Mikä kytkin 9-3:een

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
sämä
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2012 09:41

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja sämä »

Kiitokset tyhjentävästä vastauksesta :D
En tiedä alanko ite tuossa määrin hifistelemään mutta tuon tapainen kehikko kyllä aika ehdoton ainakin mitä tuli sitä Astran apurunkoa venkslattua kahden tunkin ja lankun voimin.

Pääasia että ei tekemätön homma.
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
mtir
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 10:51

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja mtir »

No niin, huomenna auto lähtee kytkin remppaan ja ystäväpiirissäni on huolta herättänyt tuo performance-kupplungin sahcs-kytkin asetelma... kun on jousittamaton ja autossa pitäisi kaiken järjen mukaan olla kiinteä vauhtipyörä(1.8t/2007 SC/5.v jossa biopowersofta+pieni piristys (JC). On luettu viestiketjuja ristiin rastiin, mutta toimiiko kytkin oikeasti hyvin ilman jousitusta missään välissä... vai pitääkö kaksoismassapyörä laittaa lisäksi? Näin hyvissä ajoin :oops: tarvisi vinkkejä/mielipiteitä. kiitokset jo etukäteen tämän foorumin aktiiveille!! kaksi-kolme vuotta luettu foorumia ja eka viesti!! oisko ennätys :mrgreen:
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Mulla on jousittamaton levy ja kiinteä vauhtipyörä.
Hyvin toimii ei mitään ongelmaa!
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Nypa
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 17:20
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Nypa »

Mulla sama kuin kalle37:lla. Metroauton huoltotyönjohtajakin halusi vielä testata komboa, kun hänellekin asia tuli uutena (ainakin normi henkilöauton kanssa). Mutta eipä hänkään pahaa sanaa sanonut.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
dword
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Touko 23, 2013 16:52

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja dword »

Kytkinremppa täälläkin edessä, kohteena 1.8t SC M5 2008.

Tätä ajattelin asetelmaksi (+työsylinteri):

http://www.performance-kupplung.de/shop ... 3-804.html

Tuo 2-massavauhtipyörä kuitenkin vielä askarruttaa:

Käykö 415031910 LUK vai pitääkö olla 415023410 LUK, kun kyseessä on M5 -aski?
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Omaan 5-vaihteiseen tuli LuK 415031910. Jos vaihdat vauhtipyörän, muista tilata myös kiinnistypultit (8kpl) - ovat erilaiset kuin kiinteässä: LuK:n numerolla 411013211 (koko sarja) tai SAAB:n numerolla 93171578 (yksi kpl).

Viime syksynä maksoi LuK:n pulttisarja saksalaisessa verkkokaupassa 5€ ja marmoritiskillä yksittäinen pultti n. 5€ :D

EDIT: kaivoin vauhtipyörän ja pulttisarjan kuitin esiin:

Toimittaja oli autoteilemann.de (random-löytö) - ja hinta koko kasalle toimituskuluineen oli 187,21€, eli melko kohtuullista :D

Tarkistin heidän sivut ja juuri nyt ei näyttänyt olevan valikoimissa kuin pulttisarja. Kannattaa kuitenkin kysäistä sähköpostitse, josko vielä onnistuu (puhuvat myös englanniksi). Autoteilemann:n tuotenumerot olivat:

504795 --> pulttisarja 411 0132 11
564981 --> vauhtipyörä 415 0319 10
Saabiton Saabisti
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Autoteilemann.de ja seekpart24.com on tullut itse käytetty useasti osien tilailuun.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
dword
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Touko 23, 2013 16:52

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja dword »

Kiitos ja kumarrus tiedoista/vinkeistä! Osat tilauksessa...
avaittinen
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja avaittinen »

Itellä kanssa vaihdettiin kaksimassa kiinteään. Ei mitään käyttö ongelmia. Pieni sivuääni rallatuksesta muuten ei huomaa eroa. 6vaihteinen tosin ja vahvistettu aeron paketti samaisesta puljusta tilattu.
9-3 Tids -08
sämä
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2012 09:41

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja sämä »

Omaan olen nuita osia nyt alkanut haalimaan, vaihdelaatikko kun vaihtuu uuteen niin samalla kytkinkin ennen kuin alkaa luistelemaan (pari kertaa tehnyt silleen ujosti jo) .

Eli jos tilaan tämän kytkimen http://www.performance-kupplung.de/shop ... 3-804.html pitäisi se riittää nyt tuolle mun stage 1:lle ("1.8t" 5v).

Lisäksi tilasin alkuperäisen kytkimen päälaakerin/työsylinterin sekä kampiakselin stefan.

Tartteekos tuohon remppaan vielä isäksi jotain? Lähinnä mietin että tartteeko nuo vauhtipyörän pultit uusia tuon stefan vaihdon yhteydessä?
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja TommyW »

sämä kirjoitti:Tartteekos tuohon remppaan vielä isäksi jotain? Lähinnä mietin että tartteeko nuo vauhtipyörän pultit uusia tuon stefan vaihdon yhteydessä?
Tehtaan ohjeen mukaan vauhtipyörän pultit pitää irroittamisen jälkeen vaihtaa. Omassa autossa vaihtui vauhtipyörän tyyppi (kiinteä => kaksoismassa), jolloin pultit piti muutenkin vaihtaa.

Eipä tuosta listasta äkkiä katsottuna puutu muuta kuin vahdelaatikon ulostulojen stefat - tai jos "uusi" laatikko on käyttämätön, ei stefoja tarvitse tietenkään uusia.
Saabiton Saabisti
sämä
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2012 09:41

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja sämä »

Soitin korjaamolle minne ajattelin auton viedä ja sanoi että jos on kiinteällä pyörällä niin ei välttämättä tarvitsisi vaihtaa pultteja mutta 2 massapyörällä aina. Nyt on selvitys menossa että onko tässä kiinteä vai 2 massa runkonumeron perusteella.

Laatikkoon on rempassa vaihdettu uudet vetarien stefat. Laatikkoöljyä pitää muistaa myös viedä :D

Vähän jäin vaan nyt miettimään kun tässä viestiketjussa on puhuttu työaikana kokemattomillekkin pajoille alta 8h mutta tämä "kokenut" paja tekisi 10-12h. Itse vaihdelaatikon vaihtohan ei tuo mitään extraa työaikaan :?

Edit. Kiinteällä pyörällä pitäis olla tietokantojenkin mukaan

Edit.2. Nyt on tilattu Performance Kupplungilta tuo 5 vaihteiseen tarkoitettu versio, ei alkuun mennyt tilaus perille mutta kun tein uudestaan niin sain tilausvahvistuksen ja uskalsin pistää rahat eteenpäin.

Edit.3. Eilen (11.6.) pistin rahat menemään ja tänään (12.6.) tuli viesti rahojen saapumisesta. Tilaus pelannut siis hyvin tähän asti.

Edit4. Tänään (13.6.) tuli viesti että paketti lähetetty ja ups tilausseurannan mukaan hyvää matkaa ollut tulossa jo eilisestä lähtien. Arvioitu saapumisaika 19.6. .

Edit.5. "Helsinki, Finland 17.06.2013 12:00 Osoite on kaukaisella alueella, jonne ei toimiteta lähetyksiä päivittäin. / Toimitus siirretty." "Uusi toimitus:
Keskiviikko, 26.06.2013, Päivän loppuun mennessä"

Viikolla päättivät siis siirtää toimitusaikaa, tänään tuli kuitenkin kuitti kotiin myyjäliikkeestä.

Edit.6 Tänään 18.6. olikin postilaatikossa kirje saapuneesta lähetyksestä ja kytkin olikin postissa odottamassa :) Vielä 2 putelia laatikkoöljyä pitäisi ostaa ja tehdä lopullinen päätös kenen luo tuon auton vien laitettavaksi.
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja NG900T »

sämä kirjoitti:Soitin korjaamolle minne ajattelin auton viedä ja sanoi että jos on kiinteällä pyörällä niin ei välttämättä tarvitsisi vaihtaa pultteja mutta 2 massapyörällä aina. Nyt on selvitys menossa että onko tässä kiinteä vai 2 massa runkonumeron perusteella.

Edit. Kiinteällä pyörällä pitäis olla tietokantojenkin mukaan
Mistä tämä nyt selvisi onko autossasi kiinteä vai massa?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
sämä
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2012 09:41

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja sämä »

NG900T kirjoitti:
sämä kirjoitti:Soitin korjaamolle minne ajattelin auton viedä ja sanoi että jos on kiinteällä pyörällä niin ei välttämättä tarvitsisi vaihtaa pultteja mutta 2 massapyörällä aina. Nyt on selvitys menossa että onko tässä kiinteä vai 2 massa runkonumeron perusteella.

Edit. Kiinteällä pyörällä pitäis olla tietokantojenkin mukaan
Mistä tämä nyt selvisi onko autossasi kiinteä vai massa?
Korjaaja jolle auton meinasin viedä, ohjeisti ottamaan yhteyttä paikalliseen Saab-liikkeeseen ja sieltä selvittivät että autossa pitäisi olla kiinteä pyörä. Toki lopullinen totuushan paljastuu vasta n. 1kk sisään kun auto menee korjaamolle.
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Onko kenelläkään (jcarlson?) tietoa minkä verran TTid:n kytkin kestää? Asia kiinnostaa kahdestakin syystä - TTid saa jossakin vaiheessa vikkelämmän softan ja toisekseen B207R:ssä tuli kytkimen vaihto eteen. B207R:ssä ei vakio riitä, mutta sopisiko TTid:n kytkin ja onko se kestävämpi?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin