Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Moro
Kytkin on alkanut luistaa silloin tällöin 3. vaihteella ja 5.vaihteella eli sen vaihto tulee eteen kohta.
Onko Aeron kytkin eri kuin 1.8t ja 2.0t:ssä käytetyt (vm 2003, 5 vaihteinen)? Täälläkin Aeron kytkintä on tilalle laitettu niin oletan, että olisi eri. Onko siis asetelma vain hieman jäykempi kuin näissä pikkuisissa? Viriasetelmat kun on niin turkasen kalliita, että sellaiseen ei oikein olisi varaa.
Kytkin on alkanut luistaa silloin tällöin 3. vaihteella ja 5.vaihteella eli sen vaihto tulee eteen kohta.
Onko Aeron kytkin eri kuin 1.8t ja 2.0t:ssä käytetyt (vm 2003, 5 vaihteinen)? Täälläkin Aeron kytkintä on tilalle laitettu niin oletan, että olisi eri. Onko siis asetelma vain hieman jäykempi kuin näissä pikkuisissa? Viriasetelmat kun on niin turkasen kalliita, että sellaiseen ei oikein olisi varaa.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Mulla 1,8t:ssä ns aeron kytkin!
Käytössä ei huomaa mitenkään. Eikä luista yhtään.
1,8t orkkis kytkin antautui melko nopeasti bsr softan jälkeen.
Pcs jyväskylässä asenti sen joutuisasti! Ei montaa tuntia mennyt!
Mutta suosittelen että et ota tarvike työsylinteriä!
Mulla se ei kestänyt vuottakaan!
Käytössä ei huomaa mitenkään. Eikä luista yhtään.
1,8t orkkis kytkin antautui melko nopeasti bsr softan jälkeen.
Pcs jyväskylässä asenti sen joutuisasti! Ei montaa tuntia mennyt!
Mutta suosittelen että et ota tarvike työsylinteriä!
Mulla se ei kestänyt vuottakaan!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Paljonkos oli kilometrejä takana kun kytkin antautui?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
EPC:n mukaan alkuvaiheessa 2003-2004 kaikissa koneissa oli sama levy ja asetelma (siis 5-vaihteisissa). Jos autossa on kaksoismassavauhtipyörä, niin levy/asetelmapaketti on eri. Mistä sitten kaksoismassa löytyy, on toinen juttuSA9000AB kirjoitti:Moro
Kytkin on alkanut luistaa silloin tällöin 3. vaihteella ja 5.vaihteella eli sen vaihto tulee eteen kohta.
Onko Aeron kytkin eri kuin 1.8t ja 2.0t:ssä käytetyt (vm 2003, 5 vaihteinen)? Täälläkin Aeron kytkintä on tilalle laitettu niin oletan, että olisi eri. Onko siis asetelma vain hieman jäykempi kuin näissä pikkuisissa? Viriasetelmat kun on niin turkasen kalliita, että sellaiseen ei oikein olisi varaa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oli kaksoismassa tai ei, asetelman pitäis olla sama (siis 5-lovisissa). Levyssä on eroa. Mulle tuli aikoinaan edelliseen Aeron levy ja kesti Bsr:rän väännöt. Sponsored by Magneetin huolto
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
93SC TTiD
Re: Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Pakari kirjoitti:Paljonkos oli kilometrejä takana kun kytkin antautui?
Empäs nyt tarkalleen muista, mutta olisko ollut jotain 50 tkm
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Täällä ajettu vähän reilu 60tkm bsr:llä eli 95tkm kohdilla laitoin ja tähän asti kestänyt.
Eli kyllä se vakiokytkin aika hyvin kestää raskasta poljintakin ja uutena tietenkin parhaiten.
Kertooko VIN onko tuo kaskoismassa versiolla vai normaalilla?
No täytyy ensin nyt selvittää kummalla on ja sitten jos eri versiota tarjoavat niin Aeron pakettia laitetaan mahdollisuuksien mukaan. Kun tuo vääntö on nyt mitattu 345Nm Bsr stage 1:llä Sporttiautossa, mikä ihmetyttää hiukan kun luvataan 310Nm. Eli ollaan siinäkin lähempänä kytkimen keston rajaa.
Eli kyllä se vakiokytkin aika hyvin kestää raskasta poljintakin ja uutena tietenkin parhaiten.
Kertooko VIN onko tuo kaskoismassa versiolla vai normaalilla?
No täytyy ensin nyt selvittää kummalla on ja sitten jos eri versiota tarjoavat niin Aeron pakettia laitetaan mahdollisuuksien mukaan. Kun tuo vääntö on nyt mitattu 345Nm Bsr stage 1:llä Sporttiautossa, mikä ihmetyttää hiukan kun luvataan 310Nm. Eli ollaan siinäkin lähempänä kytkimen keston rajaa.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Mulla mitattiin penkissä etupyörä teho 200hv ja vääntö 339Nm
Eikä normi kytkin kovin kauan sitä kestänyt
Eikä normi kytkin kovin kauan sitä kestänyt
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Pakko hieman ihmetellä että miten niillä autoilla on oikein ajettu jos 50-60tkm antautuu kytkin??
Vai onko se tehty kestämään juuri ja juuri kyseisen auton perustehot ja kun laitetaan lastua niin kytkin sulaa vai??!!
Eikö noita normisti "mitoteta" aika paljonkin yläkanttiin...
Vai onko se tehty kestämään juuri ja juuri kyseisen auton perustehot ja kun laitetaan lastua niin kytkin sulaa vai??!!
Eikö noita normisti "mitoteta" aika paljonkin yläkanttiin...
Saab 9-3 SC 2.8T V6 Aero -06 (Hirsch)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Re: Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Kyllä kertoo, voi olla molemmatSA9000AB kirjoitti:Täällä ajettu vähän reilu 60tkm bsr:llä eli 95tkm kohdilla laitoin ja tähän asti kestänyt.
Eli kyllä se vakiokytkin aika hyvin kestää raskasta poljintakin ja uutena tietenkin parhaiten.
Kertooko VIN onko tuo kaskoismassa versiolla vai normaalilla?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
93SC TTiD
Re: Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Useimmiten toistuu yhtälö Bsr stage1 ja luistava kytkinNehrt kirjoitti:Pakko hieman ihmetellä että miten niillä autoilla on oikein ajettu jos 50-60tkm antautuu kytkin??
Vai onko se tehty kestämään juuri ja juuri kyseisen auton perustehot ja kun laitetaan lastua niin kytkin sulaa vai??!!
Eikö noita normisti "mitoteta" aika paljonkin yläkanttiin...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Olihan aiheesta oikein kysely jenkkifoorumilla.
93SC TTiD
Re: Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Kytkin antautui ahveniston moottori radalla, kun tuli vähän kokeiltuaNehrt kirjoitti:Pakko hieman ihmetellä että miten niillä autoilla on oikein ajettu jos 50-60tkm antautuu kytkin??
Vai onko se tehty kestämään juuri ja juuri kyseisen auton perustehot ja kun laitetaan lastua niin kytkin sulaa vai??!!
Eikö noita normisti "mitoteta" aika paljonkin yläkanttiin...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Ei nyt niin hirveästi Bsr:llä sitä alavääntöä tunnu olevan kun 2500 kierrosta saa olla ennen kuin alkaa liikkumaan kunnolla (2. vaihde). Maksimi vääntö tulee siinä kohtaa vasta. Mielestäni Maptun menee käyrillä aika samoissa ellei jo alempanakin maksimin suhteen, ettei kai nyt Bsr ihan niin erilainen ole. Sanotaanko näin, että olen käyttänyt tuosta tehoreservistä useasti kaiken nopeusrajoitusten puitteissa. Eli jos mun ajolla kestää 60tkm niin normaalilla ajolla ja vähän varovaisemmalla kiihdyttelyllä kestää varmasti tuplaten. Ja olihan omalla jo ajettu vakiona 85tkm ensimmäisen omistajan toimesta Espanjan reissuja myöten. Eli ei se kytkin uusi ollut kun sen itse olen saanut luistokuntoon ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Muistelisin, että vääntöä rajoitettiin kakkosella, joten ei se raketilta tunnu. Toisaalta tuntuis heräävän aika myöhään, jos vasta 2,5k tapahtuu. Mielestäni tuossa koneessa oli ihan kohtuu alavääntö vakionakin, mutta siihen se sitten vakiolla jäi niillä kaikilla 150 hevosellaSA9000AB kirjoitti:Ei nyt niin hirveästi Bsr:llä sitä alavääntöä tunnu olevan kun 2500 kierrosta saa olla ennen kuin alkaa liikkumaan kunnolla (2. vaihde). Maksimi vääntö tulee siinä kohtaa vasta. Mielestäni Maptun menee käyrillä aika samoissa ellei jo alempanakin maksimin suhteen, ettei kai nyt Bsr ihan niin erilainen ole. Sanotaanko näin, että olen käyttänyt tuosta tehoreservistä useasti kaiken nopeusrajoitusten puitteissa. Eli jos mun ajolla kestää 60tkm niin normaalilla ajolla ja vähän varovaisemmalla kiihdyttelyllä kestää varmasti tuplaten. Ja olihan omalla jo ajettu vakiona 85tkm ensimmäisen omistajan toimesta Espanjan reissuja myöten. Eli ei se kytkin uusi ollut kun sen itse olen saanut luistokuntoon
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tuossa vielä linkki ameriikan kyselyyn
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=65997
93SC TTiD
Re: Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Lieköhän dieselin kytkin jo lähtöjään järeämpi?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Aeron ja 1.8t:n kytkinten erot vm. 2003?
Ahdot on noin 1.1 baria ollut tasaisesti ja magneettiventtiili vaihdettu 30tkm sitten. Kyllä tuo ihan normaalisti toimii. Ja normi 150 heppaseltahan tämäkin tuntuu ensimmäisillä kahdella vaihteella kunnes juuri tuon kakkos vaihteen n.2500 kierrosta tulee täyteen niin on eri meno 150hv verrattuna. Tiedä sitten mitä tuo aiheuttaa kun loppuputkisto on vaihdettu simmonsin paremmin virtaavaan. Ainakin 5 vaihteella kiihtyvyys on mielestäni parantunut 110km/h lähtien. Ja ei se vääntö huonoa ole alle 2500 kierroksen, ero kuitenkin selkeä vakioon nähden. Nyt kuitenkin tämä kytkimen vaihto parempaan on alkanut kiinnostamaan kun on mahdollista nämä customsoftatkin ja suuttimien vaihdolla onnistuisi muutama lisähevonenkin saada ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)