Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Noniin , isäntä soitteli että oli kuulunut outoa mouruamista/rohinaa
kylmänä käynnistettäessä. Ei ollut uskaltanut lähteä ajelemaan.
Auto oli seisonut paripäivää ja edellisellä ajokerralla ei ollut kuulemma mitään erikoista.
Ääni kyllä kuullostaa puhelimen välityksellä pahalta vähän kuin vialliselta startilta.
Ääni ei mielestäni varsinaisesti muutu kierroksien mukana.
Hyvät neuvot tarpeen , ja vielä parempi jos joku asioista perillä oleva kerkeäsi Seinäjoki - Nurmo akselilla käydä tekemässä pikadiagnoosia...
Auto siis -03 1.8t Automaatti , Ajokilometrejä n.95tkm
kylmänä käynnistettäessä. Ei ollut uskaltanut lähteä ajelemaan.
Auto oli seisonut paripäivää ja edellisellä ajokerralla ei ollut kuulemma mitään erikoista.
Ääni kyllä kuullostaa puhelimen välityksellä pahalta vähän kuin vialliselta startilta.
Ääni ei mielestäni varsinaisesti muutu kierroksien mukana.
Hyvät neuvot tarpeen , ja vielä parempi jos joku asioista perillä oleva kerkeäsi Seinäjoki - Nurmo akselilla käydä tekemässä pikadiagnoosia...
Auto siis -03 1.8t Automaatti , Ajokilometrejä n.95tkm
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Kissa mennyt moottoritilaan?
Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Ei tää oo jaguaari ja Esson tiikeritkin on tarhattu seinäjoen seudulta ajat sitten
johonkin muualle...
johonkin muualle...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Selailin ja etsin , lähellekkään vastaavia tapauksia en foorumin syövereistä montaa löytänyt.
Hajonnut jakoketjun kiristin ?
Tasapainoakselien ketjut ?
Voiko tällaiset viat tulla auton seistessä / hajota juurikin startatessa ,
kuullostaa liian ranskalaiselta ollakseen totta...
Hyvät neuvot edelleen tarpeen.
Hajonnut jakoketjun kiristin ?
Tasapainoakselien ketjut ?
Voiko tällaiset viat tulla auton seistessä / hajota juurikin startatessa ,
kuullostaa liian ranskalaiselta ollakseen totta...
Hyvät neuvot edelleen tarpeen.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Tp-ketjun kiristinhän siitä on saattanut laueta. Jonkun verranhan tuollaista vaivaa näissä on kuulunut olevan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Itselläni vähän samanlaisia ääniä kuuluu, varsinkin nyt, kun on ollut vähän viileämpiä aamuja. Joka aamu siis kuuluu kun auton käynnistää. Muutaman minuutin kestää ja sitten herkiää ääntelemästä. Autona siis SS Aero ja automaattina sekin.
Saab 9-3 SS Aero -04
Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Viittaiskohan tuonne voimansiirtopuolelle... automaatti, kylmillä öljyillä mouruaa. Kannattasko tsekata sitä puolta. Onko tarpeeksi öljyä laatikossa, millon ne on vaihdettu viimeksi, onko laatikko huuhdeltu?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Joskus kuuluu sellanen kolahdus/rolahdus ääni käynnistettäessä.
Joskus kysyin PCS:ltä tästä ja selitys oli, että se on joku "ominaisuus" automaatissa ja vikoja ei ole sen kummemmin paikallistettu tai varsinaista vikaa ei ole.
Joskus kysyin PCS:ltä tästä ja selitys oli, että se on joku "ominaisuus" automaatissa ja vikoja ei ole sen kummemmin paikallistettu tai varsinaista vikaa ei ole.
Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Joo itsekkin epäilen, että ei mitään kovin vakavaa ole.
Saab 9-3 SS Aero -04
Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Onkos nokkaketjulla ja tp-ketjuilla omat kiristimensä?jcarlson kirjoitti:Tp-ketjun kiristinhän siitä on saattanut laueta. Jonkun verranhan tuollaista vaivaa näissä on kuulunut olevan.
Minkähänlainen homma nuo on vaihtaa , meneekö koko kone purkuun,
vai onko kiristin yhtä "helpossa " paikassa kuin femmassakin?
edittiä: Niin.. automaagiaskin asento ei vaikuta ääneen , ja isompia kokeiluita
ei ole uskallettu tehä, joten en tiedä häipyisikö ääni "täyskaasukiihdytyksessä"
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Automaattisesti myös minulla.ääntä on kuulunut jo pidemmän aikaa.nyt on sen kuuloinen että alkaa olemaan aika viimeistään korjauttaa vaikka ihan törkeästi se maksaa.Ostin Saabin juuri sen takia että ketjukone niin ei ole murheita..mutta mutta sain sunnuntai version autosta. pahimmillaan ääni kuuluu vetopäällä pienessä mäessä nokka alaspäin. No onni onnettomuudessa minä en ole ainut jolla sunnuntai versio muuten saatais mennä viimeinenkin hermo.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Tallinnassa puolet suomen hinnoista tuo remontti. Saabiantin sivuilla näkyy olevan tarjous tuosta ketjuhommasta orggis osilla. Tasapainoakselille on omat kilkkeet ja kiristimet. Ja konetta ei pureta vaan paikoillaan tehdään.
http://www.saabianti.ee/Tarjous_Fin
http://www.saabianti.ee/Tarjous_Fin
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Onko sieltä tosissaan noilla alle satasen kilometreillä mennyt jo ketjut löysäksi,
vai riittäisikö pelkkä kiristimen vaihto?
Vai pitääkö remontissa purkaa jokatapauksessa niin paljon että pelkässä kiristäjän vaihdossa ei ole järkeee![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
vai riittäisikö pelkkä kiristimen vaihto?
Vai pitääkö remontissa purkaa jokatapauksessa niin paljon että pelkässä kiristäjän vaihdossa ei ole järkeee
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Löysä ketju on voinut päästä hyppimään hampaiden yli jolloin TP-ajoitus on pielessä, ja öljynkierrossa voi olla rattaiden hampaiden kärkien kappaleita. Itse en avaamatta vaihtaisi pelkkää kiristäjää (jiä).
Re: Mouruaminen käynnistettäessä kylmänä
Jopa alle 100tkm ajettuihin on jo moniin vaihdettu koko setti mitä olen itse kuullut saab huollosta. Myös sellaista on ilmaantunut että äänen lähdettä kun on etsitty niin jakopää on ollut vielä kunnossa mutta vesipumppu on pitänyt samanlaista mekkalaa. Se vaihtuu kätevästi samalla kun jakopää on auki.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015