Jep elikkä puhallin ei toimi... Ei pelaa millään nopeudella... nakkarilta käynnistäessä ei enää toiminut sitä ennen toimi moitteetta... sai ikkunat huurussa ajella kotio.
Onko mennyt moottori? sijaitseeko etulasin alla niinkuin 9-5:ssa
sulake mennyt? Konetilassa vai peräkontista voi sen tarkastaa?
Hyvii nämä ohjekirjat joka kohdassa lukee vie saab korjaamolle kiitos avusta jo etukäteen
Ps: malli saab 9-3 vm 03
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Mulla samanikäinen ss ja tehnyt saman parina aamuna muksuja tarhaan viedessä. Pihasta kun lähtee niin ei tuu pihaustakaan. Päivähoidon pihaan n. 1km, molemmilla kerroilla oon jättänyt auton käyntiin kun oon vieny muksut sisälle, takasin tullessa puhallin toimii ja puhkuu kuin mitään ropleemia olisi milloinkaan ollutkaan.
Hiukan arveluttava/raivostuttava piirrehän tuo on joten jos joku tietää syyn moiseen pelleilyyn niin hattua nostan ja tavatessa oluenkin tarjoan
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
Hdjanne kirjoitti:Mulla samanikäinen ss ja tehnyt saman parina aamuna muksuja tarhaan viedessä. Pihasta kun lähtee niin ei tuu pihaustakaan. Päivähoidon pihaan n. 1km, molemmilla kerroilla oon jättänyt auton käyntiin kun oon vieny muksut sisälle, takasin tullessa puhallin toimii ja puhkuu kuin mitään ropleemia olisi milloinkaan ollutkaan.
Hiukan arveluttava/raivostuttava piirrehän tuo on joten jos joku tietää syyn moiseen pelleilyyn niin hattua nostan ja tavatessa oluenkin tarjoan
Automaatti-ilmastoinnilla ei yritä turhaan lämmittää jos kone ei yksinkertaisesti ole vielä tarpeeksi lämmin. Olen koko ajan pitänyt 22-asteella ilmastointia ja ei ole kertaakaan tarvinnut koskea säätimiin, vaikka viime talvenakin oli yli -30 pakkasia. Tietysti lähtö sisätilanlämmittimen kanssa tasaa tilannetta.
Joo, tunnen tuon AAC:n ominaisuuden. Mutta kun ei tullut mitään vaikka käsin pistin puhalluksen täysille. Tähän asti on muuten tuolla manuaalisäädöllä puhkunut vaikka ei lämpöä ole koneesta vielä tarjolla(poislukien nuo kaksi kertaa).
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
Ilmastoinnin puhallin se todennäköisesti on leikkaamassa kiinni jossakin vaiheessa. Itsellä kanssa muutama talvi sitten oli samanlaisia oireita jonkin aikaa ja välillä toimi pitkäänkin ihan hyvin mutta sitten se lopetti toimimisen lopullisesti. Vaihtamisella parani.
Ilmeisesti hiilistä irtoava pöly tukkii moottorin ja lopulta estää pyörimisen kokonaan.
Puhaltimen moottoriin kertyvä p..ka ja kosteus jäätyessään jumittaa moottoria sen verran, että automatiikka toteaa, ettei se pyöri ohjausta vastaavalla nopeudella. Syntyy vikatila ja moottori ei pyöri ollenkaan. Tämä vikatila kuittautuu sitten pois "sähköresetillä".
petrisa kirjoitti:Puhaltimen moottoriin kertyvä p..ka ja kosteus jäätyessään jumittaa moottoria sen verran, että automatiikka toteaa, ettei se pyöri ohjausta vastaavalla nopeudella. Syntyy vikatila ja moottori ei pyöri ollenkaan. Tämä vikatila kuittautuu sitten pois "sähköresetillä".
mites tuo "sähköreset" tehdään?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
petrisa kirjoitti:Puhaltimen moottoriin kertyvä p..ka ja kosteus jäätyessään jumittaa moottoria sen verran, että automatiikka toteaa, ettei se pyöri ohjausta vastaavalla nopeudella. Syntyy vikatila ja moottori ei pyöri ollenkaan. Tämä vikatila kuittautuu sitten pois "sähköresetillä".
mites tuo "sähköreset" tehdään?
Sulake pois.
Jani Virtanen Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1" Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
ei kuittaantunut sulaketta vaihtamalla... Missähän se anturi on? voisikohan auttaan jos pääsulakkeen repäsee irti ja heittää uuden tilalle? (kannattaako tehdä pihassa vai onko autoliikkeen hommia)
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Anturi? .... ei ole varsinaisesti mitään pyörimisanturia vaan puhaltimen moottorissa on elektroninen ohjauspiiri (kytkentä), joka kykenee toteamaan moottorin ottaman virran säätimen jännnitehäviön kautta. Siitä taas edelleen voidaan päätellä pyörimisnopeus.
Kannattaa kokeilla käyttää akun kenkää irti jonkin aikaa. Se on varmin tapa tehdä se "sähköreset". Samalla toki nollautuu jotain muutakin, muttei yleensä mitään kovin ihmeellistä. Etenkään sellaista mistä olisi mitään haittaa.
Kiitoksia paljon kaikille! lämppäri on nyt vaihettu... Hyvillä työkaluilla , lämpösessä hallissa tuli väkäiltyy kahvitaukoineen meni aikaa 3tuntia... Mutta säästipä kalliit osat + työn laakkoselta... laskin , että säästöä tuli kun isän kanssa väsäiltiin niin noin 300euroa.... kun laakkosella olisivat vaihtaneet säätimineen päivineen... Noh nyt on lämmin auto
ja vielä kaupan päälle sain ilmastoidun hanskalokeron (onko se putki tarkotuksella jäteytty pois sieltä hanskalokerosta? eikö se tee hanskalokerosta jäähdytetyn???
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK