Vector
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Kannattaa vaihtaa parempiin. Ei mahda todellisuudessa olla mitään hyötyä hattuhyllyn 4" korvata 6 x 9". Sieltä ei sitä matalaa bassoa tule, niin hyvä 4" sen toistaa siinä missä isompikin. Tärkeintä on saada yläbasso-, keskialue- ja diskantti toisto kuntoon. Ne 6 x 9 paikat voi jättää odottamaan vaikka hattuhyllyn bassoja varten, mikäli joskus lisävahvistimen asentaa. Basso signaalihan saa hyvin etuovista.J_T kirjoitti:
Jos haluis viel hifistellä lisää, niin kannattaiskohan vaihtaa hattuhyllyn kajarit toisiin 4" vaiko lyödä 6 x 9" sinne tyhjiin reikiin ja alkuperäset 4" piuhoist irti?
Toimiik 6x9" viel ilman lisävahvistimii?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Nyt on Hertzit etunurkis ja Audison Prima Apx 4 keskel.
Ensivaikutelma on selkeämpi ja puhtaampi sointi, muttei minuun korvaani nyt mitenkään valtava ero aikaisempaan.
Ja etunurkkien kaiutinritilät jäi mullakin kantamaan hieman, en niille nyt tähän hätään jaksanut tehdä mitään.
Ensivaikutelma on selkeämpi ja puhtaampi sointi, muttei minuun korvaani nyt mitenkään valtava ero aikaisempaan.
Ja etunurkkien kaiutinritilät jäi mullakin kantamaan hieman, en niille nyt tähän hätään jaksanut tehdä mitään.
9-3 SS Tids Vector
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Mulla huomenna edessä Audison APX4 asennus. Hommattiin J_T:n kanssa setti puoliksi. Hänellä on faceliftattu 9-3SS ja mulla siis tuo pre-facelift SC. Ei eroja kaiuttimien paikoissa.
Nyt kun tuli puheeksi takakaiuttimet niin onko joku vaihtanut farkkuun takakajauttimet? Jos joku ilmoittautuu niin millaiset?
Nyt kun tuli puheeksi takakaiuttimet niin onko joku vaihtanut farkkuun takakajauttimet? Jos joku ilmoittautuu niin millaiset?
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Mites toi subbarin ja vahvarin/aktiivisubin asennus menee noin ihan kädestä pitäen neuvoen, kun sähköhommat jokseenkin vieraita?
Settinä siis 7 kajarinen setti, 150 W.
Settinä siis 7 kajarinen setti, 150 W.
9-3 SS Tids Vector
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Komppaan edellistä, asensin tänään samanlaisen setin paikoilleen, kiitoksia vaan vinkeistä ja Audisonista. Ovet on vielä vaimentamatta, mutta selkeä on kyllä jo parannus vakioon. Aiemmin tuli ruuvailtua taajuuskorjainta jatkuvasti ja nyt kuulostaa aika hyvältä kun käyrä on viivasuora. Seuraavaksi ovet vaimennukseen, josko alapää hieman tukevoituisi. Mulla alkaa joku rämisemäänkin kuskin ovessa kun volyymia nostaa.Blacktor kirjoitti:Se olis nyt sitten siinä. Kaikki tuntuis olevan tasapainossa ja soundi on erittäin hyvä. Infinityt etunurkkiin oli todellakin viimeinen piste iin päälle. Setti siis nyt: etukulmat Infinity Reference 3022cfx, keskellä Audison AP 4 midbass, ovissa vakiokajarit ja ovet kauttaaltaan äänenvaimennettu, takana Infinity Reference 4002cfx. En usko että parempaa saa ilman että lähtee rakentamaan koko audiosysteemin uusiksi. Näillä mennään
Kovin paljoa ei etunurkkiin tilaa jäänyt, mutta sinne ne upposi. Keskellä olikin väljempää, meni jopa kiinni alkuperäisten klipsien kanssa. Faceliftissa tuo kojelaudan päällinen on ainakin keskeltä muotoiltu hieman erilailla koska SID näyttö on mittaristossa
Vanhojen kaiuttimien liittimet irrotin ja juotin kiinni uusiin, auton johdoitin en kajonnut. Kun edessä on ahtaampaa, laitoin liittimen lyhyiden johtojen päähän, takapäässä juotin liittimen suoraan kaiuttimeen. Ehkä sama olisi etupäässäkin toiminut, mutta pelasin varman päälle. Loppujen lopuksi operaatio oli aika helppo, mitä nyt etupäässä oli hieman ahdasta ruuvailla tuulilasin takia. Ritilöiden irroitukseen kannattaa hommata semmoinen muovinen verhoilun irrotussetti ja välttää kylmässä askartelua niin ei muoviklipsit hajoile.
Kummallakohan puolen noiden hattuhyllyn 6x9 reikien peitelevyn kuuluu olla? Toinen oli ylä- ja toinen alapuolella jostain syystä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Näitä ei ilmeisesti saa Suomesta (Infinity Reference 3022cfx). Mites muut kyseisen setin kajarit ja paljonko suurin piirtein kustantaa?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Miten radio irroitetaan
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Koko setille tuli hintaa noin 200e, kallein palikka oli nuo 3022:t ebaysta. Muita saa suomesta kyllä.Näitä ei ilmeisesti saa Suomesta (Infinity Reference 3022cfx). Mites muut kyseisen setin kajarit ja paljonko suurin piirtein kustantaa?
Radion irrotus:
https://www.youtube.com/watch?v=9jR4k2kOQ6Q
Meinasin jättää ovien vaimennuksen kesäksi, mutta nyt ei noita nyt enää talvea kuuntelemaan pysty. Onko kellään/missään hyviä kuvia Saabin ovien vaimennuksesta ja paljonko tuonne menee materiaalia?
Ovipeltiin ajattelin STP Black Goldia, päälle Splen ja pahveihin Biplast, mitenköhän paksua tuonne sopii?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Mulla ns prefacelift eli sama ku 2008-
Re: Hifiä, jälleen kerran.
Ei vaikuta, samanlailla irtoaa. Ilmasuutin irti ja radion päältä ruuvit auki.Mulla ns prefacelift eli sama ku 2008-
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2