meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
Porukka on valitellut varaosien saantia ja itse törmäsin samaan ongelmaan kun -05 mallisesta 1,9 TiD mallista alkoi "kesiä" kummastakin avaimesta ja varaosan tuottaja Ruotsista väitti että saldo miinuksella n.7000kpl , kumitus päältä alkoi kesimään mutta elektroniikka sisältä kuitenkin toimi moitteetta.
Avasin avaimen rungon ja poistin piirilevyn sisältä jotta se ei "korjauksen" aikana vahingoittuisi,sitten rapsuttelin pehmentyneen kumituksen pois muovisen rungon päältä ja putsasin sen elektroniikkakomponenttien puhdistusaineella jotta sain kaiken rasvan yms.pois liimauksen tieltä.
Aukkojen kohdalle liimasin Cascon LiquiSolella aivan tavallista ilmapallosta leikattua materiaalia ja sen kuivuttua tein ja liimasin sisälle aukkojan kohdalle n.1mm paksua muovia jotta kumi tapaisi painikkeisiin asti.
Liimauksen kuivuttua aukkojen kohdalle "laminoin" ohuesta n.0.5mm paksusta muovista 1-1,5mm leveät merkit aukojen kohdalle jotta "pimeässäkin" tuntumalta sormi osuu kauko-ohjauksen kohdalle jotta ilman manaamista saa lukot auki
Kyseinen viritelmä on toiminut ongelmitta loppukesästä 2011 asti joten toivottavasti näistä ohjeista on jollekin avainta kiroavalle apua koska GM ei näytä kantavan lakisääteitä vastuutaan ennen tammi 2010 myytyä kalustoa kohtaan vaikka vaatii muilta lakipykälien noudattamista mm.patenttien suhteen
Avasin avaimen rungon ja poistin piirilevyn sisältä jotta se ei "korjauksen" aikana vahingoittuisi,sitten rapsuttelin pehmentyneen kumituksen pois muovisen rungon päältä ja putsasin sen elektroniikkakomponenttien puhdistusaineella jotta sain kaiken rasvan yms.pois liimauksen tieltä.
Aukkojen kohdalle liimasin Cascon LiquiSolella aivan tavallista ilmapallosta leikattua materiaalia ja sen kuivuttua tein ja liimasin sisälle aukkojan kohdalle n.1mm paksua muovia jotta kumi tapaisi painikkeisiin asti.
Liimauksen kuivuttua aukkojen kohdalle "laminoin" ohuesta n.0.5mm paksusta muovista 1-1,5mm leveät merkit aukojen kohdalle jotta "pimeässäkin" tuntumalta sormi osuu kauko-ohjauksen kohdalle jotta ilman manaamista saa lukot auki
Kyseinen viritelmä on toiminut ongelmitta loppukesästä 2011 asti joten toivottavasti näistä ohjeista on jollekin avainta kiroavalle apua koska GM ei näytä kantavan lakisääteitä vastuutaan ennen tammi 2010 myytyä kalustoa kohtaan vaikka vaatii muilta lakipykälien noudattamista mm.patenttien suhteen
Re: meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
Mulla on entinen ykkösavain, nyk. kakkosavain, kulahtanu aivan onnettomaan kuntoon. Toimii kyllä teknisesti, mutta kuoret on kyllä karmeassa kunnossa. Saakohan niitä kuoria mistään uusia?
Re: meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
Ebayssa oli ainakin muutama viikko sitten mutta nyt näkyy olevan vaan repair serviceä vanhoihin myynnissäRusakko__ kirjoitti:Mulla on entinen ykkösavain, nyk. kakkosavain, kulahtanu aivan onnettomaan kuntoon. Toimii kyllä teknisesti, mutta kuoret on kyllä karmeassa kunnossa. Saakohan niitä kuoria mistään uusia?
Re: meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
Tämmöista vastausta tuli Laakkosen varaosa puolelta kun viimeeksi kyselin avainta.Rusakko__ kirjoitti:Mulla on entinen ykkösavain, nyk. kakkosavain, kulahtanu aivan onnettomaan kuntoon. Toimii kyllä teknisesti, mutta kuoret on kyllä karmeassa kunnossa. Saakohan niitä kuoria mistään uusia?
"Tilanne on vieläkin huono tältä osin.
Ei löydy edelleenkään meiltä, eikä
tilanne Ruotsin varastossa ole yhtään parempi."
Vastasin kysymällä josko löytyisi pelkkiä kuoria koska sisusta kuitenkin toimii niin sain vastaukseksi tälläisen tekstin.
"Lähetinosa on yksi kokonaisuus, eikä siihen ole ns. irto-osia tarjolla."
No nyt nuo avasimet on kummatkin toimineet "tuunauksen" jälkeen mistä aiemmin kirjoitin,aikaahan siinä meni ja tuli vallan "venäläinen" fiilis tosin ilman vodkaa kun piti itse tehdä varaosa vanhaan NL tapaan
Re: meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
No h**tti, ajellaan sitte tuolla paremmalla avaimella niin kauan ku se hengissä säilyy ja ajetaan auto paaliin sen jälkeen... tai siis hinautetaan.itt kirjoitti:Tämmöista vastausta tuli Laakkosen varaosa puolelta kun viimeeksi kyselin avainta.Rusakko__ kirjoitti:Mulla on entinen ykkösavain, nyk. kakkosavain, kulahtanu aivan onnettomaan kuntoon. Toimii kyllä teknisesti, mutta kuoret on kyllä karmeassa kunnossa. Saakohan niitä kuoria mistään uusia?
"Tilanne on vieläkin huono tältä osin.
Ei löydy edelleenkään meiltä, eikä
tilanne Ruotsin varastossa ole yhtään parempi."
Vastasin kysymällä josko löytyisi pelkkiä kuoria koska sisusta kuitenkin toimii niin sain vastaukseksi tälläisen tekstin.
"Lähetinosa on yksi kokonaisuus, eikä siihen ole ns. irto-osia tarjolla."
No nyt nuo avasimet on kummatkin toimineet "tuunauksen" jälkeen mistä aiemmin kirjoitin,aikaahan siinä meni ja tuli vallan "venäläinen" fiilis tosin ilman vodkaa kun piti itse tehdä varaosa vanhaan NL tapaan
Re: meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
Ebayssä on tälläkin hetkellä useita myytävänä!
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
Autoni toisen avaimen pinnan kesiminen alkoi heti sen käytyä housujen taskussa hienopesun linkouksineen. Ihme kumma se toimii vielä. Antaa olla sellaisenaan, kun se on kerran vara-avaimena.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
Meinasin itsekkin, että pitäisi varmaan koittaa tilata uusi avain toisen tilalle. En tiedä, että työkalunako sitä on käytetty.. kulunut aivan luokattomaksi. Onneksi toinen avain on kuin uusi joka on ollut nyt käytössä pari vuotta.. ts. sen aikaa kun auto on minulla ollut. Mutta jos ei kerta niitä avaimia saa niin täytyy pärjätä yhdellä hyvällä ja toisella huonolla...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
Joulukuun lopussa Saab Parts:n pomo Lennart Stähl kertoi, että osatoimitukset normalisoituvat pian. Yksi "kuumimmista" osista on ollut 9-3 SS:n ja SC:n avain. Vuonna 2010 oli toimitettu 15 000 avainta ympäri maailmaa ja 33 000 lisä avainta on tilattu alihankkija Delphiltä.
Joten tulossa niitä on jossain vaiheessa.
Samassa jutussa mainittiin siitä että jos avaimen kanssa on samassa nipussa muita avaimia, niin näiden terävät reunat pilaavat tuota autonavainta.
Joten tulossa niitä on jossain vaiheessa.
Samassa jutussa mainittiin siitä että jos avaimen kanssa on samassa nipussa muita avaimia, niin näiden terävät reunat pilaavat tuota autonavainta.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
Sugrusta (http://sugru.com/) voisi myös olla apua.
9-3 SC 1.8t -07
9-3 SS 2.0t -03
9000 CS 2.3T -95 (myyty)
9-3 SS 2.0t -03
9000 CS 2.3T -95 (myyty)
Re: meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
Itsellänikin on kaksi avainta niiden 33000 avaimen joukossa... Toisesta on kaikki viisi nappia jo häippässeet (mutta elektroniikka toimii) ja toisessa pari nappia jo irvistää. Auto on -04 ja siihen on jo kertaalleen uusittu molemmat avaimet
Orggiskumi näyttää sulavan sormiin jos avainta käsittelee öljyisin käsin, kumista tulee ihan sinitarramaista tököttiä joka irtoaa vaikka kynnellä kaapimalla, surkea materiaalivalinta.
Pikainen apu, jos napit vielä ovat edes osittain kiinni, on pätkä fillarin sisäkumia venytettynä avaimen yli. Kutistesukkaa aattelin laittaa mutta sisäkumi tuli vastaan sukkaa etsiessäni. Ei kaunis, mutta toimii.
Orggiskumi näyttää sulavan sormiin jos avainta käsittelee öljyisin käsin, kumista tulee ihan sinitarramaista tököttiä joka irtoaa vaikka kynnellä kaapimalla, surkea materiaalivalinta.
Pikainen apu, jos napit vielä ovat edes osittain kiinni, on pätkä fillarin sisäkumia venytettynä avaimen yli. Kutistesukkaa aattelin laittaa mutta sisäkumi tuli vastaan sukkaa etsiessäni. Ei kaunis, mutta toimii.
Re: meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
Niin tekee. Vajaa 2 vuotta ja "pääavain" näyttää melko järkyltä, mutta toimii täysin moitteetta. Vaan kun kerran on jo alkanut rispaantumaan niin olkoon noin ja jatkakoon pääavaimen roolissa, turha tuohon nippuun on vaihtaa toista avainta tuon tilalle rispaantumaan...mike kirjoitti:Samassa jutussa mainittiin siitä että jos avaimen kanssa on samassa nipussa muita avaimia, niin näiden terävät reunat pilaavat tuota autonavainta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
Mulla on tuo entinen ykkösavain teipattu ympäriinsä perinteisellä kirkkaalla paperiteipillä. Estää sen, ettei näppäimet putoa ja kyllä se toimii. Se näkyi kestävän sen 3-4 vuotta ja 140 000 km Auton ostettuani otin toisen avaimen käyttöön ja olen kohdellut sitä mielestäni tavallista hellemmin, kuin kukkaa kämmenellä. Kesällä ei ole kuin kevyt Saabin nahka läpyskä siinä kiinni, talvella sitten eberin kaukosäädin, ja muutenkin pidän sitä takin taskussa, missä ei ole muuta kovaa tai terävää. Avain on vielä siisti, mutta näkyy jo jälkiä kuin pintaa on hilseillyt pois... auto ollut minulla 15 kk ja 33 000 km Pitäis varmaan ympäriteipata tuokin avain
Mutta hyvä jos jossain vaiheessa noita avaimia vielä sais, tai vaikka vaan pelkkiä kuoria. Sehän tässä se ongelma on. Sisuskaluineen maksaa hunajaa, suunnilleen missä vain. Saabbihan ite ei varmaan noita avaimia enää tilaa, mutta voiko esim. gm:n tai suomen maahantuojan tms tahon kautta saada noita. Tai sitte ulkomailtakin...
Mutta hyvä jos jossain vaiheessa noita avaimia vielä sais, tai vaikka vaan pelkkiä kuoria. Sehän tässä se ongelma on. Sisuskaluineen maksaa hunajaa, suunnilleen missä vain. Saabbihan ite ei varmaan noita avaimia enää tilaa, mutta voiko esim. gm:n tai suomen maahantuojan tms tahon kautta saada noita. Tai sitte ulkomailtakin...
Re: meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
ja halvalla: http://www.ebay.com/itm/2003-11-SAAB-93 ... 3f122ca95dkalle37 kirjoitti:Ebayssä on tälläkin hetkellä useita myytävänä!
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: meinasi tulla avain probleema mutta oma apu paras apu
Oliko tuo ainut
Mä voin myydä oman ylimääräisen! Sanotaanko vaikka 250€
Mä voin myydä oman ylimääräisen! Sanotaanko vaikka 250€
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.