lisähuoltosuositus
lisähuoltosuositus
terve,
omasta kokemuksesta voin suositella vaihteistoöljyjen vaihtoa poiketen saabin huolto-ohjeista. Käyttöohjekirjassa lukee että vaihteisto on täytetty öljyllä tehtaalla ja niitä ei tarvitse sen jälkeen vaihtaa. Omasta hävisi täysin yllättäen 5-vaihde, vaihdoin uuden laatikon. Vanhassa laatikossa oli öljyt menneet ihan ruskeaksi ravaksi. vanhalla oli ajettu 405tkm kun hajosi. Uudempi käytetty laatikko on ajettu 100tkm, siinä öljyt olivat vielä ihan oikean näköiset ja hyvät. Tästä päätellen öljyt kannattaa vaihtaa n.200tkm kohdalla, viimeistään 300tkm.
omasta kokemuksesta voin suositella vaihteistoöljyjen vaihtoa poiketen saabin huolto-ohjeista. Käyttöohjekirjassa lukee että vaihteisto on täytetty öljyllä tehtaalla ja niitä ei tarvitse sen jälkeen vaihtaa. Omasta hävisi täysin yllättäen 5-vaihde, vaihdoin uuden laatikon. Vanhassa laatikossa oli öljyt menneet ihan ruskeaksi ravaksi. vanhalla oli ajettu 405tkm kun hajosi. Uudempi käytetty laatikko on ajettu 100tkm, siinä öljyt olivat vielä ihan oikean näköiset ja hyvät. Tästä päätellen öljyt kannattaa vaihtaa n.200tkm kohdalla, viimeistään 300tkm.
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
Re: lisähuoltosuositus
Itse vaihdan/vaihdatan vaihteistoöljyt manuaaliaskiinkin 60tkm välein. Ei vara venettä kaada. "ikiöljyä" ei ole keksittykkään - tai no kestihän ne öljyt laatikon eliniän... 

#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: lisähuoltosuositus
Otan neuvosta vaarin ja laatikon öljynvaihto varattu torstaille, n. 165tkm ajettu
illa.
Onko tullut öljyjen vaihdosta ollut jotain "tuntuvaa" hyötyä esim. vaihteiden kytkeytymisen suhteen tai yms. ?

Onko tullut öljyjen vaihdosta ollut jotain "tuntuvaa" hyötyä esim. vaihteiden kytkeytymisen suhteen tai yms. ?
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: lisähuoltosuositus
Laatikko toimii liukkaamminSA9000AB kirjoitti: Onko tullut öljyjen vaihdosta ollut jotain "tuntuvaa" hyötyä esim. vaihteiden kytkeytymisen suhteen tai yms. ?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: lisähuoltosuositus
Vaihteistoöljyn proppu on magneettinen, katsokaa että kuinka paljon on metallihilua siinä tulpassa. Se tulppakaan ei kaikkea hilua kerää, joten kun tulppa "täyttyy" niin loput hilut pyörivät rattaiden väleissä.
Itsellä 90tkm huollossa kun vaihdettiin askiöljyt niin tulppa oli jo aika "täynnä", joten en halua kuvitella miten paljon sitä hilua on pyörinyt öljyn seassa 400tkm jälkeen.
Itsellä 90tkm huollossa kun vaihdettiin askiöljyt niin tulppa oli jo aika "täynnä", joten en halua kuvitella miten paljon sitä hilua on pyörinyt öljyn seassa 400tkm jälkeen.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: lisähuoltosuositus
Ai hitto, toivottavasti ei tuu liian liukasbaasenar kirjoitti:Laatikko toimii liukkaamminSA9000AB kirjoitti: Onko tullut öljyjen vaihdosta ollut jotain "tuntuvaa" hyötyä esim. vaihteiden kytkeytymisen suhteen tai yms. ?

Huomaa varmaan yhtä hyvin kun kierrosherkkyys paranee moottriöljyn vaihdon jälkeen

93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: lisähuoltosuositus
GM:n vaihdelaatikkoöljyä.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0044
Tuolta saa esimerkiksi.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0044
Tuolta saa esimerkiksi.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: lisähuoltosuositus
Mites tuo vaihto on onnistunut 5-vaihteisissa? Kaverin kanssa katseltiin yks kerta auton alla, niin tyhjennysproppu näyttäisi olevan juuri jonkun palkin takana - proppu mahdoton saada irti? Täyttö/tarkistusproppuhan löytyy renkaan takaa...
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: lisähuoltosuositus
Tuosta sijainnista johtuen päätin teettää vaihdon. Wis näyttää työkalun mikä tarvitaan ja en jaksanut alkaa sovittamaan ja tekemään itse sellaista.HorGrath kirjoitti:Mites tuo vaihto on onnistunut 5-vaihteisissa? Kaverin kanssa katseltiin yks kerta auton alla, niin tyhjennysproppu näyttäisi olevan juuri jonkun palkin takana - proppu mahdoton saada irti? Täyttö/tarkistusproppuhan löytyy renkaan takaa...
Itsetehneet voivat valaista kikkoja ja tarvittavia työkaluja homman tekemiseen

93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: lisähuoltosuositus
^Syksyllä tuli vaihdettua ja kun tyhjennysproppu on tosiaan hiukan ahtaasti palkin vieressä (mikään olemassaoleva työkalu ei sopinu) niin katkaistiin sopivan kokoisesta kuusiokoloavaimesta ~2 cm pätkä minkä sopi pujottamaan paikalleen.
Pätkästä sitten lenkkiavaimella kiinni ja ensimmäisen avaimen väännyttyä mutkalle viisastutaan sen verran että väännetään kahdella avaimella yhtä aikaa. Hetken ähellyksen jälkeen saadaan roppu auki ja öljyt hihaan

Pätkästä sitten lenkkiavaimella kiinni ja ensimmäisen avaimen väännyttyä mutkalle viisastutaan sen verran että väännetään kahdella avaimella yhtä aikaa. Hetken ähellyksen jälkeen saadaan roppu auki ja öljyt hihaan


9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03