Mikä kytkin 9-3:een
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kolkki aeron kytkin ei ole pitävyydeltään lähelläkään 9-5 Aeron kytkimen luokkaa, mutta hieman parempi kuin vakio 1,8t/2,0t. Laitettiin juuri ihan vakio 2,0t:n kytkin tuohon omaan kolkkiin, en jaksa jännittää asian tiimoilta kauheasti. Softassa on toki väännön rajoitus 300nm kytkimen takia, mutta se riittää kakkosautoon.
Ja muista hankkia kampiakselin takastefa!
Ja muista hankkia kampiakselin takastefa!
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ei varmasti, joo mutta patempi kuin nykynen 350nm luistokytkin ja tottakai, hyvä kuitenkin kun muistutitPakari kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 15:59Kolkki aeron kytkin ei ole pitävyydeltään lähelläkään 9-5 Aeron kytkimen luokkaa, mutta hieman parempi kuin vakio 1,8t/2,0t. Laitettiin juuri ihan vakio 2,0t:n kytkin tuohon omaan kolkkiin, en jaksa jännittää asian tiimoilta kauheasti. Softassa on toki väännön rajoitus 300nm kytkimen takia, mutta se riittää kakkosautoon.
Ja muista hankkia kampiakselin takastefa!
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Nuo 5v hepreaa...
Mutta sulla vissiin vakio tai lähellä sitä?
Älä osta sinttreriä jos ei ole perusteita.
Pakarille kyssäri:
Miksi ei voi olla kiinteä vp ja joustamaton kykä?
Mutta sulla vissiin vakio tai lähellä sitä?
Älä osta sinttreriä jos ei ole perusteita.
Pakarille kyssäri:
Miksi ei voi olla kiinteä vp ja joustamaton kykä?
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ei ole vakio, softattu tällä hetkellä sen mitä kytkin piti pitää mutta ei näköjään pidä, oli jo melkeen arvattavissa. Tarkotus on siis saada lisää vielä niin siksi pitää tuo kykä vaihdella järeämpään. Tavoite olis saada hepposet sinne 300nurkille.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Sitten Tooni hommaa kiinteä vauhtipyörä ja 9-5 aeron vakio kytkin.
9-5 Aeron vakio kytkin:
https://motonet.fi/fi/tuote/841974/Kytk ... ab-9-5-23t
GTS: Jossain välissä pitää olla jousitus kytkentäiskujen ja värinöiden vaimentamiseksi. Jos kummassakaan ei ole vaimennusta, niin kytkin on ensinnäkin kamala käyttää ja toisekseen kaikki iskut ja värinät siirtyvät vaihdelaatikkon ja moottorin välillä. Ennen pitkää joku paikka pettää ja pahasti, koska suunniteltu vaimennus puuttuu. Joko vaihdelaatikko tai moottori.
9-5 Aeron vakio kytkin:
https://motonet.fi/fi/tuote/841974/Kytk ... ab-9-5-23t
GTS: Jossain välissä pitää olla jousitus kytkentäiskujen ja värinöiden vaimentamiseksi. Jos kummassakaan ei ole vaimennusta, niin kytkin on ensinnäkin kamala käyttää ja toisekseen kaikki iskut ja värinät siirtyvät vaihdelaatikkon ja moottorin välillä. Ennen pitkää joku paikka pettää ja pahasti, koska suunniteltu vaimennus puuttuu. Joko vaihdelaatikko tai moottori.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ja ihan 9-5 vauhtis kanssa? Toi kolkin kytkin ei siis tulisi kestämään tuota lisäviritystä(kö)?Pakari kirjoitti: ↑La Loka 10, 2020 08:14Sitten Tooni hommaa kiinteä vauhtipyörä ja 9-5 aeron vakio kytkin.
9-5 Aeron vakio kytkin:
https://motonet.fi/fi/tuote/841974/Kytk ... ab-9-5-23t
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ei, vaan NG9-3 kiinteä vauhtipyörä. Femman vauhtipyörä ei sovi.
Teho sinällään ei tapa kytkintä, vaan vääntömomentti. Tuo B207R kytkin pitää max. n. 400Nm ja tietysti kun sekin kuluu niin... Jos tuo riittää niin B207R kytkin on riittävä ratkaisu. Jos tarvitset enemmän pelivaraa, niin silloin hankintalistalle NG9-3 kiinteä vauhtipyörä ja femma aeron kytkin. Femma aeron vakio kytkin näyttää pitävän sen 500Nm.
Teho sinällään ei tapa kytkintä, vaan vääntömomentti. Tuo B207R kytkin pitää max. n. 400Nm ja tietysti kun sekin kuluu niin... Jos tuo riittää niin B207R kytkin on riittävä ratkaisu. Jos tarvitset enemmän pelivaraa, niin silloin hankintalistalle NG9-3 kiinteä vauhtipyörä ja femma aeron kytkin. Femma aeron vakio kytkin näyttää pitävän sen 500Nm.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ja huimapyörän pultit sekä vetarin stefat lootaan.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Oorait kiitokset näistä
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Eikö tuota kiinteää vauhtipyörää löydy muualta kuin maptunilta? Maksaa hunajaa siellä, ainoa mitä googlettelulla löydän on kaksoimassavp:tä
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Käytetty purkuautosta. Ne ovat kuulemma ns. Kiven alla...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ourait, täytyy alkaa metsästelemään
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ööh siis sulla ei ole mitään omakohtasia faktoja tähän?Pakari kirjoitti: ↑La Loka 10, 2020 08:14Sitten Tooni hommaa kiinteä vauhtipyörä ja 9-5 aeron vakio kytkin.
9-5 Aeron vakio kytkin:
https://motonet.fi/fi/tuote/841974/Kytk ... ab-9-5-23t
GTS: Jossain välissä pitää olla jousitus kytkentäiskujen ja värinöiden vaimentamiseksi. Jos kummassakaan ei ole vaimennusta, niin kytkin on ensinnäkin kamala käyttää ja toisekseen kaikki iskut ja värinät siirtyvät vaihdelaatikkon ja moottorin välillä. Ennen pitkää joku paikka pettää ja pahasti, koska suunniteltu vaimennus puuttuu. Joko vaihdelaatikko tai moottori.
Ei todellakaan ole kamala käyttää, ei poikkea vakiosta kuin että on vähän jäykempi painaa. Hyvin tuo ainakin tämän kesän on kestäny. Opc vectran cg motorsportin stage 3 kykä ja saabin kova vauhtis.
Kolinaahan se pitää mutta kuuluu asiaan
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kolina ja sivuäänet kuuluvat asiaan? Kytkimen ei todellakan kuulu pitää minkäänlaisia kolinaa tai sivuääniä ja se on fakta. Jokaisessa kolahduksessa tai sivuäänessä syntyy vahinkoa, koska ääni syntyy metalli-metalli välisestä iskusta. Tuo "jäykkä" käyttää ei johdu siitä, että jousitus/vaimennus puuttuu, vaan jäykemmästä paineasetelmasta "stage kytkimissä".GTS kirjoitti: ↑Su Loka 11, 2020 01:58Ööh siis sulla ei ole mitään omakohtasia faktoja tähän?Pakari kirjoitti: ↑La Loka 10, 2020 08:14Sitten Tooni hommaa kiinteä vauhtipyörä ja 9-5 aeron vakio kytkin.
9-5 Aeron vakio kytkin:
https://motonet.fi/fi/tuote/841974/Kytk ... ab-9-5-23t
GTS: Jossain välissä pitää olla jousitus kytkentäiskujen ja värinöiden vaimentamiseksi. Jos kummassakaan ei ole vaimennusta, niin kytkin on ensinnäkin kamala käyttää ja toisekseen kaikki iskut ja värinät siirtyvät vaihdelaatikkon ja moottorin välillä. Ennen pitkää joku paikka pettää ja pahasti, koska suunniteltu vaimennus puuttuu. Joko vaihdelaatikko tai moottori.
Ei todellakaan ole kamala käyttää, ei poikkea vakiosta kuin että on vähän jäykempi painaa. Hyvin tuo ainakin tämän kesän on kestäny. Opc vectran cg motorsportin stage 3 kykä ja saabin kova vauhtis.
Kolinaahan se pitää mutta kuuluu asiaan
Olen nähnyt riittävästi mitä tuhoa kova vauhtipyörä ja jousittamatonlevy-yhdistelmä voi saada aikaan. Ei todellakaan kuulu omiin suunnitelmiin hankkia omakohtaisia kokemuksia asiasta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kova pöyrä + vaikka apen 4-lapa sintteri niin voimalinjahan siellä alkaa kivasti soittaa kun kone käy vaikka tyhjäkäyntiä kun se on verrattain sykäyksellinen nopeus. Moottori käytännössä nakkelee laatikon mukana pyöriviä osia niiden välyksistä johtuen laidasta laitaan kokoajan. Isommilla kierrosnopeuksilla ongelmat poistuu ja on oikeastaan mahdotonta sanoa onko jousia vai ei. Jouset on käytännössä välittömästi lintassa kun levy alkaa välittää kuormaa jompaan kumpaan suuntaan. 4-lapaisen sintterin toki aina huomaa, mutta se ei liity jousiin mitenkään... Itellä on käytössä moinen yhdistelmä. Radalle hyvä valinta, kadulle käyttikseen paska valinta.
Erimerkkiseen sain vauhtipyörän laadukkaasta teräksestä tehtynä ja omille asetelmille/levyille koneistettuna ilman shimmipelleilyjä Lensu powershopista. Ei liene mahdotonta aloittaa Saabeihinkaan kaverin kanssa yhteistyötä jos 2-massojen kadotus alkaa olla kasvava halu.
Erimerkkiseen sain vauhtipyörän laadukkaasta teräksestä tehtynä ja omille asetelmille/levyille koneistettuna ilman shimmipelleilyjä Lensu powershopista. Ei liene mahdotonta aloittaa Saabeihinkaan kaverin kanssa yhteistyötä jos 2-massojen kadotus alkaa olla kasvava halu.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814