Mikä kytkin 9-3:een

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
maiden838
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 20:37

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja maiden838 »

Eli og9-5 2.3t aeron kytkin siis? Mitäs muuta olisi hyvä vaihtaa samalla paine-asetelman lisäksi?
9-3 SS Aero -05 stage1/biopower
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Työsylinteri, moottorin takastefa, vaihteistoöljyt, ehkä vetarien stefat.
Etuvakaajan runkokumit, jos väljät.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Vauhtipyörän pultit, menee sulla uusiksi kovan vauhtipyörän kanssa anyway. Öljyn kanssa marmorisitkiltä tais olla pultit ja pariltraa öljyä joku reilu 40euroa. Ite vaihdoin myös paineasetelman pultit. Ei kiinnosta ottaa mitään pyörivää ja lentävää romua jalkojen väliin....:D
Apurungon pultit, ja varmaan tosiaan siellä pyöränsuuntauksessa vasta.

Coltin mainitsemien lisäksi vaihdoin vielä etustefan sinne moniurahihnanpuolelle, mukavaa kun ei tipu mistään enää mitään.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
maiden838
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 20:37

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja maiden838 »

Arvelin tilata http://www.neobrothers.co.uk/maptun-per ... 5356-p.asp
ja http://www.neobrothers.co.uk/clutch-sla ... 3937-p.asp
Tuon kytkimen mukana ei tule asetelmaa, joten käykö näiden kanssa vakioasetelma? Laittakaa linkkiä jos tiedätte ja anteeksi mikki hiiri kysymykset kun en ole aikaisemmin kytkinten kanssa ollut tekemisissä.
9-3 SS Aero -05 stage1/biopower
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kyllä tuossa paketissa paineasetelmakin tulee ja työsylkkä on oikea. Siitä vaan tilaamaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
maiden838
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 20:37

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja maiden838 »

Joo. Ilmeisesti oli pientä kielimuuria välissä. kiitokset.
9-3 SS Aero -05 stage1/biopower
turbobaas
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 14:34

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja turbobaas »

Tulossa tuo 95aeron kytkin asennettavaksi ja kiinteä vauhtipyörä. Mutta mikä ero on näillä vauhtipyörillä: 55352485 ja 55352490B? Molemmat kiinteitä ja Saab 93:seen.
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1

Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
GooglePoo
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2017 10:44

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja GooglePoo »

turbobaas kirjoitti:Tulossa tuo 95aeron kytkin asennettavaksi ja kiinteä vauhtipyörä. Mutta mikä ero on näillä vauhtipyörillä: 55352485 ja 55352490B? Molemmat kiinteitä ja Saab 93:seen.
Tämä itseäkin kiinnostaa :O Eikö ole itämaan tietäjiä?
GTS
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Loka 29, 2018 23:54

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja GTS »

Herätellääns tätä toikkia taas.
Vectraan kestävempää kytkintä.
Siinähän siis z20net (B207) kone ja lootana 6v F40

Tuli tilattua tämä CG Dual Clutch Kit for Vauxhall Opel Vectra II 2.8 Turbo VXR OPC - Z28NET Stage 3 kytkin:
https://clutch-specialists.co.uk/collec ... t-300-0780
mutta lafkasta alkoi tulemaan tilauksen jälkeen s.posteja että ei olis sopiva tuo kutosen kytkin vaikka itse ymmärtänyt että B207 + F40 käy tuo kutosen kytkin.
Hi

the Opel Vectra 2.8 v6 turbo 05 onwards Z28NEL Z28NET has luk part number 624 3225 09 and flywheel 415026710

The Opel 2.0 16v turbo 03 onwards Z20net has luk 624316909 and flywheel 415023410

They are different clutch kits and flywheels , I do not understand what you need
Vauhtipyöräksi taas tätä meinasin:
https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... l-55352485

Onko yhteensopiva paketti?

Mistä ja mitä kiinteitä vauhtiksia porukka on tuon 6v lootan kanssa laittanut?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ensinnäkin vakiomalliston osista perustietoja; v6 kytkin ja kaksoismassa menee heittämällä ja kestää hyvin vääntöä. Paljonkos olet akselilta ottamassa ?
Toisekseen tuo v6 lätty on jousittamaton ja jos sen laitat kiinteän vauhtipyörän kaveriksi niin käytettävyys kärsii, voimansiirron osalta jos joustoa ei ole vp:ssä tai kytkinlevyssä niin seuraavaksi vaihteisto joustaa.
Tuosta virikytkimestä en tiedä mitään.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
GTS
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Loka 29, 2018 23:54

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja GTS »

vesa67 kirjoitti:
Ti Maalis 10, 2020 22:45
Ensinnäkin vakiomalliston osista perustietoja; v6 kytkin ja kaksoismassa menee heittämällä ja kestää hyvin vääntöä. Paljonkos olet akselilta ottamassa ?
Toisekseen tuo v6 lätty on jousittamaton ja jos sen laitat kiinteän vauhtipyörän kaveriksi niin käytettävyys kärsii, voimansiirron osalta jos joustoa ei ole vp:ssä tai kytkinlevyssä niin seuraavaksi vaihteisto joustaa.
Tuosta virikytkimestä en tiedä mitään.
Ok eli tuohon kutosen sopivuuteen tuli selvyys, kaiken järjen mukaan sinne silloin pitäisi tuo kutosen stage 3 kytkinkin mennä?

Tuosta joustosta lueskellut ja osa porukasta ilmeisesti ihan tyytyväisiä olleet vaikka vähän ääntääkin.
Ja ilmeisesti kuvasta päätellen ainakin tuossa stage3 kytkimessä olisi jousto?

Vauhtipyörä menee vaihtoon kuitenkin kun tuo kytkin on luistellut pitemmän aikaa.

290hp 407nm oli syksyllä penkissä, sen jälkeen vaihdettu tuo uudemman mallinen pakosarja ja ehkä tuolla vielä joku muukin saattaa hieman ahdistaa kun vastaavalla setupilla otettu paljon enemmän tehoa ja vääntöä kuin mitä itsellä tuli.

Edit:
Mahtaako noissa nelos ja kutoskoneissa olla sama vauhtis ja jos ei niin käykö kuitenkin ristiin?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

GTS kirjoitti:
Ti Maalis 10, 2020 21:54
Herätellääns tätä toikkia taas.
Ei tarvitse herätellä, kyllä täällä ollaan hereillä :wink:

Tämä vitsi ei varmaan avaudu sellaiselle, joka ei tiedä mun oikeaa nimeä :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja anv »

Voisko joku, jolla on asiasta parempaa tietoa, tehdä tuohon ylös lyhyen jutun tästä kytkimestä. Joko tuohon FAQiin suoraan, tai vaikkapa samanlaiseksi threadiksi kun tuo rec:iä suojaamaan sulake on.

Itsellä on käsitys että 9-5 aeron kytkin + työsylinteri olisi sopiva paketti, mutta kun kauppaan menee, olisi kiva kun olisi varaosanumeroita myöten kaikki hallussa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
upi
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja upi »

Olen laittanut kahteen 2.0 Aeroon ( vm. 2010 ja 2011 ) V6 kytkinpaketin tällä hakutermillä LuK 624322533.

Paketti sisältää myös työsylinterin ja esimerkki linkki: https://www.ebay.de/p/1317923886?iid=332177846935

Toinen linkki: https://www.ebay.ie/itm/OPEL-VECTRA-C-2 ... Sw~FJZNgGs
HUOM! En tilannut näistä, vaan halvimman, joka sattui silloin ebay:ssa olemaan tarjolla.

Vielä tärkeä varoitus! Kytkimen halkaisija saa olla vain 240 mm ja Saabin V6 originaali on 250 mm ja ei käy!
V6 kaksoismassa vauhtipyörä ei käy nelikkoon, koska kiinnitysreikien jakoympyrä on eri ja starttikehän halkaisija myös eri.
( Tuollaisen käyttämättömän 250 mm:n Saabin V6 paketin kaksoismassoineen saisi minulta halavalla! )

Alkperäisellä muunnetulla katilla ja itsetehdyllä alkupään röörillä + isommilla suuttimilla lähtee viinalla kohtuullisesti 275hv/462Nm
GTS
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Loka 29, 2018 23:54

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja GTS »

Jos kytkin on 250mm niin saako sitä istumaan millä osilla?
Vastaa Viestiin