ecu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
lyttii
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: La Loka 09, 2004 13:42

ecu

Viesti Kirjoittaja lyttii »

onko tietoa korjaako kukaan ECU-bokseja????
entäs löytyykö mistään valmiiksi korjattuja bokseja?
omasta saab( 9-3 ss vm.2003 sport sedan 2.0T) meni boksi kaput ja pitäis
löytää uusi tilalle mahd. pian.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: ecu

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mikä ECU:sta meni rikki? Ovat aika ikäviä avata nuo Trionic 8 yksiköt eikä muutenkaan hirveän korjausystävällisiä. Saattaa olla järkevin ostaa purkaamolta mikä tahansa T8 ecu ja ohjelmoida siihen sopiva softa, vaikka virisoftakin jos niin haluaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: ecu

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mitenkäs tuon ecu:n naittaminen kun se on ollut toisessa autossa? Kuullut jopa juttua että toisesta autosta jos ecun ottaa niin se on eculle Ruotsin keikka ennenkuin sen pystyy laittamaan toiseen autoon.. ? (onko mitään perää, vai huhua?)
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: ecu

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei tarvitse ruotsin keikkoja. TECH2 saa naitettua ECU:n kyllä, softan voi(n) canusbilla päivittää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: ecu

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Huhupuhetta.

Edit: jcarlson ehti ensin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: ecu

Viesti Kirjoittaja Pakari »

jcarlson kirjoitti:Ei tarvitse ruotsin keikkoja. TECH2 saa naitettua ECU:n kyllä, softan voi(n) canusbilla päivittää.
Ok. Reilu vuosi takaperin kun bensapumpun rele(selvisi siis jälkeenpäin) sanoi työsopparin irti yksi kaunis ilta, niin eräs vikadiagnoosi olisi ollut juuri ecun sisäinenvika, ja tällöin joku kaupitteli ecua jo tilalle, ei siis miltään foorumilta, silloin puheli sitä että saattais tarvita Ruotsin keikan ennenku kävis mun autoon.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: ecu

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Ollaan naitettu about 10 käytettyä ecua autoihin, ei mitään ongelmia.
TECH II ja turvapääsy riittää kunhan tietää mitä tekee.
ECU:n edellisen auton VIN:in saa(n) myös tarvittaessa ulos.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: ecu

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Huom kaikki 9-3 boxit ei käy toisiinsa!
Esim my07 boxi ei käy my03: seen
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: ecu

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

MY03-06 on sama ecu hw (softa tietysti muuttuu vuosimallien ja 1,8t/2,0t vs Aero välillä mutta sen voi vaihtaa), uudemmissa eri.
Joskin softan saa tungettua kyllä ristiin eri ecu rautojen välillä, epäilisin että ne saisi sopivilla karttamuutoksilla kyllä toimimaan niinkin että vanhemmassa autossa on uudempi ecu hw. Mutta helpoin on tietenkin ottaa pohjalle MY03-06 rauta ja niitä lienee parhaiten saatavillakin käytettynä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: ecu

Viesti Kirjoittaja Nappe »

kalle37 kirjoitti:Huom kaikki 9-3 boxit ei käy toisiinsa!
Esim my07 boxi ei käy my03: seen
Hmm, älä vaan kerro mun autolle tuota!!
Nimimerkillä -08 ecu -04 autossa.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: ecu

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Lisäksi mainittakoon että -03 autoissa saattaa olla eri ecu HW, eli paineanturia ja EGT-tuloa jota ei uudemmissa 03-06 ecuissa ole.
Toki jc tietää tämän, jäi vain mainitsematta tuossa ylempä :wink:

Edit:
Rautaversioita on tullut vastaan ainakin 5 eri:
55352571 (MY03)
55352688 (MY03)
55353231 (MY03-06)
55565020 (MY07-08)
55567225 (MY09-??)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: ecu

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Jahas!
Mun ylimääräistä boxia my07 kokeiltiin 03 ja 04 malleihin eikä pelannut.
Liekkö sitten softasta kiinni
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: ecu

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jep, softasta kiinni. Ja tosiaan alkupään MY03 on poikkeuksellinen koska siinä on sekä SAI, EGT-anturi että baroanturi. Uudemmista on poistettu kaikki nämä, ja EGT sekä barometri on korvattu softalla. Tämä onnistuu myös vanhempiin autoihin jolloin EGT-anturilla, SAI:lla ja baroanturilla voi heittää vesilintua tai antaa lojua mukana painolastina. :)
Lisäksi IDM on muuttunut vähän myöhemmin analogisesta digitaaliseksi. Onneksi kuitenkin suuri osa muutoksista (kuten EGT/Baro anturin olemassaolo tai ei) on ihan yksinkertaisilla flageilla softalle kerrottavissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: ecu

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

jcarlson kirjoitti:Jep, softasta kiinni. Ja tosiaan alkupään MY03 on poikkeuksellinen koska siinä on sekä SAI, EGT-anturi että baroanturi. Uudemmista on poistettu kaikki nämä, ja EGT sekä barometri on korvattu softalla. Tämä onnistuu myös vanhempiin autoihin jolloin EGT-anturilla, SAI:lla ja baroanturilla voi heittää vesilintua tai antaa lojua mukana painolastina. :)
Lisäksi IDM on muuttunut vähän myöhemmin analogisesta digitaaliseksi. Onneksi kuitenkin suuri osa muutoksista (kuten EGT/Baro anturin olemassaolo tai ei) on ihan yksinkertaisilla flageilla softalle kerrottavissa.
Ainakin toisioilmahelvettiautojen omistajat kiittää!! :D
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: ecu

Viesti Kirjoittaja Pakari »

VIN:istäkö selviää mitä itsellä mahtaa olla? Kun tuo meikäläisen 9-3 on juurikin noita vm. 2003 alkuvuoden tuotteita. Mutta sitä toisioilmahärdelliä ei ole tuossa.

12/2002 näyttäis tyyppikilvessä olevan joka on siinä kun kuljettajan oven aukaisee. Eli tuo lienee tehtaalta valmistumis kuukausi ja vuosi. Mutta käyttöönottopvm on muistaakseni 28.4.2003, koska 28.4 on viimenen katsastuspäivä :roll:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin