Mikä kytkin 9-3:een
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kiitokset tyhjentävästä vastauksesta
En tiedä alanko ite tuossa määrin hifistelemään mutta tuon tapainen kehikko kyllä aika ehdoton ainakin mitä tuli sitä Astran apurunkoa venkslattua kahden tunkin ja lankun voimin.
Pääasia että ei tekemätön homma.
En tiedä alanko ite tuossa määrin hifistelemään mutta tuon tapainen kehikko kyllä aika ehdoton ainakin mitä tuli sitä Astran apurunkoa venkslattua kahden tunkin ja lankun voimin.
Pääasia että ei tekemätön homma.
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Mikä kytkin 9-3:een
No niin, huomenna auto lähtee kytkin remppaan ja ystäväpiirissäni on huolta herättänyt tuo performance-kupplungin sahcs-kytkin asetelma... kun on jousittamaton ja autossa pitäisi kaiken järjen mukaan olla kiinteä vauhtipyörä(1.8t/2007 SC/5.v jossa biopowersofta+pieni piristys (JC). On luettu viestiketjuja ristiin rastiin, mutta toimiiko kytkin oikeasti hyvin ilman jousitusta missään välissä... vai pitääkö kaksoismassapyörä laittaa lisäksi? Näin hyvissä ajoin tarvisi vinkkejä/mielipiteitä. kiitokset jo etukäteen tämän foorumin aktiiveille!! kaksi-kolme vuotta luettu foorumia ja eka viesti!! oisko ennätys
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Mulla on jousittamaton levy ja kiinteä vauhtipyörä.
Hyvin toimii ei mitään ongelmaa!
Hyvin toimii ei mitään ongelmaa!
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Mulla sama kuin kalle37:lla. Metroauton huoltotyönjohtajakin halusi vielä testata komboa, kun hänellekin asia tuli uutena (ainakin normi henkilöauton kanssa). Mutta eipä hänkään pahaa sanaa sanonut.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kytkinremppa täälläkin edessä, kohteena 1.8t SC M5 2008.
Tätä ajattelin asetelmaksi (+työsylinteri):
http://www.performance-kupplung.de/shop ... 3-804.html
Tuo 2-massavauhtipyörä kuitenkin vielä askarruttaa:
Käykö 415031910 LUK vai pitääkö olla 415023410 LUK, kun kyseessä on M5 -aski?
Tätä ajattelin asetelmaksi (+työsylinteri):
http://www.performance-kupplung.de/shop ... 3-804.html
Tuo 2-massavauhtipyörä kuitenkin vielä askarruttaa:
Käykö 415031910 LUK vai pitääkö olla 415023410 LUK, kun kyseessä on M5 -aski?
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Omaan 5-vaihteiseen tuli LuK 415031910. Jos vaihdat vauhtipyörän, muista tilata myös kiinnistypultit (8kpl) - ovat erilaiset kuin kiinteässä: LuK:n numerolla 411013211 (koko sarja) tai SAAB:n numerolla 93171578 (yksi kpl).
Viime syksynä maksoi LuK:n pulttisarja saksalaisessa verkkokaupassa 5€ ja marmoritiskillä yksittäinen pultti n. 5€
EDIT: kaivoin vauhtipyörän ja pulttisarjan kuitin esiin:
Toimittaja oli autoteilemann.de (random-löytö) - ja hinta koko kasalle toimituskuluineen oli 187,21€, eli melko kohtuullista
Tarkistin heidän sivut ja juuri nyt ei näyttänyt olevan valikoimissa kuin pulttisarja. Kannattaa kuitenkin kysäistä sähköpostitse, josko vielä onnistuu (puhuvat myös englanniksi). Autoteilemann:n tuotenumerot olivat:
504795 --> pulttisarja 411 0132 11
564981 --> vauhtipyörä 415 0319 10
Viime syksynä maksoi LuK:n pulttisarja saksalaisessa verkkokaupassa 5€ ja marmoritiskillä yksittäinen pultti n. 5€
EDIT: kaivoin vauhtipyörän ja pulttisarjan kuitin esiin:
Toimittaja oli autoteilemann.de (random-löytö) - ja hinta koko kasalle toimituskuluineen oli 187,21€, eli melko kohtuullista
Tarkistin heidän sivut ja juuri nyt ei näyttänyt olevan valikoimissa kuin pulttisarja. Kannattaa kuitenkin kysäistä sähköpostitse, josko vielä onnistuu (puhuvat myös englanniksi). Autoteilemann:n tuotenumerot olivat:
504795 --> pulttisarja 411 0132 11
564981 --> vauhtipyörä 415 0319 10
Saabiton Saabisti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Autoteilemann.de ja seekpart24.com on tullut itse käytetty useasti osien tilailuun.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kiitos ja kumarrus tiedoista/vinkeistä! Osat tilauksessa...
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Itellä kanssa vaihdettiin kaksimassa kiinteään. Ei mitään käyttö ongelmia. Pieni sivuääni rallatuksesta muuten ei huomaa eroa. 6vaihteinen tosin ja vahvistettu aeron paketti samaisesta puljusta tilattu.
9-3 Tids -08
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Omaan olen nuita osia nyt alkanut haalimaan, vaihdelaatikko kun vaihtuu uuteen niin samalla kytkinkin ennen kuin alkaa luistelemaan (pari kertaa tehnyt silleen ujosti jo) .
Eli jos tilaan tämän kytkimen http://www.performance-kupplung.de/shop ... 3-804.html pitäisi se riittää nyt tuolle mun stage 1:lle ("1.8t" 5v).
Lisäksi tilasin alkuperäisen kytkimen päälaakerin/työsylinterin sekä kampiakselin stefan.
Tartteekos tuohon remppaan vielä isäksi jotain? Lähinnä mietin että tartteeko nuo vauhtipyörän pultit uusia tuon stefan vaihdon yhteydessä?
Eli jos tilaan tämän kytkimen http://www.performance-kupplung.de/shop ... 3-804.html pitäisi se riittää nyt tuolle mun stage 1:lle ("1.8t" 5v).
Lisäksi tilasin alkuperäisen kytkimen päälaakerin/työsylinterin sekä kampiakselin stefan.
Tartteekos tuohon remppaan vielä isäksi jotain? Lähinnä mietin että tartteeko nuo vauhtipyörän pultit uusia tuon stefan vaihdon yhteydessä?
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Tehtaan ohjeen mukaan vauhtipyörän pultit pitää irroittamisen jälkeen vaihtaa. Omassa autossa vaihtui vauhtipyörän tyyppi (kiinteä => kaksoismassa), jolloin pultit piti muutenkin vaihtaa.sämä kirjoitti:Tartteekos tuohon remppaan vielä isäksi jotain? Lähinnä mietin että tartteeko nuo vauhtipyörän pultit uusia tuon stefan vaihdon yhteydessä?
Eipä tuosta listasta äkkiä katsottuna puutu muuta kuin vahdelaatikon ulostulojen stefat - tai jos "uusi" laatikko on käyttämätön, ei stefoja tarvitse tietenkään uusia.
Saabiton Saabisti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Soitin korjaamolle minne ajattelin auton viedä ja sanoi että jos on kiinteällä pyörällä niin ei välttämättä tarvitsisi vaihtaa pultteja mutta 2 massapyörällä aina. Nyt on selvitys menossa että onko tässä kiinteä vai 2 massa runkonumeron perusteella.
Laatikkoon on rempassa vaihdettu uudet vetarien stefat. Laatikkoöljyä pitää muistaa myös viedä
Vähän jäin vaan nyt miettimään kun tässä viestiketjussa on puhuttu työaikana kokemattomillekkin pajoille alta 8h mutta tämä "kokenut" paja tekisi 10-12h. Itse vaihdelaatikon vaihtohan ei tuo mitään extraa työaikaan
Edit. Kiinteällä pyörällä pitäis olla tietokantojenkin mukaan
Edit.2. Nyt on tilattu Performance Kupplungilta tuo 5 vaihteiseen tarkoitettu versio, ei alkuun mennyt tilaus perille mutta kun tein uudestaan niin sain tilausvahvistuksen ja uskalsin pistää rahat eteenpäin.
Edit.3. Eilen (11.6.) pistin rahat menemään ja tänään (12.6.) tuli viesti rahojen saapumisesta. Tilaus pelannut siis hyvin tähän asti.
Edit4. Tänään (13.6.) tuli viesti että paketti lähetetty ja ups tilausseurannan mukaan hyvää matkaa ollut tulossa jo eilisestä lähtien. Arvioitu saapumisaika 19.6. .
Edit.5. "Helsinki, Finland 17.06.2013 12:00 Osoite on kaukaisella alueella, jonne ei toimiteta lähetyksiä päivittäin. / Toimitus siirretty." "Uusi toimitus:
Keskiviikko, 26.06.2013, Päivän loppuun mennessä"
Viikolla päättivät siis siirtää toimitusaikaa, tänään tuli kuitenkin kuitti kotiin myyjäliikkeestä.
Edit.6 Tänään 18.6. olikin postilaatikossa kirje saapuneesta lähetyksestä ja kytkin olikin postissa odottamassa Vielä 2 putelia laatikkoöljyä pitäisi ostaa ja tehdä lopullinen päätös kenen luo tuon auton vien laitettavaksi.
Laatikkoon on rempassa vaihdettu uudet vetarien stefat. Laatikkoöljyä pitää muistaa myös viedä
Vähän jäin vaan nyt miettimään kun tässä viestiketjussa on puhuttu työaikana kokemattomillekkin pajoille alta 8h mutta tämä "kokenut" paja tekisi 10-12h. Itse vaihdelaatikon vaihtohan ei tuo mitään extraa työaikaan
Edit. Kiinteällä pyörällä pitäis olla tietokantojenkin mukaan
Edit.2. Nyt on tilattu Performance Kupplungilta tuo 5 vaihteiseen tarkoitettu versio, ei alkuun mennyt tilaus perille mutta kun tein uudestaan niin sain tilausvahvistuksen ja uskalsin pistää rahat eteenpäin.
Edit.3. Eilen (11.6.) pistin rahat menemään ja tänään (12.6.) tuli viesti rahojen saapumisesta. Tilaus pelannut siis hyvin tähän asti.
Edit4. Tänään (13.6.) tuli viesti että paketti lähetetty ja ups tilausseurannan mukaan hyvää matkaa ollut tulossa jo eilisestä lähtien. Arvioitu saapumisaika 19.6. .
Edit.5. "Helsinki, Finland 17.06.2013 12:00 Osoite on kaukaisella alueella, jonne ei toimiteta lähetyksiä päivittäin. / Toimitus siirretty." "Uusi toimitus:
Keskiviikko, 26.06.2013, Päivän loppuun mennessä"
Viikolla päättivät siis siirtää toimitusaikaa, tänään tuli kuitenkin kuitti kotiin myyjäliikkeestä.
Edit.6 Tänään 18.6. olikin postilaatikossa kirje saapuneesta lähetyksestä ja kytkin olikin postissa odottamassa Vielä 2 putelia laatikkoöljyä pitäisi ostaa ja tehdä lopullinen päätös kenen luo tuon auton vien laitettavaksi.
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Mistä tämä nyt selvisi onko autossasi kiinteä vai massa?sämä kirjoitti:Soitin korjaamolle minne ajattelin auton viedä ja sanoi että jos on kiinteällä pyörällä niin ei välttämättä tarvitsisi vaihtaa pultteja mutta 2 massapyörällä aina. Nyt on selvitys menossa että onko tässä kiinteä vai 2 massa runkonumeron perusteella.
Edit. Kiinteällä pyörällä pitäis olla tietokantojenkin mukaan
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Korjaaja jolle auton meinasin viedä, ohjeisti ottamaan yhteyttä paikalliseen Saab-liikkeeseen ja sieltä selvittivät että autossa pitäisi olla kiinteä pyörä. Toki lopullinen totuushan paljastuu vasta n. 1kk sisään kun auto menee korjaamolle.NG900T kirjoitti:Mistä tämä nyt selvisi onko autossasi kiinteä vai massa?sämä kirjoitti:Soitin korjaamolle minne ajattelin auton viedä ja sanoi että jos on kiinteällä pyörällä niin ei välttämättä tarvitsisi vaihtaa pultteja mutta 2 massapyörällä aina. Nyt on selvitys menossa että onko tässä kiinteä vai 2 massa runkonumeron perusteella.
Edit. Kiinteällä pyörällä pitäis olla tietokantojenkin mukaan
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Onko kenelläkään (jcarlson?) tietoa minkä verran TTid:n kytkin kestää? Asia kiinnostaa kahdestakin syystä - TTid saa jossakin vaiheessa vikkelämmän softan ja toisekseen B207R:ssä tuli kytkimen vaihto eteen. B207R:ssä ei vakio riitä, mutta sopisiko TTid:n kytkin ja onko se kestävämpi?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).