Missä palaa?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
kuikka10
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: To Loka 20, 2005 15:13
Paikkakunta: Pori

Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja kuikka10 »

Käryttää...

Pitemmän rupeaman jälkeen hiljennettäessä jarrut vaatii polkemista varmaan vesikelin johdosta, mutta hiljenee se vauhti kuitenkin. Mistä tulee palaneen käry? Kuin öljy tai kumi palaisi...? Huolto varattu ensi viikolle...

9-3 TTiD 160 hv Automaatti 2011 ajettu 38 tkm
Video meliora propoque deteriora sequor -
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

kuikka10 kirjoitti:Käryttää...

Pitemmän rupeaman jälkeen hiljennettäessä jarrut vaatii polkemista varmaan vesikelin johdosta, mutta hiljenee se vauhti kuitenkin. Mistä tulee palaneen käry? Kuin öljy tai kumi palaisi...? Huolto varattu ensi viikolle...

9-3 TTiD 160 hv Automaatti 2011 ajettu 38 tkm
Auton ulkopuolella? Aina? Toisinaan kun DPF tekee regeneroinnin ja auton pysäyttää sopivasti kesken tuon niin ulkona haisee palanut.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
kuikka10
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: To Loka 20, 2005 15:13
Paikkakunta: Pori

Re: Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja kuikka10 »

Mielestäni ulkona/etupäässä, mutta tulee sisään puhaltimen kautta. Ominaisuus vaivannut nyt viikon aikana pari kertaa. Regenerointi sauhuttaa "puhdasta" pakokaasua eikä palaneen käryä...
Video meliora propoque deteriora sequor -
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja tturku »

eber?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
VictorKilo
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:36
Paikkakunta: Rauma

Re: Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja VictorKilo »

Jos huollossa selviää jotain epätavallista niin ilmoita ihmeessä. Meillä ollut muutaman kerran sellainen palaneen kumin käry parin viikon sisällä ja auto myös TTID, tosin MY08.
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
veltto
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 02:13
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja veltto »

Toinenkin ääni. Saattaa DPF haista juurikin kumilta kun polttoaan tekee :D
#3655
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

kuikka10 kirjoitti:Regenerointi sauhuttaa "puhdasta" pakokaasua eikä palaneen käryä...
Wrong!
Regenerointi TechII:lla kuvassa.
Kuva

Joskus motarilta kaupunkiin saapuessa saa myös kunnon näkyviä käryjä aikaiseksi, jos antaa kunnolla happea regeneroinnin ollessa käynnissä.
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Måråt

Palaneelle kumille haisee välillä myös -08 SC 1,9 TiD, olen jollain tavalla liittänyt asian juuri tuohon hiukkassuodattimen polttoon.
kuikka10
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: To Loka 20, 2005 15:13
Paikkakunta: Pori

Re: Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja kuikka10 »

Huollossa ei löytynyt mitään selvästi palaneeseen viittaavaa ja asentajan epäilys oli, että Eberi olisi "herännyt" pitkän ajon jälkeen hidastettaessa ja saanut kuumaa konetta auttaessaan mielenhäiriön liiasta lämmöstä... hmmm... no toistaiseksi ehkä ei ihan mahdotontakaan, mutta erikoista?

Ainoa palaneeseen viitannut tapahtuma asentajan muistissa oli akun kaapelin liitoshäiriöstä johtunut käry, jota olisi pitänyt tutkia tarkemmin, mutta Tapani-myrsky hoiti asian lunastukseen...

Regenerointi (?) kyllä savuttaa, mutta ei ihan kuminkäryltä haise.

Että silleen.
Video meliora propoque deteriora sequor -
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
veltto
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 02:13
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja veltto »

kuikka10 kirjoitti:Huollossa ei löytynyt mitään selvästi palaneeseen viittaavaa ja asentajan epäilys oli, että Eberi olisi "herännyt" pitkän ajon jälkeen hidastettaessa ja saanut kuumaa konetta auttaessaan mielenhäiriön liiasta lämmöstä... hmmm... no toistaiseksi ehkä ei ihan mahdotontakaan, mutta erikoista?

Ainoa palaneeseen viitannut tapahtuma asentajan muistissa oli akun kaapelin liitoshäiriöstä johtunut käry, jota olisi pitänyt tutkia tarkemmin, mutta Tapani-myrsky hoiti asian lunastukseen...

Regenerointi (?) kyllä savuttaa, mutta ei ihan kuminkäryltä haise.

Että silleen.
Eberistä tuleva käry haisee dieseliltä ja regeneroinnista tuleva käry haisee kumilta. Näin ainakin mulla en tiä sitte muista?!
#3655
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Kyllä se regenerointi ikään kuin kunnolla lämmenneiltä jarruilta haiskahtaa ainakin minun mielestä jos sopivasti auton sammuttaa kesken operaation. Ekoilla kerroilla talvella 2010 kun tuon auton hommasin enkä tuosta DPF:stä ja regeneroinnista tiennyt niin kiersin auton ja kokeilin kaikki vanteet siltä varalta jos jarrut laahaa. Edellisessä kulkineessa samanlainen haju tuli nimenomaan kun vaimolla käsijarru oli jäänyt laahaamaan ja aluvanteetkin oli lämmenneet sen verta ettei kädellä kestänyt koskea. :)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Kyllähän se on tuosta suodattiemn poltosta se haju.
Oma auto putsaillut sitä tässä talvella viimeisen 2000km aikana ainakin 3 kertaa.
Syynä ilmeisesti se, että kahdella edellisellä kerralla sammutin auton kesken putsauksen. Aika tasaisella syklillä poltot on kuitenkin tapahtunut. Ensimmäinen oli kesällä 7tkm kohdalla. Seuraava 14-15tkm kohdalla ja viimeisimmät välillä 20-22tkm.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
aero
-
Viestit: 8676
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja aero »

Tuijotatteko te kokoaika SIDin D.T.E. -näyttöö vai miten huomaatte kaikki poltot? Mä en oo huomannu itte auton käytöksessä mitään, D.T.E. vaan tipahtaa suht. nopeesti parisataa km lyhyemmäksi hetkeksi aikaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja Sportti »

A.L. kirjoitti:Kyllähän se on tuosta suodattiemn poltosta se haju.
Oma auto putsaillut sitä tässä talvella viimeisen 2000km aikana ainakin 3 kertaa.
Syynä ilmeisesti se, että kahdella edellisellä kerralla sammutin auton kesken putsauksen. Aika tasaisella syklillä poltot on kuitenkin tapahtunut. Ensimmäinen oli kesällä 7tkm kohdalla. Seuraava 14-15tkm kohdalla ja viimeisimmät välillä 20-22tkm.
Ei kait kukaan pääse 7tkm yhdellä poltolla??
93SC TTiD
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Missä palaa?

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Uskaltaisin väittää että pääsee :D Mutta kai tuo tahti tulee tihenemään, kun hormiston alkusiisteys "loppuu". Ja autollahan on ajettu pääsääntöisesti matka-ajoa ja melkein yhden käden sormiin mahtuu ajot joissa kone ei ole ehtinyt normilämpöön.

Taasen jos vertaa sedä 9-5 1,9 dieseliin jonka suodatin on vähintään kerran 2 kuukaudessa manuaalisen polton tarpeessa. :D
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Vastaa Viestiin