jep eli nyt on esiintymistiheys turhan suuri ja varsinkin tuo limited performance aiheuttaa hieman päänvaivaa aikataulujen suhteen
Vikakoodeja saatu p1120 ja p0700 eli ei vissiin ole ne pihat rikki sieltä takapyörien luota? Ainakin katsomalla noin ylimalkaisesti kaikki suojakuoret oli ok..
9-3 sc 08, ongelmia TCS ja ESP
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Joulu 10, 2009 14:12
Re: 9-3 sc 08, ongelmia TCS ja ESP
vika ei löydy päältäpäin katsoen vaan piuha luultavasti poikki sieltä kuoren sisältä ennen tunnistinta.
kannattaa luetuttaa vikakoodit niin tietää kummasta takapyörän piuhasta lähtee vikaa etsimään.omassa oli kuskin puolen takaa menny piuha poikki.korjaukseen meni n.20 minuuttia kun juotin piuhan takasin kiinni.
vianorilla ei maksa paljoa tuo korjaus jos kyseessä sama vika.
kannattaa luetuttaa vikakoodit niin tietää kummasta takapyörän piuhasta lähtee vikaa etsimään.omassa oli kuskin puolen takaa menny piuha poikki.korjaukseen meni n.20 minuuttia kun juotin piuhan takasin kiinni.
vianorilla ei maksa paljoa tuo korjaus jos kyseessä sama vika.
Re: 9-3 sc 08, ongelmia TCS ja ESP
Nuo antamasi vikakoodit ei käsittääkseni liity TCS/ESP.
P1120 viittaa kaasuläppien asentoanturiin ja P0700 vaihteistoon.
P1120 viittaa kaasuläppien asentoanturiin ja P0700 vaihteistoon.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 9-3 sc 08, ongelmia TCS ja ESP
Niin, miksi luetuttaa vikakoodit, koska nehän on jo luettu! Aivan kuten jmaattaa kirjoitti, vikakoodit viittaavat noihin moottori ja voimansiirto puolelle. Mikäli ne pitävät kutinsa. Ne kyllä kytkevät tcs/esp järjestelmän pois käytöstä. Ja siitä tuo varoitus.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 sc 08, ongelmia TCS ja ESP
voiko jotenkin järjellä selittää sen, että vika poistuu kun autoa pitää käynnissä paikallaan 30min ja ei koske jarrupolkimeen? Kyseessä automaatti, notta siitä tuo jarrun käyttö..
Re: 9-3 sc 08, ongelmia TCS ja ESP
Vikakoodit viittaavat siihen, että vaihteiston ohjainlaite ei saa kaasuläpän asentotietoa moottoriohjainlaitteelta ja toisaalta moottoriohjainlaite saa väärää tieto vaihteiston ohjainlaitteelta.
On mahdollista, että vaihteiston ohjainlaite on mennyt vain "sekaisin". Jarrupolkimen käyttöhän vaikuttaa myös vaihteiston toimintaan, kuten myös moneen muuhun (tcs/esp, moottoriecu jne). Toisaalta huono akku ja/tai laturi voi olla syynä alijännitteeseen ja se saa useita erilaisia vikatilanteita aikaan. Tuo selittäisi myös sen jarrupoljin asian.
Kun auton starttaa, on huonosta akusta johtuen jännite melko alhainen alkuvaiheessa. Jos tuolloin painaa jarrua, auton virrankulutus kasvaa mm. jarruvalojen syttymisen vuoksi ja jännite nytkähtää alas ja vikatilanne syntyy. Vastaavasti auton antaessa vain käydä riittävän kauan rauhassa, laturi ehtii alkaa varaamaan akkua juuri ja juuri riitävästi.
Mielestäni kannattaisi tarkistaa akun ja laturin toimintakunto.
On mahdollista, että vaihteiston ohjainlaite on mennyt vain "sekaisin". Jarrupolkimen käyttöhän vaikuttaa myös vaihteiston toimintaan, kuten myös moneen muuhun (tcs/esp, moottoriecu jne). Toisaalta huono akku ja/tai laturi voi olla syynä alijännitteeseen ja se saa useita erilaisia vikatilanteita aikaan. Tuo selittäisi myös sen jarrupoljin asian.
Kun auton starttaa, on huonosta akusta johtuen jännite melko alhainen alkuvaiheessa. Jos tuolloin painaa jarrua, auton virrankulutus kasvaa mm. jarruvalojen syttymisen vuoksi ja jännite nytkähtää alas ja vikatilanne syntyy. Vastaavasti auton antaessa vain käydä riittävän kauan rauhassa, laturi ehtii alkaa varaamaan akkua juuri ja juuri riitävästi.
Mielestäni kannattaisi tarkistaa akun ja laturin toimintakunto.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)