B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
Ja liki täysin vastaavalla setupilla (ainoa ero catback), sekä samalla ohjelmalla dynotettiin 269hv/441Nm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
Toisessa ketjussa on dynossa mitattuja dp:n vaikutuksia.
"Takapuolidynamometri" puolestaan kertoo, että alkuperäistä isompi ahdin herää edelleen varsin herkästi jo pienilläkin kierroksilla.
Hintaa GS:n dp:lle tuli (osa+rahti+tulli+alv) karvan auki 500€.
"Takapuolidynamometri" puolestaan kertoo, että alkuperäistä isompi ahdin herää edelleen varsin herkästi jo pienilläkin kierroksilla.
Hintaa GS:n dp:lle tuli (osa+rahti+tulli+alv) karvan auki 500€.
Saabiton Saabisti
Re: Vs: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
Nostellaas tätäkin aihetta.
Eli nyt on omaan ajokkiin haalittu noita osia. 9-5 Aeron kytkin odottaa asennusta ja juuri sain käsiini NeoBrosilta tilatun 9-3ss Aeron ahtimen, kaikkine vesi ja öljyputkineen.
Seuraavaks pitäs suuttimet tilata ja niille johtosarja. Maptunpartsilla näyttäs olevan suht edullisia, eli sieltä varmaan tilaan. Mutta mitkä tohon nyt kannattaa hankkia? Bensalla on tarkoitus ajella ja tehot maksimissaan sen mitä tuolla Aeron ahtimella saa.
Onko tuolle Aeron ilmanputsarikotelolle oikeaa tarvetta, kun Maptunin sarjoissa sellainen tulee?
Millaisia lukemia on luvassa jos jätän vakio dp:n ihan vaan sen takia ettei leimalla tuu sanomista niin herkästi? edit. näitä lukemiahan tuolta löytyikin kun tarkemmin katseli :p
Pystyykö ton viemään muutaman sadan km:n matkan ajamalla softattavaksi kun ahtimen ja suuttimet vaihtaa vai pitäiskö hoitaa hommat samassa paikassa?
Jos näihin joku viitseliäs kehtais vastata, niin olisin suuresti kiitollinen
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Eli nyt on omaan ajokkiin haalittu noita osia. 9-5 Aeron kytkin odottaa asennusta ja juuri sain käsiini NeoBrosilta tilatun 9-3ss Aeron ahtimen, kaikkine vesi ja öljyputkineen.
Seuraavaks pitäs suuttimet tilata ja niille johtosarja. Maptunpartsilla näyttäs olevan suht edullisia, eli sieltä varmaan tilaan. Mutta mitkä tohon nyt kannattaa hankkia? Bensalla on tarkoitus ajella ja tehot maksimissaan sen mitä tuolla Aeron ahtimella saa.
Onko tuolle Aeron ilmanputsarikotelolle oikeaa tarvetta, kun Maptunin sarjoissa sellainen tulee?
Millaisia lukemia on luvassa jos jätän vakio dp:n ihan vaan sen takia ettei leimalla tuu sanomista niin herkästi? edit. näitä lukemiahan tuolta löytyikin kun tarkemmin katseli :p
Pystyykö ton viemään muutaman sadan km:n matkan ajamalla softattavaksi kun ahtimen ja suuttimet vaihtaa vai pitäiskö hoitaa hommat samassa paikassa?
Jos näihin joku viitseliäs kehtais vastata, niin olisin suuresti kiitollinen
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
1.8t 2005
Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
Voi sillä ajella tovin pintakaasulla, vaikka suuttimet ja ahdin on vaihdettu.
Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
Käsittääkseni se ilmansuodatinkotelo on tarpeellinen, se vakio rööri siellä 1,8t/2,0t:n putsarikotelossa on kovin pieni..
Jos jätät vakio 1,8t/2,0t:n downpipen niin teholuokka aeron ahtimella ja suuttimilla pyörii siellä 240hv tuntumassa. Verraten tähän pakettiin:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=1
Jos jätät vakio 1,8t/2,0t:n downpipen niin teholuokka aeron ahtimella ja suuttimilla pyörii siellä 240hv tuntumassa. Verraten tähän pakettiin:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=1
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
Terve,
onko tietoa miten Stage 1 tasolla vaikuttaa avarampi putkisto maks. vääntöön, vääntöalueeseen ja tehoon? ( B207L )
Meinaan nimittäin tehdä nyt keväällä seuraavan vertailun dynossa:
- B207L, Aeron suuttimet, E85, 9-5A kytkin,
- B207L, Aeron suuttimet, E85, 9-5A kytkin, + 3" DP ja 2,5-3 Catback,
jollei ole jo selkeää tietoa asiasta. Pos. tulos voisi vähän hillitä menohaluja siksi aikaa, kun on taas rahat kasassa isompaan puhaltimeen ja suuttimiin.
onko tietoa miten Stage 1 tasolla vaikuttaa avarampi putkisto maks. vääntöön, vääntöalueeseen ja tehoon? ( B207L )
Meinaan nimittäin tehdä nyt keväällä seuraavan vertailun dynossa:
- B207L, Aeron suuttimet, E85, 9-5A kytkin,
- B207L, Aeron suuttimet, E85, 9-5A kytkin, + 3" DP ja 2,5-3 Catback,
jollei ole jo selkeää tietoa asiasta. Pos. tulos voisi vähän hillitä menohaluja siksi aikaa, kun on taas rahat kasassa isompaan puhaltimeen ja suuttimiin.
EX: 9³SS BioPower
Re: Vs: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
Tossa aiemmin oli noita linkkejä joista selviää ettei sillä catbackilla ole kovemmillakaan vireillä hirveesti virkaa, eli kai se sama raha kannattaa ahtimeen ja suuttimiin ennemmin sijoittaa.jusahh kirjoitti:Terve,
onko tietoa miten Stage 1 tasolla vaikuttaa avarampi putkisto maks. vääntöön, vääntöalueeseen ja tehoon? ( B207L )
Meinaan nimittäin tehdä nyt keväällä seuraavan vertailun dynossa:
- B207L, Aeron suuttimet, E85, 9-5A kytkin,
- B207L, Aeron suuttimet, E85, 9-5A kytkin, + 3" DP ja 2,5-3 Catback,
jollei ole jo selkeää tietoa asiasta. Pos. tulos voisi vähän hillitä menohaluja siksi aikaa, kun on taas rahat kasassa isompaan puhaltimeen ja suuttimiin.
Oma Aeron ahdin maksoi kaikkine öljy ja vesiputkineen sen 400e kotiin toimitettuna ja suuttimet+johtosarja on siitä 150e ylöspäin eli kai se nyt niistä kannattaa liikkeelle lähteä.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
1.8t 2005
Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
Catbackista ei ole todistettavasti mitään hyötyä alkuperäisen ahtimen kanssa, Aeron ahtimella ehkä jotain pientä.
3" DP antoi n. 10hv Aeron ahtimella, vakioahtimella veikkaan 5-10hv.
Ahtimen pitäminen vakiona on aika turhaa säästöä tuossa vaiheessa, varmasti parempi sijoitus teho vrt. kustannus kuin 3" putki.
3" DP antoi n. 10hv Aeron ahtimella, vakioahtimella veikkaan 5-10hv.
Ahtimen pitäminen vakiona on aika turhaa säästöä tuossa vaiheessa, varmasti parempi sijoitus teho vrt. kustannus kuin 3" putki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
Onko joku modannut näihin B207-koneisiin T25-laipalla olevia ahtimia kiinni/käykö joku pakosarja suoraan?
Aika paljon tuntuu kiertävän juuri kys laipan ahtimia. TD05-16G (Mitsu EVO:t), TD04-15T yms.
Minkälainen IC olisi sopiva stage 2->?
Aika paljon tuntuu kiertävän juuri kys laipan ahtimia. TD05-16G (Mitsu EVO:t), TD04-15T yms.
Minkälainen IC olisi sopiva stage 2->?
EX: 9³SS BioPower
Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
Kyllä se taitaa stage 1 jälkeen olla järkevintä hankkia ahdin, isommat suuttimet ja 3" DP.
Tällä hetkellä vakio pikkuturbo, RE85, biopowerin suuttimilla ja tuplaulostulo catbakillä dynotettu ilmeisesti aika kireällä softalla 238hv 385Nm.
Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
Tällä hetkellä vakio pikkuturbo, RE85, biopowerin suuttimilla ja tuplaulostulo catbakillä dynotettu ilmeisesti aika kireällä softalla 238hv 385Nm.
Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
Vakiocooleria ei tarvitse välttämättä päivittää etenkään RE85-käytössä, bensalla on toki hyötyä. Melkein mikä vaan aftermarket cooleri on parempi, kunhan saa sopimaan. Bolt-on coolereita on myynnissä Ruotsissa eri puljuilla.
Ei ole tainnut kukaan eri laipalla olevia ahtimia modata sopimaan, 14T päivitys on yleisin koska on helppo ja ahtimet halpoja. Ja isommilla ahtimilla joutuu jo tekemään vähän muitakin muutoksia.
Vakio 11T ahtimesta 238hv sisältää jo hieman ilodynolisää, 220-230hv haarukassa sieltä tulee jo kaikki ilma mitä läpi mahtuu.
Ei ole tainnut kukaan eri laipalla olevia ahtimia modata sopimaan, 14T päivitys on yleisin koska on helppo ja ahtimet halpoja. Ja isommilla ahtimilla joutuu jo tekemään vähän muitakin muutoksia.
Vakio 11T ahtimesta 238hv sisältää jo hieman ilodynolisää, 220-230hv haarukassa sieltä tulee jo kaikki ilma mitä läpi mahtuu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
Vai että ihan mikä tahansa on parempi... Ei nyt taida ihan kuitenkaan olla näin...jcarlson kirjoitti:Melkein mikä vaan aftermarket cooleri on parempi, kunhan saa sopimaan.
Emmää tiiä, mutta mitä ihmettä noiden imulämpöjen kuuluisi sitten olla, jos kerta vakio T8 kuuleri on niin huono että ihan mikä tahansa joka paikalleen sopii on parempi? Meinaa itellä kestää alta 20c:n imulämmöt yli +10c ulkolämpötiloissa kun vastaavasti t7 kuulerilla, t7 autossa nousee vastaavissa olosuhteissa yli 65c:n imulämmöt...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
100 % OT, mutta tuo kommentti saattaa masentaa pientä joukkoa saabisteja, ku muutenki tuntu tulevan tulokset jarruttelusta alakanttiin odotuksiin nähdenjcarlson kirjoitti:sisältää jo hieman ilodynolisää
Ja viä enemmän OT, niin paljoko niitä ns. oikeita hevosia saa jarruteltua ng900 T25 kans? Viripuljuthan lupaa 26X, mutta...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin
On ne aftermarket "kiinacoolerit" yllättävänkin hyviä kunhan on sopivan iso eikä ihan mikään postimerkki. Käytännössä aina parempia kuin minkään auton vakiocooleri, etenkin jos auto on 90-lukulainen tai vanhempi. Poislukien joitain missä on vakiona kunnollinen kuten evo lancer.Pakari kirjoitti:Vai että ihan mikä tahansa on parempi... Ei nyt taida ihan kuitenkaan olla näin...jcarlson kirjoitti:Melkein mikä vaan aftermarket cooleri on parempi, kunhan saa sopimaan.
Emmää tiiä, mutta mitä ihmettä noiden imulämpöjen kuuluisi sitten olla, jos kerta vakio T8 kuuleri on niin huono että ihan mikä tahansa joka paikalleen sopii on parempi? Meinaa itellä kestää alta 20c:n imulämmöt yli +10c ulkolämpötiloissa kun vastaavasti t7 kuulerilla, t7 autossa nousee vastaavissa olosuhteissa yli 65c:n imulämmöt...
9-3SS/SC (sama käytännössä B207 ja diesel) cooleri on kyllä selvästi paremmasta päästä vakiocoolereita eikä sen vaihdosta vielä 11T/GT20 ahtimilla hyötyä ole. 18T/19T tai isompien kanssa voi alkaa jo jotain iloa olla, etenkin jos ajaa bensalla.
NG900/OG9-3 vakiocoolerit on suurinpiirtein huonoimpia ikinä, eikä 9-5 coolerikaan todellakaan häävi ole vaikka hieman vähemmän huono onkin. Näihin verrattuna 9-3SS vakiocooleri on oikein hyvä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com