Moottori likaantuu
Moottori likaantuu
Eli mitä ilmeisemmin konepellin reunassa oleva kumitiiviste falskaa ja kurakelillä pääsee ilkeästi koneen päälle kuravettä. Muunmuassa moottorin muovisuojukset hieman ruskeassa kurassa pitemmän lenkin jäljiltä jolloin joutu kärkkymään rekkojen yms. takana. Tiiviste ei kuitenkaan ihan täysin finaalissa ole, kun vuoden verran ajellut ja nyt näillä "talvikeleillä" vasta alkanut häiritsemään.
Onko tähän saatavana uutta osaa esim. motonetistä vai pitääkö turvautua merkkiliikkeeseen? Tietoa millä tyylillä tiiviste on kiinni, snap on vai pitääkö säätää enemmänkin?
Onko tähän saatavana uutta osaa esim. motonetistä vai pitääkö turvautua merkkiliikkeeseen? Tietoa millä tyylillä tiiviste on kiinni, snap on vai pitääkö säätää enemmänkin?
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: Moottori likaantuu
Tiivisteestä en tiedä muuta kuin että minulla se on ehjä, mutta konehuone silti kurassa. Taitaa siitä etusäleiköstä mennä rapavesi sisään iloisesti 

Re: Moottori likaantuu
Joo, kyllä se kura ja suolavesi pääsee sinne sisälle, vaikka olis minkälaiset tiivisteet. Etusäleiköstä, puskurin ilmanotosta sekä auton alta. Vielä en ole nähnyt sellaista autoa, jossa moottori ei likaantuisi talven ajelun jälkeen..?Rusakko__ kirjoitti:Tiivisteestä en tiedä muuta kuin että minulla se on ehjä, mutta konehuone silti kurassa. Taitaa siitä etusäleiköstä mennä rapavesi sisään iloisesti
Ajoin nimittäin taksia vuonna 2008, m.m. uusillaa mersuilla, volkareilla ja bemareilla. Samanlainen näky oli kaikissa, kun nosti konelpellin täyttääkseen tuulilasinpesunestettä talvella.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Moottori likaantuu
Ei kannata roikkua niin lähellä, kauempaa on paremmat näkymät muutenkin ja pysyy tuulilasikin puhtaampana. Tehoa varmaan riittää ohitukseen vähän kauempaakinIsosceles kirjoitti:Muunmuassa moottorin muovisuojukset hieman ruskeassa kurassa pitemmän lenkin jäljiltä jolloin joutu kärkkymään rekkojen yms. takana.

#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Re: Moottori likaantuu
Just kattelin kuraa moottorin päällä kun täytin pesurin säiliötä ja ihmettelin samaa, mistä tuota kuraa tulee tuohon päälle 
Nyt sai nähtyä roiskejäljet hyvin ja selvisi, että roiskeet tulee siitä konepellin lukitusmekanismin reiän kohtaalta. Katsokaa sitä lukitusvipua konepellissä niin on hieno pyöreä kurakuvio.

Nyt sai nähtyä roiskejäljet hyvin ja selvisi, että roiskeet tulee siitä konepellin lukitusmekanismin reiän kohtaalta. Katsokaa sitä lukitusvipua konepellissä niin on hieno pyöreä kurakuvio.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Moottori likaantuu
Ahaa, eli ominaisuus kyseessä ennemmin kuin vika 
Edellisessä autossa ei näin tapahtunut, tosin konepelti oli kaareva niin viima ei päässyt suoraan konehuoneeseen puhaltamaan kuravettä. Kuraa tosissaan on ilmansuodatinkotelon, moottorin muovien ja ohjaustehostimen päällä, eli melkeimpä koko matkalta. Ei mitenkään älyttömästi mutta sen verran että vähän muovit rusehtaa.

Edellisessä autossa ei näin tapahtunut, tosin konepelti oli kaareva niin viima ei päässyt suoraan konehuoneeseen puhaltamaan kuravettä. Kuraa tosissaan on ilmansuodatinkotelon, moottorin muovien ja ohjaustehostimen päällä, eli melkeimpä koko matkalta. Ei mitenkään älyttömästi mutta sen verran että vähän muovit rusehtaa.
Totta tämäkin, mutta aina ei maltaMeikku kirjoitti:
Ei kannata roikkua niin lähellä, kauempaa on paremmat näkymät muutenkin ja pysyy tuulilasikin puhtaampana. Tehoa varmaan riittää ohitukseen vähän kauempaakin

ex: 9-3 1.8t Vector
Re: Moottori likaantuu
Eipä mulla likaannu
Moottoritila pesty elokuussa eikä ole pahemmin likaantunut!

Moottoritila pesty elokuussa eikä ole pahemmin likaantunut!
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Moottori likaantuu
Eipä tuolla ole juuri kuin pölyä, vaikka koko syksyn ja "talven" on ollut kurakeli.kalle37 kirjoitti:Eipä mulla likaannu![]()
Moottoritila pesty elokuussa eikä ole pahemmin likaantunut!
Re: Moottori likaantuu
Tämä varmaan riippuu myös paljon ajomäärästä, minkälaisella tiellä ajaa ja kuinka paljon on muuta liikennettä. Itselläni likaantuu jonkin verran, mutta ei missään nimessä niin paljon, että sitä kuraantumiseksi laskisin.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Moottori likaantuu
Otampa kuvan kun kerkiän niin selviää mitä tarkoitan tuolla kuraantumisella.
Kyseessä oli mm. Varkaus-Joensuu väli, jossa saa/joutuu roikkumaan rekkojen perässä. Jos on tuttu pätkä niin ei siellä ole kuin pari kilometri suoraa 120km matkalla, loput kukkulaa ja mutkaa...
No onhan se helpompi lähteä sieltä "peesistä" ohittamaan eikä kahen sadan metrin päästä tykittämän tuhatta ja sataa, vai? Autojen perässä ei tarvi roikkua enkä roikukkaan, eikä siitä ole nyt ollut puhe.alustar kirjoitti:Pakkoko se on roikkua peesissä, luulis pääsevän ohi.
Kyseessä oli mm. Varkaus-Joensuu väli, jossa saa/joutuu roikkumaan rekkojen perässä. Jos on tuttu pätkä niin ei siellä ole kuin pari kilometri suoraa 120km matkalla, loput kukkulaa ja mutkaa...
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: Moottori likaantuu
Itseasiassa helpompi on lähteä ohittamaan vähän kauempaa kuin perseestä kiinni. Kauempaa näkee vastaantulijat ja pystyy keräämään vauhtiakin.Isosceles kirjoitti:No onhan se helpompi lähteä sieltä "peesistä" ohittamaan eikä kahen sadan metrin päästä tykittämän tuhatta ja sataa, vai? Autojen perässä ei tarvi roikkua enkä roikukkaan, eikä siitä ole nyt ollut puh
Välillä näkee sankareita, jotka lähtevät perseessä kiinni ajeltuaan hirveällä kiskasulla vasemmalle kaistalle auto heittelehtien ja sitten vasta aletaan painamaan sitä kaasua.
Re: Moottori likaantuu
Jos lähen siitä 20-30m päästä ohittamaan niin on siinä vauhtia jo tarpeeksi että kerkiää. En kyllä ymmärrä miten sieltä rekan takaa 100-200m päästä näkee mutkan taakse tai notkelman alle paremmin kuin siitä peesistä?pezi kirjoitti:Itseasiassa helpompi on lähteä ohittamaan vähän kauempaa kuin perseestä kiinni. Kauempaa näkee vastaantulijat ja pystyy keräämään vauhtiakin.Isosceles kirjoitti:No onhan se helpompi lähteä sieltä "peesistä" ohittamaan eikä kahen sadan metrin päästä tykittämän tuhatta ja sataa, vai? Autojen perässä ei tarvi roikkua enkä roikukkaan, eikä siitä ole nyt ollut puh
Välillä näkee sankareita, jotka lähtevät perseessä kiinni ajeltuaan hirveällä kiskasulla vasemmalle kaistalle auto heittelehtien ja sitten vasta aletaan painamaan sitä kaasua.
Välillä tosissaan näkee niitäkin sankareita jotka vetää 150 lasissa "että kerkiää turvallisesti ohi" ja vauhtia kelattu puol suoraa.
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: Moottori likaantuu
Se on se tehonpuute, kun joutuu noin kaukaa kelaamaan vauhtia, että pääsis rekasta ohi 

Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Moottori likaantuu
näinhän se onnix0n kirjoitti:Se on se tehonpuute, kun joutuu noin kaukaa kelaamaan vauhtia, että pääsis rekasta ohi

Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007