Missä palaa?
Missä palaa?
Käryttää...
Pitemmän rupeaman jälkeen hiljennettäessä jarrut vaatii polkemista varmaan vesikelin johdosta, mutta hiljenee se vauhti kuitenkin. Mistä tulee palaneen käry? Kuin öljy tai kumi palaisi...? Huolto varattu ensi viikolle...
9-3 TTiD 160 hv Automaatti 2011 ajettu 38 tkm
Pitemmän rupeaman jälkeen hiljennettäessä jarrut vaatii polkemista varmaan vesikelin johdosta, mutta hiljenee se vauhti kuitenkin. Mistä tulee palaneen käry? Kuin öljy tai kumi palaisi...? Huolto varattu ensi viikolle...
9-3 TTiD 160 hv Automaatti 2011 ajettu 38 tkm
Video meliora propoque deteriora sequor -
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
Re: Missä palaa?
Auton ulkopuolella? Aina? Toisinaan kun DPF tekee regeneroinnin ja auton pysäyttää sopivasti kesken tuon niin ulkona haisee palanut.kuikka10 kirjoitti:Käryttää...
Pitemmän rupeaman jälkeen hiljennettäessä jarrut vaatii polkemista varmaan vesikelin johdosta, mutta hiljenee se vauhti kuitenkin. Mistä tulee palaneen käry? Kuin öljy tai kumi palaisi...? Huolto varattu ensi viikolle...
9-3 TTiD 160 hv Automaatti 2011 ajettu 38 tkm
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Missä palaa?
Mielestäni ulkona/etupäässä, mutta tulee sisään puhaltimen kautta. Ominaisuus vaivannut nyt viikon aikana pari kertaa. Regenerointi sauhuttaa "puhdasta" pakokaasua eikä palaneen käryä...
Video meliora propoque deteriora sequor -
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
Re: Missä palaa?
eber?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:36
- Paikkakunta: Rauma
Re: Missä palaa?
Jos huollossa selviää jotain epätavallista niin ilmoita ihmeessä. Meillä ollut muutaman kerran sellainen palaneen kumin käry parin viikon sisällä ja auto myös TTID, tosin MY08.
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
Re: Missä palaa?
Wrong!kuikka10 kirjoitti:Regenerointi sauhuttaa "puhdasta" pakokaasua eikä palaneen käryä...
Regenerointi TechII:lla kuvassa.
Joskus motarilta kaupunkiin saapuessa saa myös kunnon näkyviä käryjä aikaiseksi, jos antaa kunnolla happea regeneroinnin ollessa käynnissä.
Re: Missä palaa?
Måråt
Palaneelle kumille haisee välillä myös -08 SC 1,9 TiD, olen jollain tavalla liittänyt asian juuri tuohon hiukkassuodattimen polttoon.
Palaneelle kumille haisee välillä myös -08 SC 1,9 TiD, olen jollain tavalla liittänyt asian juuri tuohon hiukkassuodattimen polttoon.
Re: Missä palaa?
Huollossa ei löytynyt mitään selvästi palaneeseen viittaavaa ja asentajan epäilys oli, että Eberi olisi "herännyt" pitkän ajon jälkeen hidastettaessa ja saanut kuumaa konetta auttaessaan mielenhäiriön liiasta lämmöstä... hmmm... no toistaiseksi ehkä ei ihan mahdotontakaan, mutta erikoista?
Ainoa palaneeseen viitannut tapahtuma asentajan muistissa oli akun kaapelin liitoshäiriöstä johtunut käry, jota olisi pitänyt tutkia tarkemmin, mutta Tapani-myrsky hoiti asian lunastukseen...
Regenerointi (?) kyllä savuttaa, mutta ei ihan kuminkäryltä haise.
Että silleen.
Ainoa palaneeseen viitannut tapahtuma asentajan muistissa oli akun kaapelin liitoshäiriöstä johtunut käry, jota olisi pitänyt tutkia tarkemmin, mutta Tapani-myrsky hoiti asian lunastukseen...
Regenerointi (?) kyllä savuttaa, mutta ei ihan kuminkäryltä haise.
Että silleen.
Video meliora propoque deteriora sequor -
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
Re: Missä palaa?
Eberistä tuleva käry haisee dieseliltä ja regeneroinnista tuleva käry haisee kumilta. Näin ainakin mulla en tiä sitte muista?!kuikka10 kirjoitti:Huollossa ei löytynyt mitään selvästi palaneeseen viittaavaa ja asentajan epäilys oli, että Eberi olisi "herännyt" pitkän ajon jälkeen hidastettaessa ja saanut kuumaa konetta auttaessaan mielenhäiriön liiasta lämmöstä... hmmm... no toistaiseksi ehkä ei ihan mahdotontakaan, mutta erikoista?
Ainoa palaneeseen viitannut tapahtuma asentajan muistissa oli akun kaapelin liitoshäiriöstä johtunut käry, jota olisi pitänyt tutkia tarkemmin, mutta Tapani-myrsky hoiti asian lunastukseen...
Regenerointi (?) kyllä savuttaa, mutta ei ihan kuminkäryltä haise.
Että silleen.
#3655
Re: Missä palaa?
Kyllä se regenerointi ikään kuin kunnolla lämmenneiltä jarruilta haiskahtaa ainakin minun mielestä jos sopivasti auton sammuttaa kesken operaation. Ekoilla kerroilla talvella 2010 kun tuon auton hommasin enkä tuosta DPF:stä ja regeneroinnista tiennyt niin kiersin auton ja kokeilin kaikki vanteet siltä varalta jos jarrut laahaa. Edellisessä kulkineessa samanlainen haju tuli nimenomaan kun vaimolla käsijarru oli jäänyt laahaamaan ja aluvanteetkin oli lämmenneet sen verta ettei kädellä kestänyt koskea.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Missä palaa?
Kyllähän se on tuosta suodattiemn poltosta se haju.
Oma auto putsaillut sitä tässä talvella viimeisen 2000km aikana ainakin 3 kertaa.
Syynä ilmeisesti se, että kahdella edellisellä kerralla sammutin auton kesken putsauksen. Aika tasaisella syklillä poltot on kuitenkin tapahtunut. Ensimmäinen oli kesällä 7tkm kohdalla. Seuraava 14-15tkm kohdalla ja viimeisimmät välillä 20-22tkm.
Oma auto putsaillut sitä tässä talvella viimeisen 2000km aikana ainakin 3 kertaa.
Syynä ilmeisesti se, että kahdella edellisellä kerralla sammutin auton kesken putsauksen. Aika tasaisella syklillä poltot on kuitenkin tapahtunut. Ensimmäinen oli kesällä 7tkm kohdalla. Seuraava 14-15tkm kohdalla ja viimeisimmät välillä 20-22tkm.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Missä palaa?
Tuijotatteko te kokoaika SIDin D.T.E. -näyttöö vai miten huomaatte kaikki poltot? Mä en oo huomannu itte auton käytöksessä mitään, D.T.E. vaan tipahtaa suht. nopeesti parisataa km lyhyemmäksi hetkeksi aikaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Missä palaa?
Ei kait kukaan pääse 7tkm yhdellä poltolla??A.L. kirjoitti:Kyllähän se on tuosta suodattiemn poltosta se haju.
Oma auto putsaillut sitä tässä talvella viimeisen 2000km aikana ainakin 3 kertaa.
Syynä ilmeisesti se, että kahdella edellisellä kerralla sammutin auton kesken putsauksen. Aika tasaisella syklillä poltot on kuitenkin tapahtunut. Ensimmäinen oli kesällä 7tkm kohdalla. Seuraava 14-15tkm kohdalla ja viimeisimmät välillä 20-22tkm.
93SC TTiD
Re: Missä palaa?
Uskaltaisin väittää että pääsee Mutta kai tuo tahti tulee tihenemään, kun hormiston alkusiisteys "loppuu". Ja autollahan on ajettu pääsääntöisesti matka-ajoa ja melkein yhden käden sormiin mahtuu ajot joissa kone ei ole ehtinyt normilämpöön.
Taasen jos vertaa sedä 9-5 1,9 dieseliin jonka suodatin on vähintään kerran 2 kuukaudessa manuaalisen polton tarpeessa.
Taasen jos vertaa sedä 9-5 1,9 dieseliin jonka suodatin on vähintään kerran 2 kuukaudessa manuaalisen polton tarpeessa.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77