Viritys vs. muut moottorin ominaisuudet

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Bob kirjoitti:(heräteostos? - no ei kuiteskaan)
Ei heräte, vaan joululahja. Kai sitä saa itselleenkin joululahjoja ostaa :D

Pakko tuo on itsellekin keväällä hankkia.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
yarski
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 20:15
Paikkakunta: Rauma

Re: kauanko kesti

Viesti Kirjoittaja yarski »

Bob kirjoitti: Kävin paikanpäällä Espoossa lounastauon aikana (heräteostos? - no ei kuiteskaan) - itsessään softapäivitykseen meni vajaa tunti. PPC-yksiköitä oli hyllyssä ja uusimman softan hakivat netin kautta Ruotsista - siirsivät autoon ja siinä ohessa opastivat miten homma toimii jos/kun itse haluaa päivitellä autoa.


Siis samantien hyllystä... voihan prlk... pitäisköhön jo peruuttaa maptunin tilaus.
Muutenkin bsr viehättäisi juuri on/off ominaisuuden takia.
Insinööripornoa - sanoi joku kaveri mulle 8)
Softan lataaminen auton siis kestää sen tunnin ?
Autoon siis siirretään tosi monta gigaa ohjelmaa tai mitähän siinä se väylänopeus on?
yarski
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 20:15
Paikkakunta: Rauma

Re: kauanko kesti

Viesti Kirjoittaja yarski »

yarski kirjoitti:Bob:
kauanko kesti tuon bsr-softan toimitus? Oon meinaan tilannut maptunin lastun viikolla 46 ti. eikä vieläkään ole saapunut... :x
No nyt se boxi on mulla, ei vielä kiinni autossa. Menee asennukseen tiistaina, saas sitten nähdä että miten pelittää...
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Pistähän sitten koeajokokemuksia tulemaan :D .
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: kauanko kesti

Viesti Kirjoittaja opardi »

yarski kirjoitti:Siis samantien hyllystä... voihan prlk... pitäisköhön jo peruuttaa maptunin tilaus.
Muutenkin bsr viehättäisi juuri on/off ominaisuuden takia.
Insinööripornoa - sanoi joku kaveri mulle 8)
Softan lataaminen auton siis kestää sen tunnin ?
Autoon siis siirretään tosi monta gigaa ohjelmaa tai mitähän siinä se väylänopeus on?
Softan lataaminen kestää n. neljä minuuttia suuntaansa.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Poistettu.
Viimeksi muokannut Bob, Ke Huhti 12, 2006 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
yarski
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 20:15
Paikkakunta: Rauma

koeajokokemuksia

Viesti Kirjoittaja yarski »

Bob kirjoitti:Pistähän sitten koeajokokemuksia tulemaan :D .
Niin, nyt se sitten on vihdoinkin kiinni autossa.
Käynnistyvyydessä - lohkolämppärilläkin - ei huomaa mitään eroa originaaliin. Osaa myös pudottaa lämpimänä tyhjäkäyntikierroksia hetken paikallaanolon jälkeen alemmas.
Eikä lisääntynyttä tehoa "normaaliajossa" huomaa juuri mitenkään. Rauhallisesti ajellessa siis - vaimon kommentti :wink:
Tällä kelillä ei oo juuri päässyt polkaisemaan mutta ero on kuitenkin selvä...
Ennenkin kone väänsi 1800 -3000 rpm välillä ihan kelvollisesti. Ainakin vapariin verrattuna. Nyt on alakierrosvääntö kasvanut selvästi ja ennen "lastutusta" yli 3500rpm tukkoiselta tuntunut meno on nyt selvästi ripeämpää.
Äänestäkin kuulee että nyt on ahtoja enemmän :) Tämmöinen se olisi pitänyt olla jo tehtaalta tullessa, olisi Saab voinut tehdä homman heti kunnolla. Markkinapolitiikkaa? Nyt ollaan kuitenkin lähellä "vanhan aeron" teholukemia, mitäs se hintaero olikaan uutena :?:
Yhteenveto: kauan jouduin odottamaan mutta nyt olen kyllä tyytyväinen. Vertailukohtaa muihin softavirityksiin ei tietenkään ole 8O
ps. nälkä kasvaa syödessä, koskahan ss:ään saadaan jotain parempaa kuin steg1... :twisted:
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Eron huomaa

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Ainakin meikäläisen "hirssilastulla". Ei sammu risteyksissä (Johtuu osittain myös ripeämmistä lähdöistä 8O ) ja ihan eläimenä singahtaa moottoritien rampeilta liikenteen sekaan ja ohitse 8O 8O .
Kesän kokemukset Saksasta, koska muuallahan ei LAILLISESTI saa ajaa liikenteessä riittävillä nopeuksilla, ovat "karua" tarinaa tehon lisäyksen puolesta. :D
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: koeajokokemuksia

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

yarski kirjoitti:ps. nälkä kasvaa syödessä, koskahan ss:ään saadaan jotain parempaa kuin steg1... :twisted:
http://www.bsrab.se/products/n354/t/

Maptunilla ja Nordicilla ei vielä ole tarjolla steg 1:stä "väkevämpää" settiä.
Hirschillä on steg 2 ainostaan 2.0T -malliin (entinen Aero).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
yarski
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 20:15
Paikkakunta: Rauma

Katsos vaan

Viesti Kirjoittaja yarski »

...bsr:ltä näkyy löytyvän jo aika "kireetäkin" settiä. Hintakin kyllä nousee kiitettävästi. Jos €/hv kulkisi lineaarisesti niin +150hv maksais siis about 2700€. Voisin harkita mutta nyt pyydetty 4500€ on sarjassa "elämä on"... :?
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Suomalainen virisoftatesti voisi olla mielenkiintoinen, mukana esim. Bsr (Nordic), Hirsch, Maptun...

Siinäpä jollekkin AUTOlehdelle hieman erilaisempi testi - olen aika varma, että irtonumerotkin myytäisiin loppuun. Ainakin vaihtelua kaikenmaailman tavaratilanmittaustesteihin verrattuna.
Viimeksi muokannut Bob, Ke Huhti 12, 2006 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
yarski
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 20:15
Paikkakunta: Rauma

TURBO

Viesti Kirjoittaja yarski »

...no toi testihän sopis just Tuulilasin "Turbo" - lehdelle.
Jostain ulkomaisesta lehdestä muistan pari vuotta sitten samanlaisesta testistä. Testasivat silloin lastutettuja Volvoja...
Edgar
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 12:39
Paikkakunta: Riihimäki

Vapaavirtaussuodatin(ilman-)

Viesti Kirjoittaja Edgar »

Tervehdys saitille...

Kannattaakohan tommosta asennella? Jotkut (valmistajat varsinkin) väittää että nostaisi jo sinällään tehoja. Toisten mielestä ihan huu-haata.

Tulevaisuudessa olisi tarkoitus kyllä ottaa autosta 200-220hp ohjelman muutoksella. Silloin hengityspuoli täytynee olla kunnossa.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Vapaavirtaussuodatin(ilman-)

Viesti Kirjoittaja Bob »

Edgar kirjoitti:Tervehdys saitille...

Kannattaakohan tommosta asennella? Jotkut (valmistajat varsinkin) väittää että nostaisi jo sinällään tehoja. Toisten mielestä ihan huu-haata.

Tulevaisuudessa olisi tarkoitus kyllä ottaa autosta 200-220hp ohjelman muutoksella. Silloin hengityspuoli täytynee olla kunnossa.
Itsekkin tuollaista katselin, mutta taitaa olla niin, että äänipuolella olisi ne parhaat/pahimmat saavutukset... kannattaa huomata myös, että tuollaisen pestävän suodattimen kankaan vaatima öljyäminen saattaa sotkea ajan oloon ilmamassamittarin vaihtokuntoon.

Tuolla saabcentral.com:n foorumilla on kyllä kuvia lukuisista SS:istä joissa on vapaavirtaussuodatin pellin alla. Olen aikamoisen varma, että softamuutoksen (stg 1) jälkeen ei erota muusta kuin äänestä minkä tyyppinen suodatin on pellin alla - tosin komian näköinenhän se on :wink: .
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Päivitetty.
Viimeksi muokannut Bob, Ke Huhti 12, 2006 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin