ESP poiskytkentä
Re: ESP poiskytkentä
eikös -03ss:ä ole koko aika pois ennenkuin kytkee napista päälle. syttyy mittaristoon valo jännä että on silleen päin laitettu
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: ESP poiskytkentä
Ei. Järjestelmä sammuu siitä napista. Kojelaudassa on kahta valoa. Toinen ilmoittaa esp tcs olevan aktiivinen ja toinen kertoo sen sammuneen. Mutta päällä se on koko ajan..Baabel kirjoitti:eikös -03ss:ä ole koko aika pois ennenkuin kytkee napista päälle. syttyy mittaristoon valo jännä että on silleen päin laitettu
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: ESP poiskytkentä
Itse olen huomannut omassa allekirjoituksen autossa, että ESP päällä(ei nappia, valinta ajotietokoneesta) liukkaalla liikkeelle lähtiessä toinen rengas alkaa sutimaan kunnes vauhtia on noin 20-30km/h, jolloin espi alkaa rajoittamaan tehoa ja sutiminen lakkaa. Eli minulla espi ei rajoita tehoa vielä paikaltaan lähtiessä vaan rajoittaa tehoa vasta kun ollaan liikkeellä, mikä on sinänsä ihan hyvä juttu, ei jää sohjoon jumiin tekemättä mitään.core2 kirjoitti:Tuon luulen olevan vain perstuntuman koska systeemi ei jarruta eteenpäin menoa lainkaan ainoastaan sitä pyöraa joka yrittää sutia ja samaten siirtää vetoa toiselle luistamattomalle rinkulalle, mutta mitään vauhdin jarrutusta ei tapahdu, ja jos näin on, että vauhti hiljenee niin sit asentaja poikien juttusille koska jotain on pielessä.
Olen jäänyt kerran jumiin sohjoon yhden pyörän jäädessä sutimaan. Tällöin oisin kaivannut juuri tälläistä luistonestoa, joka jarruttaisi sutivaa pyörää ja siirtäisi vetoa luistamattomalle pyörälle. Olen ihmetellytkin, että miksei tässä tuollaista luistonestoa ole, koska sehän olisi ihan ohjelmallisesti toteutettavissa, kun sivuluisunestoa vartenhan ESP pystyy jarruttamaan jokaista pyörää erikseen, joten rauta tälläiselle luistonestolle autossa olisi valmiina. Ja tälläisiä luistonestojahan on jo ollut joissakin 90-luvun autoissakin.
Muutenkin olen ollut hieman pettynyt tämän 9-3 SC:n etenemiskykyyn liukkaalla verrattuna edelliseen OG9-3:seen. Johtuu varmasti auton suuremmasta painosta ja farkun erilaisesta painonjakaumasta.
Eli kuuluisiko tässä MY08:ssa olla tuo ESP:n luistonesto tälläinen pyörää JARRUTTAVA? Vai onko se ollut joku lisävaruste?
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Re: ESP poiskytkentä
Oliskohan tuo ihan vaan näin, että koska ESP:n poiskytkentä toimii vain alle 60 km/t nopeuksissa, että kun jäit sohjoon kiinni ja vauhti oli alle kuudenkympin niin se ei ollut kytkettynä päälle koska muutenhan se olisi jarruttanut sutivaa pyörää ja antanut pitävän alkaa vetämään.TeppoY kirjoitti:Olen jäänyt kerran jumiin sohjoon yhden pyörän jäädessä sutimaan. Tällöin oisin kaivannut juuri tälläistä luistonestoa, joka jarruttaisi sutivaa pyörää ja siirtäisi vetoa luistamattomalle pyörälle. Olen ihmetellytkin, että miksei tässä tuollaista luistonestoa ole, koska sehän olisi ihan ohjelmallisesti toteutettavissa. Eli kuuluisiko tässä MY08:ssa olla tuo ESP:n luistonesto tälläinen pyörää JARRUTTAVA? Vai onko se ollut joku lisävaruste?
En osaa vastata miksi ei kaikissa MY08 ole nappulaa vain vaan joissakin valituissa oliskohan ollut ruksattava juttu autoa ostettaessa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: ESP poiskytkentä
Jos MY08 onkin MY09
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: ESP poiskytkentä
Ei "kalle" kyllä pojan pirssi ainakin on MY08 ja nappula löytyy.kalle37 kirjoitti:Jos MY08 onkin MY09
Sekä toimii kuten kerroin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: ESP poiskytkentä
omassa -06 farkussa toimii juuri niinkuin joku aikasemmin mainitsi antaa lyödä tyhjää sinne 20-30kmh ja sen jälkeen rupeaa vasta kunnolla toimimaan, mutta silloinkin antaa kyllä tehoa eikä puudu täysin..
Mukava lähteä liikenteeseen 2 vaihteella ja kierrokset kun n.2000 pistää kolmosen ja painaa kaasun pohjaan suutii vähän ja liikkuu
Tämä siis v6:lla
Mukava lähteä liikenteeseen 2 vaihteella ja kierrokset kun n.2000 pistää kolmosen ja painaa kaasun pohjaan suutii vähän ja liikkuu
Tämä siis v6:lla
Saab 9-3 SC 2.8T V6 Aero -06 (Hirsch)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Re: ESP poiskytkentä
Tarkoitin lähinnä näitä muita ketkä mainitsivat että 08 ei ole nappulaa.core2 kirjoitti:Ei "kalle" kyllä pojan pirssi ainakin on MY08 ja nappula löytyy.kalle37 kirjoitti:Jos MY08 onkin MY09
Sekä toimii kuten kerroin.
Wis piirikaavio myös esittää että 08 on nappi mutta 09 ei!
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: ESP poiskytkentä
Mårå
-08 SC riisseli ja ei nappia,löytyy Sid:in valikosta
-08 SC riisseli ja ei nappia,löytyy Sid:in valikosta
Re: ESP poiskytkentä
Milloin rekisteröity?
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: ESP poiskytkentä
Mun auto on VIN:n mukaan MY08, rekisteröity joulukuun loppupuolella 2007 ja siinä ei ole tuota nappia . SID:n valikosta löytyy kyllä. Sen sijaan nappihässäkässä on joku Sport-nappikalle37 kirjoitti:....Wis piirikaavio myös esittää että 08 on nappi mutta 09 ei!
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: ESP poiskytkentä
Sport-napilla loota vaihtaa isommilla kierroksilla ja moottorijarrutus on tehokkaampi.ZeiPii kirjoitti:Mun auto on VIN:n mukaan MY08, rekisteröity joulukuun loppupuolella 2007 ja siinä ei ole tuota nappia . SID:n valikosta löytyy kyllä. Sen sijaan nappihässäkässä on joku Sport-nappikalle37 kirjoitti:....Wis piirikaavio myös esittää että 08 on nappi mutta 09 ei!
Re: ESP poiskytkentä
Pari lähtöä, amatöörimalliin suoritettuna (=talla tiskiin ~heti, kun kytkin alkaa ottamaan kiinni), 9-3 SC MY09 TiDS, alla Michelin X-Ice XI2 205/55R16T94XL, 2,8bar:
Lähtö parin sentin lumipöpperöltä jäälle:
http://aero.1g.fi/kuvat/9-3%20ESP/MOV00684.MP4
Lähtö n. 5cm lumipöpperöstä:
http://aero.1g.fi/kuvat/9-3+ESP/MOV00685.MP4
Valitettavasti ylämäkeä ei ollut tarjolla, tasamaata vain, mutta tuostakin näkee kuinka systeemi mulla toimii. Pystytkö vitikka nykäisemään vastaavan pätkän oman autosi mittaristosta ESP:n kanssa?
Lähtö parin sentin lumipöpperöltä jäälle:
http://aero.1g.fi/kuvat/9-3%20ESP/MOV00684.MP4
Lähtö n. 5cm lumipöpperöstä:
http://aero.1g.fi/kuvat/9-3+ESP/MOV00685.MP4
Valitettavasti ylämäkeä ei ollut tarjolla, tasamaata vain, mutta tuostakin näkee kuinka systeemi mulla toimii. Pystytkö vitikka nykäisemään vastaavan pätkän oman autosi mittaristosta ESP:n kanssa?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: ESP poiskytkentä
Ilman, että käyn saabin porukalta tsekkaamassa tätä niin alkaa tuntumaan siltä, että jos halusi nappulan tälle toiminnolle oli se kruksattava autoa ostettaessa.Nuts kirjoitti:Mårå
-08 SC riisseli ja ei nappia,löytyy Sid:in valikosta
Täytyy kysyä naapurilta kunhan kerkiän, hänellä on 9-3SC My09 ja on itse ostanut uutena joutuikohan hän vetään jonkun kruksin johonkin ruutuun, jos nappi löytyy.
Tiedän muuten, että kaikki myyjät eivät edes viitsi vaivautua mainitsemaan näistä lisävarusteista vaadittavasta listasta. Jos ostaa uuden ei vielä valmiin auton.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: ESP poiskytkentä
Moro
Pisti silmään youtubessa tämmöinen pätkä
http://www.youtube.com/watch?v=m5Ug-udF4V0
Pakkohan tota oli ittekkin kokeilla kun ulkoisesti samanlainen kaara seisoo pihassa. Työmatkalla on sopiva pikkutien pätkä minkä pinta on passelisti lumella. 45-50km/h vauhtia (lujemmasta en uskaltanut ekaa kertaa kokeilla ), suora tie eikä ketään missään, siitä rattia pöyrittämään sitten edestakas oikeelle ja vasemmalle 180 asetta puolellensa. Ja homma toimi
Tais olla 7:s vastaheitto kun ESP ei enään pystynyt mitään ja sain auton selvään "kahva edellä" luisuun. Mutta siitäkin oikeni välittömästi kun lopetin ratin kanssa pelleilyn.
Tiedän ettei liity mitenkään etenemiskykyyn/-kyvyttömyyteen, mutta ESP:n toimintaan kylläkin. Etenemiskykyä kun en oikein kunnon ongelmatilanteesa päässy viä kokeileen.
..nii, ja se nappi, multa löytyy 03 aerosta, mutta emon TTid:stä puuttuu..
Pisti silmään youtubessa tämmöinen pätkä
http://www.youtube.com/watch?v=m5Ug-udF4V0
Pakkohan tota oli ittekkin kokeilla kun ulkoisesti samanlainen kaara seisoo pihassa. Työmatkalla on sopiva pikkutien pätkä minkä pinta on passelisti lumella. 45-50km/h vauhtia (lujemmasta en uskaltanut ekaa kertaa kokeilla ), suora tie eikä ketään missään, siitä rattia pöyrittämään sitten edestakas oikeelle ja vasemmalle 180 asetta puolellensa. Ja homma toimi
Tais olla 7:s vastaheitto kun ESP ei enään pystynyt mitään ja sain auton selvään "kahva edellä" luisuun. Mutta siitäkin oikeni välittömästi kun lopetin ratin kanssa pelleilyn.
Tiedän ettei liity mitenkään etenemiskykyyn/-kyvyttömyyteen, mutta ESP:n toimintaan kylläkin. Etenemiskykyä kun en oikein kunnon ongelmatilanteesa päässy viä kokeileen.
..nii, ja se nappi, multa löytyy 03 aerosta, mutta emon TTid:stä puuttuu..
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08