"koiranluiden" vaihto
"koiranluiden" vaihto
Miten on ,pystyykö 93 SS:n koiranluita edestä vaihtamaan vain nostamalla vaihdettavan puolen tunkilla ylös ja ottamalla pyörän pois.
Näyttävät aika pitkiltä esim Mondeoon verrattuna josta kyllä vaihdoin em. tavalla.
Olen vähän epävarma ja siksi kysynkin. Parkkipaikalla vaihtaisin.
Näyttävät aika pitkiltä esim Mondeoon verrattuna josta kyllä vaihdoin em. tavalla.
Olen vähän epävarma ja siksi kysynkin. Parkkipaikalla vaihtaisin.
Re: "koiranluiden" vaihto
Etupään ainoat koiranluut ovat toisesta päästään kallistuksenvakaajassa kiinni, joten joudut nostamaan koko etupään ilmaan, muuten on hankala väännellä "luita" paikoilleen.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: "koiranluiden" vaihto
Pystyy vaihtamaan, itse ainakin vaihdoin. Toki kallistuksen vakaajaa pitää vääntää "vähän"...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: "koiranluiden" vaihto
eikös ne ''lähde'' irti ihan tippumalla kun tunkkaat kulman ylös,rengas pois joku palikka tukivarren alle ja tiputat auton varovasti sen varaan, auto perusasennossa jälleen niin vakaaja+luu on ns. löysällä
tällain itse tein kun jousia vaihdoin. tosin jos SS mallissa on eri kun SC niin sitten ei mittee mut muuten
tällain itse tein kun jousia vaihdoin. tosin jos SS mallissa on eri kun SC niin sitten ei mittee mut muuten
9-3 Tids -08
Re: "koiranluiden" vaihto
SS ja SC sama etupää ja älyähän tuossa saa käyttää, ei kaikkea tartte tehdä ohjeiden mukaan .
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: "koiranluiden" vaihto
Kiitos vastauksista. Kokeillaan kun tuo iso autotalli lämpenee.
Re: "koiranluiden" vaihto
Pistä luiden suojakumien alle vähän rasvaa Kans. Ne on todennäköisesti ihan kuivat . Näin ainakin motonetin palikoissa.
Re: "koiranluiden" vaihto
Motonetinpa hyvinkin ne on. Kiitti vinkistä.
Re: "koiranluiden" vaihto
Leimalla tuli korjauskehoitus "kallistuksenvakaajan kiinnitys välyksellinen" . Ei olla vielä otettu silmää käteen, mutta ihan uteliaisuudesta, kellään tullut vastaan tällaista noottia ennen? Kiinnitys välyksellinen? Tarkoittaneeko tuo kuitenkin automaattisesti vakaajan uusimista? Pusla kenties sökö?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: "koiranluiden" vaihto
Kyllä tuon perusteella tarkoittaa vakaajan runkopuslia. Pitäisi olla maininta vakaajan välitanko tmv tarkoittaen koiranluita.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: "koiranluiden" vaihto
Ahaa ok, eli tämä osa? Onko näitä yksi per puoli?
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=500
edit: linkki korjattu
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: "koiranluiden" vaihto
Ei siitä tietenkään ihan varma voi olla. Onhan se osa kiinnitystä myös tuo koiranluu, mutta sen ollessa erillinen osa niin selkeyden vuoksi pitäisi mainita se eli välitanko eikä varsinaista vakaajatankoa.
Siksi kannattaisi aina olla itse mukana katsastustapahtumassa ja pyytää "osoittaa" tarkka vikakohde mikäli siinä on vähänkin tulkinnan varaa.
Siksi kannattaisi aina olla itse mukana katsastustapahtumassa ja pyytää "osoittaa" tarkka vikakohde mikäli siinä on vähänkin tulkinnan varaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: "koiranluiden" vaihto
Tämä tarkoittaa kyllä nimenomaan koiranluuta, eikä runkopuslaa. Jos välys todettaisiin vakaajan runkopuslaan, niin tällöin siitä olisi maininta erikseen.lucaf kirjoitti: ↑La Touko 25, 2019 10:17Leimalla tuli korjauskehoitus "kallistuksenvakaajan kiinnitys välyksellinen" . Ei olla vielä otettu silmää käteen, mutta ihan uteliaisuudesta, kellään tullut vastaan tällaista noottia ennen? Kiinnitys välyksellinen? Tarkoittaneeko tuo kuitenkin automaattisesti vakaajan uusimista? Pusla kenties sökö?
Vakaajan kiinnitys välyksellinen on yleinen katsureiden käyttämä merkintätapa "koiranluun" välyksestä. Merkintätapa on hämäävä, myönnetään mutta näitä näkee katsastuslapuissa päivittäin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: "koiranluiden" vaihto
Miten mielestäsi merkitään vakaajan runkopuslan välys "kirjaimellisesti"?Pakari kirjoitti: ↑La Touko 25, 2019 12:48
Tämä tarkoittaa kyllä nimenomaan koiranluuta, eikä runkopuslaa. Jos välys todettaisiin vakaajan runkopuslaan, niin tällöin siitä olisi maininta erikseen.
Vakaajan kiinnitys välyksellinen on yleinen katsureiden käyttämä merkintätapa "koiranluun" välyksestä. Merkintätapa on hämäävä, myönnetään mutta näitä näkee katsastuslapuissa päivittäin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: "koiranluiden" vaihto
Muistaakseni niissä on silloin maininta kallistuksen vakaajan korin kiinnityksestä, sisemmän helan/puslan välyksellisyydestä. Täytyy tarkastaa kun seuraavan kerran tulee vastaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89