Soitin tänään huoltoliikkeeseen Satakunnan Autotaloon ja ilmoittivat että paineanturin hinta on 405 euroa. Uusi osa on jo laitettu kiinni autoon josta omani kannibalisoitiin. Toisin sanoen minä en edes saanut uutta osaa vaan hyvin vähän käytetyn. Rauman varaosahalli vahvisti tänään että ko. osa saadaan parin päivän toimitusajalla hintaan 104 euroa. Eli Huoltoliike tai Saab ottaa samasta Boschin osasta 300 euroa välistä. Tuntuu aika pöyristyttävältä tuollainen hinnoittelu!
Lisää avautumista ja keskustelua merkkihuoltojen osahinnoista tuolla:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=122087
P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:36
- Paikkakunta: Rauma
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:36
- Paikkakunta: Rauma
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Soitin äsken myös Länsiautoon Vantaalle ja siellä kertoivat tilaavansa Ruotsista osan hintaan 448 euroa eli kyllä suurin kusettaja taitaa nyt olla Saabin varaosamyynti Ruåtsissa.
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:36
- Paikkakunta: Rauma
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Pieni tilannepäivitys:
Kolme viikkoa myöhemmin siitä kun viimeksi olin yhteydessä huoltoliikkeeseen aloin jo ihmetellä kun laskua ei ilmesty postissa. Sitten eräänä päivänä tuli puhelu "marmoritiskiltä" notta "jos tehdään niin että hankit sen edullisemman osasi itse ja palautat nyt autossasi olevan meille ja maksat vaivasta tunnin työn". Suostuin koska tiedän että he ovat nähneet vaivan vian selvittämiseksi ja samalla tehneet suht perusteellisen kuntotarkastuksen autooni. Vaihdoin itse uuden täysin samanlaisen (ja neljäsosan hintaisen) Boschin anturin kymmenessä minutissa autooni. Työkalu: Torx-meisseli. Anturi loytyy siis moottorin suojamuovin alta tuulilasin puolelta lähes moottorin päältä, eli helposta paikasta. Kävin palauttamassa liikkeen osan takaisin ja nyt on itseasennetulla osalla ajettu kolme päivää ilman ongelmia.
Satakunnan Autotalo saa siis anteeksi mokailunsa minun osaltani. En silti ehkä enää asioi liikkeessä kuin pakon edessä. Itse opin keissistä että kaikkea ei kannata niellä mitä marmoritiskin takaa suolletaan.
Kolme viikkoa myöhemmin siitä kun viimeksi olin yhteydessä huoltoliikkeeseen aloin jo ihmetellä kun laskua ei ilmesty postissa. Sitten eräänä päivänä tuli puhelu "marmoritiskiltä" notta "jos tehdään niin että hankit sen edullisemman osasi itse ja palautat nyt autossasi olevan meille ja maksat vaivasta tunnin työn". Suostuin koska tiedän että he ovat nähneet vaivan vian selvittämiseksi ja samalla tehneet suht perusteellisen kuntotarkastuksen autooni. Vaihdoin itse uuden täysin samanlaisen (ja neljäsosan hintaisen) Boschin anturin kymmenessä minutissa autooni. Työkalu: Torx-meisseli. Anturi loytyy siis moottorin suojamuovin alta tuulilasin puolelta lähes moottorin päältä, eli helposta paikasta. Kävin palauttamassa liikkeen osan takaisin ja nyt on itseasennetulla osalla ajettu kolme päivää ilman ongelmia.
Satakunnan Autotalo saa siis anteeksi mokailunsa minun osaltani. En silti ehkä enää asioi liikkeessä kuin pakon edessä. Itse opin keissistä että kaikkea ei kannata niellä mitä marmoritiskin takaa suolletaan.
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Happy End!
Itselläni eilisaamuna ilmestyi tuo helikopteri. Tänään sain kaverilta sen verran OBD-apuja, että P0105 saatiin todettua ja nollattua. Minkäänlaista muuta oiretta en ole huomannut, mutta toisaalta ei tuo työmatkakaan ole kuin muutama kilsa per sivu. Jäämme odottelemaan mielenkiinnolla, että jos ja milloin helikopteri palajaa.
Tällä hetkellä surffaamassa op-comeja ostettavaksi.
Itselläni eilisaamuna ilmestyi tuo helikopteri. Tänään sain kaverilta sen verran OBD-apuja, että P0105 saatiin todettua ja nollattua. Minkäänlaista muuta oiretta en ole huomannut, mutta toisaalta ei tuo työmatkakaan ole kuin muutama kilsa per sivu. Jäämme odottelemaan mielenkiinnolla, että jos ja milloin helikopteri palajaa.
Tällä hetkellä surffaamassa op-comeja ostettavaksi.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:36
- Paikkakunta: Rauma
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Tuo anturi on sitten naurettavan helppo vaihtaa, siis jos on sama vika joka mulla oli. Ja tosiaan kannattaa tilata Boschin osanumerolla varaosaliikkeestä. Voin tarvittaessa laittaa kuvia s-postiin jos tulee osanvaihtotarve.
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Kiitti!
Kauppareissun ainakin pysyi vikavalo poissa, mutta seurataan tilannetta!
Kauppareissun ainakin pysyi vikavalo poissa, mutta seurataan tilannetta!
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11