Varaosat tulevaisuudessa?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Thelow
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2012 13:51

Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja Thelow »

Kovasti on himottanut ostaa tuota 9-3 saabia (2003-2006), mutta varaosien saanti epäilyttää. Kuinka hyvin niitä saa nykyään ja kuinka tulee saamaan tulevaisuudessa? Tiedot on kovin ristiriitaisia mitä olen kuullut, kuulemma takkuaa jo nyt, mutta toiset sanovat että hyvin saa ja tulee saamaankin jatkossa.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Thelow kirjoitti:Kovasti on himottanut ostaa tuota 9-3 saabia (2003-2006), mutta varaosien saanti epäilyttää. Kuinka hyvin niitä saa nykyään ja kuinka tulee saamaan tulevaisuudessa? Tiedot on kovin ristiriitaisia mitä olen kuullut, kuulemma takkuaa jo nyt, mutta toiset sanovat että hyvin saa ja tulee saamaankin jatkossa.
Ainoa saab auto johon saattaa olla vaikeuksia saada varaosia on NG 9-5 ja 9-4X mallit, kaikkiin muihin malleihin osien saanti vain paranee.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

core2 kirjoitti:Ainoa saab auto johon saattaa olla vaikeuksia saada varaosia on NG 9-5 ja 9-4X mallit, kaikkiin muihin malleihin osien saanti vain paranee.
No ohhoh! 8O
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Rusakko__ kirjoitti:
core2 kirjoitti:Ainoa saab auto johon saattaa olla vaikeuksia saada varaosia on NG 9-5 ja 9-4X mallit, kaikkiin muihin malleihin osien saanti vain paranee.
No ohhoh! 8O
Huom! en tarkoita 91, 92, 93 ja muita vanhempia vuosimalleja vaan NG 900 eteenpäin, ja osien saannin paraneminen johtuu siitä, että alihankkijat ovat alkaneet toimittamaan osia konkurssipäätöksen jälkeen Saab Parts'ille Nyköpingiin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja JaniV »

core2 kirjoitti:
Rusakko__ kirjoitti:
core2 kirjoitti:Ainoa saab auto johon saattaa olla vaikeuksia saada varaosia on NG 9-5 ja 9-4X mallit, kaikkiin muihin malleihin osien saanti vain paranee.
No ohhoh! 8O
Huom! en tarkoita 91, 92, 93 ja muita vanhempia vuosimalleja vaan NG 900 eteenpäin, ja osien saannin paraneminen johtuu siitä, että alihankkijat ovat alkaneet toimittamaan osia konkurssipäätöksen jälkeen Saab Parts'ille Nyköpingiin.
Juurikin näin. Kun Saab Parts AB saa omat maksunsa maksettua ( Saab on velkaa Saab Parts:ille ja sitä kautta Saab Parts on velkaa omille alihankkijoilleen)

Kun nämä asiat on saatu hoidettua, alkaa varaosia saamaan normaalisti alkuperäisenä. Saab Parts ei siis kuulu konkurssiin.

Lisäksi 9-3ss on alustaltaan "identtinen" Opel Vectra C:n kanssa, johon saa "kaiken" tarvikkeena. Joten ei huolta, varaosia saa kyllä :mrgreen:
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

JaniV kirjoitti:Lisäksi 9-3ss on alustaltaan "identtinen" Opel Vectra C:n kanssa, johon saa "kaiken" tarvikkeena. Joten ei huolta, varaosia saa kyllä :mrgreen:
Onko muka täysin identtinen?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Minä olen ainakin saanut varaosat lähiaikoina ihan hyvin.
Esim tilasin ajovalopesurin pumpun maanantaina ja tänään sain sen!
Eli ihan nopeaa toimintaa:)
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
seppo02
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Marras 16, 2011 21:30

Re: Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja seppo02 »

Ovatko hinnat pysyneet samalla tasolla kuin ennenkin? Onko tietoa? Itse en ole mitään tarvinnut....vielä :D
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

No mulle on ilmoitettu "ei tietoa/ei varastossa/loppu/tulossa mutta ei tiedetä yhtään milloin tms" merkkiliikkeessä jo ainakin seuraavien tuotteiden osalta: imusarjan läppien kääntömoottori, virta-avain/kaukosäädin, abs-boksi, laturi, etupyörän napapaketti. Opelin kautta olen noita "yhteisiä" osia hommannu, mutta elektroniikka ei liene yhtenevä?

Kuka esim. abs-boksit, virta-avaimet, ACC-paneelit, audiopuolen vahvistimet, käyttöpaneelit, CIMit ym Saabin kilkuttimet toimittaa jatkossa? Saab Parts AB?
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja core2 »

t.t.j kirjoitti:
JaniV kirjoitti:Lisäksi 9-3ss on alustaltaan "identtinen" Opel Vectra C:n kanssa, johon saa "kaiken" tarvikkeena. Joten ei huolta, varaosia saa kyllä :mrgreen:
Onko muka täysin identtinen?
Ei ihan 100 prosenttisesti Vectrasta puuttuu saabissa olevat alustan vahvikkeet.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Rusakko__ kirjoitti:No mulle on ilmoitettu "ei tietoa/ei varastossa/loppu/tulossa mutta ei tiedetä yhtään milloin tms" merkkiliikkeessä jo ainakin seuraavien tuotteiden osalta: imusarjan läppien kääntömoottori, virta-avain/kaukosäädin, abs-boksi, laturi, etupyörän napapaketti. Opelin kautta olen noita "yhteisiä" osia hommannu, mutta elektroniikka ei liene yhtenevä?

Kuka esim. abs-boksit, virta-avaimet, ACC-paneelit, audiopuolen vahvistimet, käyttöpaneelit, CIMit ym Saabin kilkuttimet toimittaa jatkossa? Saab Parts AB?
Jep näin on heidän aikomuksensa ainakin.
Asiaan voi vaikuttaa vain se, että Parts myydään jollekin joka ei halua saabin osista pitää huolta.
Tällä hetkellä saabin eri artikkeleita löytyy Partsilta noin 60000, osasta näistä on vieläkin pulaa, mutta varastoa täytetään koko ajan. Viimeksi kun kävin siellä oli lastilaiturin vieressä kolme rekkaa tyhjentämässä kuormiaan.

Edit: lisäys: Kaikkien konkurssia hoitavien ja Riksgäldenin puolelta partsia hoitavien taholta odotetaan innolla ostajaa joka ostaisi koko konkurssipesän sekä myös Partsin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Minä olen vain alkuun mielenkiinnolla (noin vuosi sitten) mutta myöhemmin (viimeset puol vuotta) kauhulla lukenut näitä juttuja, miten GM:ää ei kiinnosta Saab yhtään, eikä sitä kiinnosta edes myydä sitä (lisenssejä) kenellekään toiselle ja tässä nyt ollaan...

Mutta joo, totuushan on, että varaosia kaipaillaan ympäri maailmaa. Toivottavasti kaikkia varaosia on pian saatavilla.

Jos näin on, niin ketjun aloittaneelle voin tokia suositella Saabia ihan siinä missä näitä muitakin merkin kilpailijoita, ja jos pitää Saabin persoonallisuudesta ja hyväksyy tyyppiviat, niin mainio pirssi!

Jäämme odottelemaan, ainakin minä varaosia :)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

t.t.j kirjoitti:
JaniV kirjoitti:Lisäksi 9-3ss on alustaltaan "identtinen" Opel Vectra C:n kanssa, johon saa "kaiken" tarvikkeena. Joten ei huolta, varaosia saa kyllä :mrgreen:
Onko muka täysin identtinen?
Ei ole. Lyhyt ja ytimekäs vastaus.

Itse ostin juuri sisälokarin, jäähdyttimen ja termostaatin. Toimitus oli suoraan hyllystä. Sisälokarin tulo repsikanpuolelle kesti viikon.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja JaniV »

t.t.j kirjoitti:
JaniV kirjoitti:Lisäksi 9-3ss on alustaltaan "identtinen" Opel Vectra C:n kanssa, johon saa "kaiken" tarvikkeena. Joten ei huolta, varaosia saa kyllä :mrgreen:
Onko muka täysin identtinen?
Tästä syystä sana identtinen on "merkkien" välissä. Eli, takatukivarret, banaanit, pyörännavat jarrulaikat, yms kulutustavara on opelin kanssa samaa. Tietenkin runkomuotoilu voi poiketa, mutta pohjalevy on sama.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Varaosat tulevaisuudessa?

Viesti Kirjoittaja core2 »

JaniV kirjoitti:
t.t.j kirjoitti:
JaniV kirjoitti:Lisäksi 9-3ss on alustaltaan "identtinen" Opel Vectra C:n kanssa, johon saa "kaiken" tarvikkeena. Joten ei huolta, varaosia saa kyllä :mrgreen:
Onko muka täysin identtinen?
Tästä syystä sana identtinen on "merkkien" välissä. Eli, takatukivarret, banaanit, pyörännavat jarrulaikat, yms kulutustavara on opelin kanssa samaa. Tietenkin runkomuotoilu voi poiketa, mutta pohjalevy on sama.
Se on pohjalevy joka on se itse runko. Ja ne eivät sovi keskenään sen on moni autopläkkäri täällä todennut. Yrittäessään käyttää ja parittaa niitä keskenään. Muilta osin autot alustaltaan ovat "identtisiä".
Tai sanotaan tää näin, että 9-3 alusta on alunperin Opel Vecran modifioitu alusta ja nämä eivät sovi keskenään toisiinsa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin