Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
TT86
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Su Maalis 18, 2012 17:27

Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Viesti Kirjoittaja TT86 »

Eli alustasarja hakusessa ja nyt tarvtteis käyttäjäkokemuksia ja hintoja hyväksi todetuista alustoista!
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Viesti Kirjoittaja saabracing »

http://www.bcracing.fi/

onko näistä kellään kokemusta ?
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Re: Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Viesti Kirjoittaja Okram »

Mä olen ajatellut myös uusia alustan "liikkuvat osat", niin saisi autosta mukavamman ajella. Ei kuuluisi kolinoita ja nitinöitä.
Kun ostin oman Saabin (ss -03) se oli takapäältään kuin vanha hetekka. Sain uudet osat silloin kauppaan mukaan. Nyt taas nitisee ja paukkuu edestä ja takaa. Ei ne osat alustassa kestä kuin 2-3 vuotta.
Mitähän kaikkia sinne kannattaisi uusia... Voisi varmaan aloittaa ostamalla jonkin hyvän alustasarjan. Tuosta luettelosta varmaan löytyy sellainen.
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Janneli
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2012 21:02
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Viesti Kirjoittaja Janneli »

Pitäiskö siinä olla joku hyväksyntä että saa leiman, ainakin ennen piti????
Saab SS Aero 2.0T -04 Punanen
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ihan perusajoon kyllä riittää ilman säätöjä oleva sarja. esim.

http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... =2_189_206

tuolla jotain esimerkkejä.

http://www.larkspeed.com/index.pl?c=SUS ... s=category

ja olikohan se tuv- lappu, sellanen pitää olla että saa muutoskatastettua...

http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-03/fjadring/

nuo pitäs olla melkeen kaikki ainakin hyväksyttyjä...

ite haluan vaan coilit sen takia, että saa matalemmaks kun pelkillä jousilla...

ajomukavuus varmasti kärsii :D
Korruptio
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: La Joulu 15, 2007 20:46
Paikkakunta: Oulu / Paltamo

Re: Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Bilstein B8 & Eibach Pro Kit tuntuisi ihan mukavalta alustalta näin 100km kokemuksella. Ainakin se loppuun ajetun orkkisalustan voittaa 100-0.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Viesti Kirjoittaja JaniV »

saabracing kirjoitti:http://www.bcracing.fi/

onko näistä kellään kokemusta ?

Lainaus heidän omilta sivuiltaan:

Mallikohtainen tyyppihyväksyntä

BC Racing -alustat eivät ole mallikohtaisesti tyyppihyväksyttyjä. Toimitamme jokaisen alustan mukana kuitenkin valmistusprosessit ja -materiaalit hyväksyvän yleisen TÜV -todistuksen sekä maahantuojan todistuksen siitä, että sarja on tarkoitettu kyseiseen automerkkiin ja malliin asennettavaksi. Emme voi kuitenkaan luvata hyväksyttyä muutoskatsastusta autoihin joihin mallikohtainen tyyppihyväksyntä vaaditaan.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
mikko-83-lpr
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 15:28
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Viesti Kirjoittaja mikko-83-lpr »

onko kellään kokemuksia noista Konin FSD iskareista? tuol konin sivuilla lukee et suunniteltu ensisijaisesti vakio jousille, mut mitäs sitte ku on puotettu alustaa 30mm? vai oisko se viisain vaihtoehto sit kuitenki toi STR.T..?
9-5 aero -00 MapTun stage3 E85
ex 9-3 SS -05 MapTun stage1
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Viesti Kirjoittaja jore83 »

mikko-83-lpr kirjoitti:onko kellään kokemuksia noista Konin FSD iskareista? tuol konin sivuilla lukee et suunniteltu ensisijaisesti vakio jousille, mut mitäs sitte ku on puotettu alustaa 30mm? vai oisko se viisain vaihtoehto sit kuitenki toi STR.T..?

Mulla on tosiaan kohta vuoden päivät ollut alla konin fsd&eibach pro kit jouset.Itse tykkään yhdistelmästä. Ei ole kivireki,vaan mukavan jämäkkä,ja sitten tosiaan jos lähtee ajaa lujaa&mutkapätkiä yms. niin iskarit säätyvät sen mukaan. Hyvin mukava normaalissakin ajossa.
2008 SS 1.8t Biopower.
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

jore83 kirjoitti:
mikko-83-lpr kirjoitti:onko kellään kokemuksia noista Konin FSD iskareista? tuol konin sivuilla lukee et suunniteltu ensisijaisesti vakio jousille, mut mitäs sitte ku on puotettu alustaa 30mm? vai oisko se viisain vaihtoehto sit kuitenki toi STR.T..?

Mulla on tosiaan kohta vuoden päivät ollut alla konin fsd&eibach pro kit jouset.Itse tykkään yhdistelmästä. Ei ole kivireki,vaan mukavan jämäkkä,ja sitten tosiaan jos lähtee ajaa lujaa&mutkapätkiä yms. niin iskarit säätyvät sen mukaan. Hyvin mukava normaalissakin ajossa.
Mulla on alkukeväästä asti ollu vakiojousilla FSD:t ja pidän kyllä alustan toimivuudesta. Vielä en ole oikein perillä iskareiden "muuntautumiskyvystä", mutta nyt on paljon jämäkämpi ajaa ilman etenemiskyvyn heikentymistä esim lumessa, nimismiehenkiharoissa tai hidastepateissa. Lisäksi toivon, että nuo kestäisivät paremmin kuin vakio-sachsit tai mitä lienekään. Kosmeettinen haitta on kyllä se että auton etupää on hivenen takapäätä ylempänä herkästi...
mikko-83-lpr
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 15:28
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Viesti Kirjoittaja mikko-83-lpr »

Rusakko__ kirjoitti:
jore83 kirjoitti:
mikko-83-lpr kirjoitti:onko kellään kokemuksia noista Konin FSD iskareista? tuol konin sivuilla lukee et suunniteltu ensisijaisesti vakio jousille, mut mitäs sitte ku on puotettu alustaa 30mm? vai oisko se viisain vaihtoehto sit kuitenki toi STR.T..?

Mulla on tosiaan kohta vuoden päivät ollut alla konin fsd&eibach pro kit jouset.Itse tykkään yhdistelmästä. Ei ole kivireki,vaan mukavan jämäkkä,ja sitten tosiaan jos lähtee ajaa lujaa&mutkapätkiä yms. niin iskarit säätyvät sen mukaan. Hyvin mukava normaalissakin ajossa.
Mulla on alkukeväästä asti ollu vakiojousilla FSD:t ja pidän kyllä alustan toimivuudesta. Vielä en ole oikein perillä iskareiden "muuntautumiskyvystä", mutta nyt on paljon jämäkämpi ajaa ilman etenemiskyvyn heikentymistä esim lumessa, nimismiehenkiharoissa tai hidastepateissa. Lisäksi toivon, että nuo kestäisivät paremmin kuin vakio-sachsit tai mitä lienekään. Kosmeettinen haitta on kyllä se että auton etupää on hivenen takapäätä ylempänä herkästi...


mulla on suurin huolenaihe se että onko nuo FSD:t tarpeeksi jämäkät ottamaan ulosjoustoa pois kun tuo on nyt noilla huonoilla vakioiskareilla ihan hirvee kenguru kun vähän kovenpaa tulee johonki heittoon niiku vaik mäennyppylälle.. alaspäin on mukavan jämäkkä kyllä mutta se ulosjousto pitäs saada pois kun tuntuu et käy sydän kurkussa kun vähän lennättelee pikkuteillä nyppylöissä :D
9-5 aero -00 MapTun stage3 E85
ex 9-3 SS -05 MapTun stage1
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Mikko,jos et oo vielä hommannut noita FSD:tä,ja jos joskus satut pyörimään täällä pk-seudun suunnalla,tai sitten jos sovitaan tapaaminen jossain,niin voit toki kokeilla ton mun auton alustaa,että onko millainen.Toki alustaan on vaihdettu uretaanipuslia normien tilalle,mutta saat jonkinnäköisen noista iskareista. (eivät liity aiheeseen mitenkään) :D

(omasta mielestä ei jää nypyyttämän pienen "hypyn" jälkeen,vaikka en ole mitään rallicrossia tolla viittinyt harrastaa.. xD)
2008 SS 1.8t Biopower.
Koskinen
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: La Touko 07, 2011 12:30
Paikkakunta: Imatra

Re: Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

BC-Racingit ovat laatukamaa, samaan kastiin kun D2 ja XYZ sarjat. Hinta/laatusuhde todella hyvä, viimeistelykin vähintään kohtuullista ja palikkaa tulee mukana enemmän ja vähemmän joilla saa jarruletkuja yms. kiinni hyvin ja järkevän näköisesti. Ei mikään DIY sarja, jossa joutuu viilailemaan iskarin alapään kiinnityksiä että saa jarruletkut sopimaan.
Coilit tietysti jos on saatavilla, harmittaa kun tonnariin ei noita valmiita coileja ole enää olemassa.

- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
mikko-83-lpr
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 15:28
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mistä hyvä alustasarja 9-3:een?

Viesti Kirjoittaja mikko-83-lpr »

Jore just käytii viimeviikon maanantaina hesassa.. :/ mutta ei hätä ole tämännäkönen.. näillä nurkillaki on noita kyseisiä tolppia asennettu jonki verran ni enköhän mie pääse jotain testaamaa ku vähän kyselen! :)
9-5 aero -00 MapTun stage3 E85
ex 9-3 SS -05 MapTun stage1
Vastaa Viestiin