JaniV kirjoitti:Pakari kirjoitti:jcarlson kirjoitti:Ihan hyvin siitä SS:stä voimaa saa kun tekee vähän vähemmän konservatiivisen softan kuin Maptunilla.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Etenkin alavääntöä.
Mitä tämä tarkoittaa käytännössä(konservatiivisen?)? Paljonko tehoa/vääntöä saa pelkällä ohjelmamuutoksella? Saavutetaanko ns. turvallisesti kohtuullisilla pakolämpö- ja pakopaineilla?
Kyllähän noi sofat on jonkun ison pajan tekemiä alunperin, joita on sitten vähän puukotettu. Mun softassa taitaa olla max ahtopaineet mitä tolla vakio pakokaasujarrulla saa turvallisesti otettua. Seuraavaksi alkaa pakopaineet ja täten pakolämmöt nousemaan...
Tämä iso paja on alunperin Saab, ohjelmakoodiahan ei muokata - kalibraatioita vähän vain.
En muiden puolesta tietenkään voi puhua, mutta itse ainakin olen parametrimuutokset tehnyt enkä ole virifirmojen tekeleitä kopioinut.
Konservatiivisuus Maptunin softissa liittynee osittain ainakin vakiokytkimen rajoilla menemiseen, vähänkin kuluneempi kytkin kun saattaa helposti alkaa luistaa niillä alaväännöillä mitä noilla pilleriturboilla saa aikaan. Isolla virifirmalla on vähän sama juttu kuin tehtaalla, eli kannattaa mielummin tehdä softa joka toimii 99% autoista, kuin yrittää ottaa se mikä kaikkein terveimmästä yksilöstä irtoaa. Samoin maineen kannalta on hyvä jos ei mitään muutakaan komponenttia hajoa, vaikka se johtuisikin auton keskivertoa hieman huonommasta kunnosta.
Pakopaineet ja pakolämmöthän noissa on melko katossa jo vakionakin, mutta moottori on suunniteltu kestämään sen.