TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
Manuaalisesti toimii kyllä. Ajon aikana hyppää vikatilaan.
Viimeksi muokannut 2xturbo, La Syys 22, 2012 13:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
No veikataan: EGR kaput.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
Anturit tsekattu? Egr kai vain lisäisi polttoja..
Re: TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
Asia hoidettu J.Carlson modified. Ottaa nyt herkemmin kierroksiakin. ja voimasavu
BMW f11 535xd -13
Re: TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
Kansa tahtoo videoo..
Re: TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
Mitäs tarkalleen tehtiin?2xturbo kirjoitti:Asia hoidettu J.Carlson modified. Ottaa nyt herkemmin kierroksiakin. ja voimasavu
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
Ja millä kilometreillä?
Re: TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
EGR+DPF 110tkm.
Entinen oli bsr dpf:n kanssa ja tämä nykyinen kombo on minusta 700km:n mutustelun jälkeen parempi. Vaihtaa kutoselle samassa mitä aiemmin matka-ajossa. Persdynon iso ero tulee siinä, miten nykyinen kelaa kierroksia nopeammin, kun ei pakopuoli ahdista.
Entinen oli bsr dpf:n kanssa ja tämä nykyinen kombo on minusta 700km:n mutustelun jälkeen parempi. Vaihtaa kutoselle samassa mitä aiemmin matka-ajossa. Persdynon iso ero tulee siinä, miten nykyinen kelaa kierroksia nopeammin, kun ei pakopuoli ahdista.
BMW f11 535xd -13
Re: TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
Selvä, tulpattiinko egr pelkästään softalla vai myös mekaanisesti? Jos myös mekaanisesti niin oliko kova homma?
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
EGR tulpattiin vain ohjelmallisesti. Mekaanista tulppausta varten pitää TTiD:ssä purkaa vähän enemmän mutta kyllä sekin on mahdollista. Ei tosin tarpeellista, jos EGR-venttiili on vielä ehjä eikä ole jäänyt auki vuotamaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Kesä 28, 2012 14:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
Fortelta on tullut aine hiukkassuodattimen puhdistukseen:
http://www.autokanta.com/ammattiautot/t ... 60=6448165
Tuota voisi kokeilla ainakin ensiapuna. Paras ratkaisu lienee kuitenkin tuo john carlsonin käsittely.
http://www.autokanta.com/ammattiautot/t ... 60=6448165
Tuota voisi kokeilla ainakin ensiapuna. Paras ratkaisu lienee kuitenkin tuo john carlsonin käsittely.
Saab 9-3SC 1.9TiD -09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
Itsellä toimii hiukkaspoltot, mutta niitä on nyt viimeisen 1000km aikana tullut neljä kertaa. Ajona on ollut lähinnä moottoritieajoa ja reipasta maantieajoa. Savua en kyllä näe, mutta DTE:n lukema pienenee, keskikulutus nousee ja tyhjäkäynnillä turbomittari nytkähtelee...
Onkohan hiukkaussuodatin menossa jumiin, koska toi polttojen määrä on lisääntynyt melkoisesti, vaikka EGR tukittiin pari kuukautta sitten...
Onkohan hiukkaussuodatin menossa jumiin, koska toi polttojen määrä on lisääntynyt melkoisesti, vaikka EGR tukittiin pari kuukautta sitten...
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
4 polttoa tuhannen kilometrin aikana on kyllä kesäkelillä ja maantieajossa tosi useasti. Minulla on koko kesänä maantiepainotteisessa ajossa varmuudella puhdistanut noin 3 kertaa ja kilometrejä tullut 3500 km. No joo, moottori on eri, mutta liekö niin suurta eroa. Keväällä vaihdettiin huollossa hiukkaspöntölle meneviä letkuja kun oli jotain hapristumaa näkyvillä. Joskus olen kuullut, että paine-eroa mittaava anturi voisi olla tukossa tai saada väärää arvoa, jos on esim. ilmavuoto. Näin ollen puhdistus ei joko lähde käyntiin tai lähtee yhtenään. Luulisi, että nokea ei suodattimeen kerry kesällä niin paljoa, kun on kuumat kelit. Talvella mullakin puhdistelee vähintään kerran per 1000 km...
Auttaiskohan reippaat kierrokset motariajossa??
Auttaiskohan reippaat kierrokset motariajossa??
Re: TTID hiukkaspoltto ei käynnisty
Meillä ei tehnyt aikanaan hiukkaspolttoa ollenkaan ja meni aina limppuun. Oireeseen auttoi staattisen paineen anturin puhdistus, joka sijaitsee moottoritilassa rintapellissä ainakin TID:ssä. Anturi puhtaaksi paineilmalla ja puhallus letkuun kunnes ilma kulki.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008