Kovin näytti tummilta öljyt meidän rakkineessa kun tänään katsoin. Voisi vaihtaa ainakin nuo öljyt. Öljy ei ole lisääntynyt, pari kertaa olen sitä lisännyt viimeisin 100tkm ajalla. Onko normaalia? Vai kannataako purkaa tuo ja vaihtaa se tiiviste joka noista menee? Eikös sen pitäisi nimenomaan lisääntyä jos tiiviste vuotaa? Autolla ajettu 240tkm ja en usko että kertaakaan on ohjaustehostimen öljyjä vaihdettu. 1.9 Tid vm 2008.
Kuinka nuo kannataa vaihtaa? Aioin imeä säiliön tyhjäksi, mutta saako tyhjänä käntää rattia että saisi kaikki linjoistakin pois? Ja sitten uudet tilalle? Ja mitä öljyä? Jku chf purkki mulla on josta olen lisännyt.
Ohjaustehostimen öljynvaihto
Ohjaustehostimen öljynvaihto
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
-
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: To Touko 12, 2011 23:10
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ohjaustehostimen öljynvaihto
merkkihuollossa opastivat niin, että imetään pois yläkautta täyttökorkista ja täytetään uutta ainetta... sen jälkeen käännellään rattia, imetään pois taas nesteet ja täytellään uutta tilalle.
Nykyinen kulkine:Subaru Legacy 2.5cng
Re: Ohjaustehostimen öljynvaihto
Tervehdys!Tehtiin isoveikan kanssa eilen sama homma+vaihdettiin se vuotava stefa sieltä tehostimen "akselin ympäriltä"..huomasin,että näppärä tapa,on imeä se säiliö tyhjäksi/miten me tehtiin se otettiin koko tehostin irti ,ja kun säiliö on tyhjä,niin paluuletku esim 1½ kokis pullon sisään,ja toinen pyörittää rattia (auto sammuksissa) laidasta laitaan,"lypsämällä" järjestelmästä enimmät moottori öljyt/tehostin öljyt pois.Sitten kun vanhat tavarat on pois,niin öljyä sisään,ja alkaa täyttelemään sitä säiliötä,alkuun täytettiin auto sammuksissa,sitten laitettiin auto käyntiin,kun alkoi menemään tehostinöljyä järjestelmään,samalla lisäten nestettä,kunnes säiliössä on tarpeeksi nestettä,ja ohjaus on taas kevyt..itellä meni vajaa 1 purkki tehostin öljyä..noin 9desiä..Laita yv:tä,jos haluat lisää infoa.. Ei muuta kuin asentamisen iloa.
2008 SS 1.8t Biopower.
Re: Ohjaustehostimen öljynvaihto
Jos stefa on vuotanut ja säiliö tulvinut pahasti niin tarkastakaa myös raidetangon suojakumien sisältö. Itsellä olivat aivan täynnä öljyä. Onko järjestelmä ollut niin pinkeänä öljystä että on vuotanut sinne päin? Voisko moinen teoria olla mahdollista? Vai onko hammastangostakin menny joku stefa...