Kytkin alkaa antautumaan..

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Moro,kanssakulkijat. Nyt alkoi vihdoin ja viimein vakio kytkin antamaan periksi kilsoilla 207tkm,joista viimeiset 5 tonnia menty biopowerin voimalla..(huomasin eilen alkuillasta kun tiputin moottoritielle,että kun rundit on 3000-3500,ja kaasu pohjassa ja ahdot siellä 1.0/1.1 niin tuossa välissä alkaa kiekkamittari hieman karkaamaan epänormaalisti) :D Oon kysellyt muutamista paikoista suomesta remontin hinta arvioita,ja tähän saakka pcs riku on ainoa joka suoralta kädeltä sanoi,että tohon kulkineeseen saa aeron kytkimen vaihdettua orkkiksen tilalle. Tänään aiemmin laittelin lahden toisella puolelle saabiantille mailia,että mitäs heidän puulaaki ottaisi samasta hommasta. Koska samalla voisi tuoda vähän tuliaisia takas,kun kotimatkan aika olisi. :wink: . Täytynee ottaa tehot alas,että tolla pystyisi ajamaan vielä hetken aikaa työmatkat,kun ei ole toista autoa,tai mahdollisuutta vielä teettää tuota remonttia.

Onko kukaan muu vienyt tuonne viroon omaa autoa rempattavaksi,onko turvallinen&luotettava paikka.
Viimeksi muokannut jore83, Ti Syys 18, 2012 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2008 SS 1.8t Biopower.
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja eljass »

http://www.saabianti.ee/Tarjous_Fin
6. SAAB 9-3 SS B207 Kytkimen vaihto (sisältää kytkinlevyn ja kytkimen paine-asetelman eli kytkinpaketin hinnan, sekä työn hinnan) hinta alkaen 410 EUR

Kokemuksia löytynee melko paljon haulla, käsittääkseni todella pätevä paikka.
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja jore83 »

oletettavasti vaihtavat myös tarvittavat tiivisteet yms. jos ovat vaihtokunnossa,kun kerran laatikko on levällään. :D

eljass kirjoitti:http://www.saabianti.ee/Tarjous_Fin
6. SAAB 9-3 SS B207 Kytkimen vaihto (sisältää kytkinlevyn ja kytkimen paine-asetelman eli kytkinpaketin hinnan, sekä työn hinnan) hinta alkaen 410 EUR

Kokemuksia löytynee melko paljon haulla, käsittääkseni todella pätevä paikka.
2008 SS 1.8t Biopower.
pukkonen
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 10:00
Paikkakunta: Turku

Re: Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja pukkonen »

Mulla oli auto siellä pari viikkoa sitten, ei kylläkään kytkimen vaihdossa, alustaa+jarruja laittoivat erittäin edullisesti mitä vertaa kotimaan hintoihin. Anti kertoi hakiessaan minua satamasta, että 20v kokemusta Saabeista ja koko ikänsä autojen kanssa puuhaillut. Ja uudet korjaamotilat, sen mitä ovelta kurkkasin niin oli kyllä siistiä hallin puolella.

Enemmän keskustelua aiheesta http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=117211
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Sen verran positiivista keskustelua on ollut tuosta saabianti firmasta ollut,että
kunhan vastailee sieltä,niin aletaan tosissaan neuvottelemaan hänen kanssaan toimenpiteen ajankohdasta. :D

Ps.Iso kiitos napelle,että ehti "hätäpäivystyksenä" ottaa tänään ton softan työn alle.
Jospa nyt tuo kytkin nätillä ajolla kestänee joulukuuhun saakka. :wink: (tosissaan tuntuu tehonlaskun jälkeen,ettei mitään tapahdu.) :lol:
2008 SS 1.8t Biopower.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ei kannata luistavalla kytkimellä ajella, koska tällöin vaarana on vauhtipyörän lämpeneminen joka taas aiheuttaa vauhtipyörän kieroutumisen..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Pakari kirjoitti:Ei kannata luistavalla kytkimellä ajella, koska tällöin vaarana on vauhtipyörän lämpeneminen joka taas aiheuttaa vauhtipyörän kieroutumisen..






Jos väännöt on otettu niinkin alas,kuin noin 300newtoniin,niin rauhallisella ajolla ei enää pääsee luistamaan. Vai onko tuo vauhtipyörän vaurioitumisen riski vieläkin läsnä?
2008 SS 1.8t Biopower.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Jos ei luistamista tapahdu, niin tällöin vaaraa ei ole. Mutta jos luistaa yhtään niin tällöinhän sitä ylimääräistä lämpöä syntyy, jolloin vauhtipyörän vaurioitumisen vaara on olemassa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Tuo on hyvä pitää mielessä,kiitos neuvosta! :D. Jos kaikesta huolimatta alkaa luistelemaan,niin sitten täytyy kehitellä plan b,jättää ss seisomaan remppaan saakka.

(ps.onko näissä 03 kaksoismassavauhtipyörä,vai kiinteä,osaako kukaan sanoa suoralta kädeltä? itse olen tuota miettinyt välillä.)
2008 SS 1.8t Biopower.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja Pakari »

2003 vuosimalleista saattaa löytyä kaksoismassallinen vauhtipyörä. Ainakin tuosta meikäläisen kulkineesta sellainen löytyi. Kuitenkin sama kytkin ja asetelma käy vauhtipyörästä riippumatta kunhan on vain M5 laatikko. Uudemmissa vuosimalleissa ei ole tavattu kaksoismassallista vauhtipyörää kun kyseessä on B207x moottori.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Do dii,arvoisat saabistit :) Remontti asia nytkähti hienosti taas eteenpäin. Ensi viikon perjantaina sabas pääsee vihdoin työn alle,jolloin sinne lyödään aeron kykä+yms..

Tosiaan vien tuon saabinantin osaaviin käsiin. :D
2008 SS 1.8t Biopower.
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja jore83 »

No niin,tarina saatiin onnellisesti päätökseen. :D olo on kuin pikkupojalla jälleen,kun pääsee taas ajamaan normaalisti saappia.Homma toimi siellä siellä saabiantilla paremmin kuin hyvin. Palvelu oli tosiaan ensiluokkaista,pojat tutkivat että oliko se vesipumppu mikä ääntää,mutta se ei ollut se vaan tasapainoakselista tulee ääni,en muista oliko itse ketju,vai rulla anyway menee seuraavaksi vaihtoon,kunhan saa taas asiat kuntoon. :D

Kuulemma tuo moniurahihnan kiristimen rullakin ääntää pikkasen,mutta onneksi kyseinen varaosa on itsellä,täytynee vaihtaa ennen talven tuloa,siitäkin tuli ilmoitus.

Muutenkin soitti anti heti sielä,kun löytyi jotain huomattamisen arvoista,ja tosiaan NYT tuo kytkin tuntuma on parempi kuin edes silloin kun ostin tuo viimevuoden keväällä,Liekö syynä aeron kykän kamat siellä&työsylkkäkin uusittiin,mutta poljin tuntuma on jäykempi,ottaa taas kiinni,kun alkaa nostaa poljinta pohjasta.

Ps.suosittelen lämpimästi Saabiantia, ja tulihan sitä käytyä superalkossa ennen laivaa menoa,niin ehti hakemaan 5 lavaa olutta+vodka mäyräkoiran..eiköhän noilla pärjää hetken aikaa. ;)
2008 SS 1.8t Biopower.
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Mukava kuulla, että homma pelitti.

Oliko autossa kaksoismassavauhtipyörä vai perinteinen?

Paljonko tuli lisäveloitusta työsylinteristä (osa + työ) - kyselen, kun niiden sivuilla on se 410€ kytkimenvaihtopaketti, mutta siihenhän ei kuulu työsylkkä mukaan?
Saabiton Saabisti
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Koko summaa en viitti täällä alkaa huutelemaan kun autoon tehtiin muutakin,mutta kytkimen vaihto työn osuus oli 162€ ja aeron kytkinsarjan hinta oli about 200€ ja työsylkän hinta noin 166€...hinnat on ulkomuistista,lappu jäi auton hanskalokeroon.. :D

Vissiin tossa mun autossa on perinteinen vauhtipyörä,eikä tuossa oo mitään "sintteri" efektiä koska tuossa aeron kykälevyssä ei ole vaimennusjousia,kuten osa ihmisistä mua varoitti.Joskin kuitenkin tuntuma on todella ärhäkkä ottamaan kiinni . Sen verran muuttui kuitenkin tuo poljin tuntuma,että joudun opetella ajamaan tuota autoa uudestaa. :lol:

Ja noi hinnat tosiaan on klubi hintoja, 10% normi hintoja halvempia.
2008 SS 1.8t Biopower.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kytkin alkaa antautumaan..

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Paljonkos tuollaisella vakio SS 1.8t:n kytkimellä ajelee? Onko kukaan rikkonut 300tkm? Nyt on pojan autossa 236tkm ja vaikuttaisi ihan nätisti vielä toimivan. Toki ymmärrän että kaupunkiajon määrä vaikuttaa, sekä kuka autoa on käyttänyt. Mutta lähinnä joku kilometrihaitari kiinnostaisi milloin on ihmisillä kytkin mennyt vaihtoon.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin