Mikä kytkin 9-3:een
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Pitkästä aikaa palaamassa saabileiriin, ja nyt hakusessa 9-3SC ~2009.
Kytkimistä tämä ketju, joten hieman sivuten aihetta; mitäs tuollainen 5vaihteinen F35 kestää vääntöä?
Ei mitää rakettia ole tarkoitus tehdä, mutta ~320hv paketti suunnitteilla.
Kytkimistä tämä ketju, joten hieman sivuten aihetta; mitäs tuollainen 5vaihteinen F35 kestää vääntöä?
Ei mitää rakettia ole tarkoitus tehdä, mutta ~320hv paketti suunnitteilla.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Nyt tarvis neuvoja kytkimeen mikä oikeesti kestää 500nm väännöt?
Viime keväänä vaihdettu cg motorsportin kytkin ja kova vauhtipyörä kaksoismassan tilalle vectraan ja taas alko luistamaan.
https://clutch-specialists.co.uk/collec ... t-300-0780
Koneena z20net / b207 F40 lootalla.
Oliko niin että kaksoismassa vauhtiksella menee luistaessa mahdollisesti vauhtiskin mutta kova vauhtipyörä pitäis kestää luiston?
Viime keväänä vaihdettu cg motorsportin kytkin ja kova vauhtipyörä kaksoismassan tilalle vectraan ja taas alko luistamaan.
https://clutch-specialists.co.uk/collec ... t-300-0780
Koneena z20net / b207 F40 lootalla.
Oliko niin että kaksoismassa vauhtiksella menee luistaessa mahdollisesti vauhtiskin mutta kova vauhtipyörä pitäis kestää luiston?
Re: Mikä kytkin 9-3:een
9-3 1.8t, 5-vaihteinen, biopoweroitu. Vanha vakiokytkin alkoi luistamaan, nyt tilalle vaihdatettu 9-5 aeron kytkinpaketti, alhaalta ottaa kiinni joka ei haittaa, mutta pakkia joutuu runnomaan sisään. Löytyykö täältä parannusehdotuksia?
Re: Mikä kytkin 9-3:een
https://www.kytkinkauppa.fi/product/135 ... kinpaketti
Onko nämä varmuudella oikeat osat 2008 vuosimallin 6-vaihteiseen 2.0t 9-3:een? Kytkinkaupasta eivät osanneet auttaa kun sanovat ettei heillä ole "Saabin tehdastietoja".
Onko nämä varmuudella oikeat osat 2008 vuosimallin 6-vaihteiseen 2.0t 9-3:een? Kytkinkaupasta eivät osanneet auttaa kun sanovat ettei heillä ole "Saabin tehdastietoja".
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Meikäläinen tilasi seuraavanlaiset palikat (MY08 B207L, 6-vaiht) ja paikoilleen menivät mukisematta. Tuolla paketilla pitäisi jäädä vääntöjen puolesta reserviäkin verrattuna siihen vakiokytkimeen. Kytkin paketti siis 2,8 V6:sen versio.
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 225-33-luk
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 319-10-luk
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 132-11-luk
Vaihda/vaihdata kampiakselin stefa samalla.
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 225-33-luk
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 319-10-luk
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 132-11-luk
Vaihda/vaihdata kampiakselin stefa samalla.
OG 9-3 Viggen
NG 9-3 SC 2,0t BP
OG 9-5 Aero BP
ex: OG 9-3 BP St3
NG 9-3 SC 2,0t BP
OG 9-5 Aero BP
ex: OG 9-3 BP St3
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Hmm... Olin vähän ajatellut orkkiskytkintä kun autossa on vakiotehotkin, mutta kieltämättä tuo V6 hinnankin puolesta houkuttelisi. Eikös tuossa kytkinpaketissa ole mukana myös työsylinteri? Oletko kytkimen tuntumassa huomannut eroa alkuperäiseen?
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kyllä mukana tuli myös työsylinteri. Tuntumasta sen verta huomiota, että huomattavasti parempi kuin loppuun kulunut vakiokytkin.
OG 9-3 Viggen
NG 9-3 SC 2,0t BP
OG 9-5 Aero BP
ex: OG 9-3 BP St3
NG 9-3 SC 2,0t BP
OG 9-5 Aero BP
ex: OG 9-3 BP St3
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Mikähän ero näillä LuKin vauhtipyörillä on?
https://aftermarket.schaeffler.com/en/c ... 4150234100
https://aftermarket.schaeffler.com/en/c ... 4150319100
LuKin hakuun kun laittaa VINin niin se väittää että autoon kävisi tuo huomattavasti kalliimpi 415 0234 10. Siihen liitetty Saabin osanumero 93 184 589. Koitin tuolta EPC:stäkin selvitellä asiaa, mutta sekin näyttää VINin syöttämisen ja filtteröinnin jälkeen kahta eri vauhtipyörää joista toinen on just tuo 93 184 589/55 576 199. Ei noilla kai sitten mitään käytännön eroa ole? Hinta vaan toisessa tuplat...
Varmaan ihan turhia stressailen, mutta ahdistaa kyllä vähän tuo V6 kytkinkin, kun tässäkin triidissä eräs kirjoittaja väitti ettei se sopisi. Toki paljon enemmän on näyttöä siitä että se sopii.
edit: no, sinne lähti palaurilin vinkkaama setti tilaukseen
https://aftermarket.schaeffler.com/en/c ... 4150234100
https://aftermarket.schaeffler.com/en/c ... 4150319100
LuKin hakuun kun laittaa VINin niin se väittää että autoon kävisi tuo huomattavasti kalliimpi 415 0234 10. Siihen liitetty Saabin osanumero 93 184 589. Koitin tuolta EPC:stäkin selvitellä asiaa, mutta sekin näyttää VINin syöttämisen ja filtteröinnin jälkeen kahta eri vauhtipyörää joista toinen on just tuo 93 184 589/55 576 199. Ei noilla kai sitten mitään käytännön eroa ole? Hinta vaan toisessa tuplat...
Varmaan ihan turhia stressailen, mutta ahdistaa kyllä vähän tuo V6 kytkinkin, kun tässäkin triidissä eräs kirjoittaja väitti ettei se sopisi. Toki paljon enemmän on näyttöä siitä että se sopii.
edit: no, sinne lähti palaurilin vinkkaama setti tilaukseen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Muistaakseni Aeron B207R:n ja B207L/B207E:n vauhtipyörissä on ainakin osanumeroero. B207R:n vauhtipyörän saa parilla satkulla, mutta alkuperäisen B207L:n vauhtipyörä kustantaa tyyliin yli puoli tonnia. Liekö jousivoimissa sitten jotakin pientä eroa Aeron vauhtipyörän eduksi. Ei siis suurta kysymystä siitä, kumpi kannattaa ottaa
Saab 9-3 2.0t SC M6 MY08 Biopoweroitu
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Nyt on sitten V6 kytkin autossa. Kytkinpoljin on aivan tolkuttoman jäykkä. Luistattaminen on varsin hankalaa, kun poljin pongahtaa niin voimalla ylös. Ei kai tässä vaan voi olla jotain asennusvirhettä tms taustalla? En löytänyt foorumeilta yhtäkään kommenttia jossa olisi kuvattu tämän kytkimen tuntumaa raskaaksi tai muutenkaan huonoksi.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Nyt kyllä vaikuttaa, että kaikki ei ole kunnossa/oikein..? Itselläni ei remontin jäljiltä kytkinpolkimen tuntuma muuttunut jäykemmäksi. Eikä talouden hennompikaan osapuoli ole maininnut asiasta ja hän tuolla ng:llä varsinaisesti ajelee pääsääntöisesti.
Onkohan kytkimen ilmaus onnistunut kunnolla?
Onkohan kytkimen ilmaus onnistunut kunnolla?
OG 9-3 Viggen
NG 9-3 SC 2,0t BP
OG 9-5 Aero BP
ex: OG 9-3 BP St3
NG 9-3 SC 2,0t BP
OG 9-5 Aero BP
ex: OG 9-3 BP St3
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Väittäisin että ilma tekisi siitä löysemmän. Jos kytkin muuten toimii oikein, mutta on vain jäykkä, veikkaisin väärää työsylinteriä. Liian pieni sylinterin halkaisija suhteessa pääsylinteriin tekee liikkeestä nopeamman, mutta tarvitsee enemmän voimaa. En ole kuullut koskaan että näissä muutoksissa olisi tarvetta pääsylinteriin koskea, joten työsylinteri olisi omassa tutkimuslistassa kärjessä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kytkimen toiminnassa ei muuten ole mitään erikoista. Poljinta painaessa tuntuu vaan tuo kova vastus, joka kevenee kun poljin menee pohjaan, eli sen pohjassa pitäminen ei sinänsä vaadi kovin suurta voimaa. Ylös nostaessa sama homma, eli ihan aluksi nousee kevyesti ja jopa vähän tahmaavan tuntuisesti ja kun kytkeytymiskohta lähestyy niin poljin pyrkii nousemaan voimalla ylös. Työsylinteri tuli kytkinpaketin mukana, eli pitäisi olla ihan oikea osa.