B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

JP_Vette kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:sisältää jo hieman ilodynolisää
100 % OT, mutta tuo kommentti saattaa masentaa pientä joukkoa saabisteja, ku muutenki tuntu tulevan tulokset jarruttelusta alakanttiin odotuksiin nähden :mrgreen:

Ja viä enemmän OT, niin paljoko niitä ns. oikeita hevosia saa jarruteltua ng900 T25 kans? Viripuljuthan lupaa 26X, mutta...
Virifirmojen lupaukset on aina optimisisia mutta toteutuuhan ne melkein jos dynokin on myös optimistinen. Lopulta pieniä eroja ei kadulla edes huomaa mutta omistajan hymy on leveämpi ja persdyno tyytyväisempi jos paperilla on nätimmät lukemat. ;) Psykologiaahan se on.

T25 piisaa sinne 250 heposen kieppeille. Todelliset lukemat riippuu käytetystä polttoaineesta, putkistosta, coolerista jne. NG900 stage1 bensa kuumalla kesäkelillä muutama veto takana hyvä jos antaa enää 220hv. :) Ekalla vedolla voikin se 250 vielä löytyä ennenkuin onneton postimerkkicooleri hohkaa 70C imulämpöjä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Kerään palikoita kasaan td04-14t, B207L ja 3"DP. Riittävätkö nämä suuttimet sinne e85:llä mihin tuolla ahtimella pääsee:
http://www.vivaperformance.com/bosch-02 ... injectors/

Sattuivat löytymään hyllyn kolkista. Jos vaikka duty cyclet nostaisi jonnekin 95%? Entä jos nostaa ppainetta ja miten tämä onnistuu?
EX: 9³SS BioPower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä ne riittää, ei tarvitse nostaa pa-painetta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Mitäs Stage 3-> käy closed-loop-kulutukselle motarilla ja mikä vaikuttaa eniten? Suutinten tyyppi? Itellä kuitenkin käyttikseen tulossa nämä modit. Vakiona olen päässyt bensalla 6,3L/100km.

Monessa virisuuttimessa suutinkeila on 30-40 astetta ja yhdestä reijästä. Eikö DOCH-koneessa olisi optimaalista saada aikaan kaksi koherenttia suihkua, joissa on pisarakoko pieni? Tämähän on tilanne 2-reikäisten vakiosuuttimien kanssa: https://drive.google.com/file/d/0B7x-3l ... sp=sharing

Tuossa vielä Bosch:in EV14 940cc modatun suuttimen suihkunmuoto:
https://drive.google.com/file/d/0B7x-3l ... sp=sharing
EX: 9³SS BioPower
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Em. suuttimet eivät tulleetkaan tähän projektiin ja polttoainepaineen nosto Aeron suuttimilla olisi myös ratkaisu Stage 3:n tuottotarpeeseen.

Voiko tästä olla muuta haittaa kuin, että pumppu menee uusiksi? Tiiveysongelmia tms?
EX: 9³SS BioPower
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Lainaan hieman ketjua, anteeksi lievä offtopic.

Stage 1 -09 SC kyseessä ja katselin Torque Prolla OBD-dataa, ja huomasin että täydessä kiihdytyksessä kaasuläppä ei aukea kuin 81% Aluksi 40% ja sitten jostain 3000 kohdilta lävähtää 81%.

Onko normaalia, eli ohjelmallinen juttu vai onko vika kaasuläppärungossa?
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ohjelmallinen juttu. Hukkaportin ohjaus on alakierroksilla sen verran raju että kiihdytyksessä T8 säätää kaasuläpällä ilmamassat ja ahdot niin ettei piikkaa. Ja maksimiarvo on ihan suunnitellusti tuolla 80% hujakoilla, ei kuulu ollakkaan 100%. Ei syytä huoleen että tehoja jäisi uupumaan, on mitoitettu niin ettei rajoita virtausta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

jcarlson kirjoitti:Ohjelmallinen juttu. Hukkaportin ohjaus on alakierroksilla sen verran raju että kiihdytyksessä T8 säätää kaasuläpällä ilmamassat ja ahdot niin ettei piikkaa. Ja maksimiarvo on ihan suunnitellusti tuolla 80% hujakoilla, ei kuulu ollakkaan 100%. Ei syytä huoleen että tehoja jäisi uupumaan, on mitoitettu niin ettei rajoita virtausta.
Kiitoksia vastauksesta, näin vähän itsekin uumoilin.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja karg »

Jos samalla kuuluu vihellystä, niin sen voi viilata softaamalla pois.
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

karg kirjoitti:Jos samalla kuuluu vihellystä, niin sen voi viilata softaamalla pois.
Kyllähän toi tossa 2000-2600 paikkeilla vislaa aika reilustikkin.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja karg »

Siinä vois sitten keventää hukkaportin ohjausta tolla alueella, niin vislailut loppunee.
jtvirtanen
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja jtvirtanen »

Kysytään nyt tässä, eli jos vaihtoon menisi dp, suuttimet ja ahdin, niin mihin riittää MY07 polttoainepumppu re85:lla? Ihan vaan tässä kuulostelen, että mitä kaikkea olisi syytä vaihtaa.
#6940
viggen36
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Su Maalis 10, 2013 19:03
Paikkakunta: Vaasa

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja viggen36 »

Eikö aidossa biopower 1.8t -09 mallissa ole jo valmiina se kestävämpi kytkin, vai?? :roll:
9-5 aero, 900S
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ole biopowerin kytkin sen kestävämpi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pirttta
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Loka 29, 2004 23:23

Re: B207E/L Stage 1:stä eteenpäin

Viesti Kirjoittaja Pirttta »

Samaa mieltä jcarlson kanssa, heikko kytkin.

Oma 2,0t 6-vaiht. BioPower Aero vm. 2009 (vakio 175hp), alkoi heti luistelemaan,
kun nostettiin teho softalla yli 200 hp.

Ajattelin vaihtaa siihen 2.8ltr V6 kutosen kytkipaketin, koska sen pitäisi käydä.

Onko jcarlson:lla tietoa,
mitä eroa noissa kaksoismassavauhtipyörissä on, sillä tieten 207R koneella varustetussakin on eri kuin 207L koneella olevassa, onko vahvempi?
55576200 207R
55576199 207L

Entäs, kun noita kytkimen työsylinteretäkin löytyy NeoBrothers ainakin pari mallia, toinen 59,94 £ ja 75,14 £.
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Vastaa Viestiin