Kylmäkäynnistys

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Bob »

Eli tänä aamuna kun pistin SS:n (2.0L turbo) pyörimään n. 10:n asteen pakkasessa (oli ollut lämmittimessä 1,5h) niin moottorista kuului särisevä ääni. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen - hetken päästä ääni hävisi - tämän jälkeen kone toimi normaalisti ilman sivuääniä. Ovatko muut törmänneet vastaavaan - itse en ole aiemmin moiseen törmännyt aiemmin tosin en tätä autoa ole ennen näin kylmässä käynnistänytkään?
Viimeksi muokannut Bob, Ti Elo 23, 2005 18:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Ei ole kuulunut moista ääntä ainakaan omastani, vaikka mootorin on
käynnistänyt ilman moottorilämmitintä jopa huomattavasti kovemmalla pakkasella, mielestäni kannattaisi huollosta kysellä moisesta äänestä.

terv.mikkoma
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Villi veikkaus olis lisäilmapumppu/venttiili/joku jokapistää ilmaa pakoputkeen jotta katti alkais toimimaan nopeammin (lambda olis 1). Enon sitikassa moinen pirti melkosta mekkalaa kylmäkäynnistyksen jälkeen.

Waffen SS-miehet kertokoot faktaa tämän veikkauksen jälkeen :wink:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mun SS:n Opelixin moottorista ei kuulu mitään ihme ääniä sitä käynnistäessä, mutta kylmänä ratti tärisee niin, että meinaa paikat tippua hampaista :wink: Syy: 1.8i -koneessa ei ole tasapainotusakseleita :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

No, päätimpä sitten testata ilman esilämmitystä kun aamulla oli -14 pakkasta yön jäljiltä, mutta ei mitään ylimääräisiä ääniä - niin nätisti lähti pyörimään - eikä särissyt. Ihme juttu.
Viimeksi muokannut Bob, Ti Elo 23, 2005 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

Turbo Sensonic kirjoitti:Mun SS:n Opelixin moottorista ei kuulu mitään ihme ääniä sitä käynnistäessä, mutta kylmänä ratti tärisee niin, että meinaa paikat tippua hampaista :wink: Syy: 1.8i -koneessa ei ole tasapainotusakseleita :evil:
Omassa B235R:ssä ei ole liioin tasapainoitusakseleita, eikä tärise ratti kylmänä. 8O
#2172
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

95power kirjoitti:Omassa B235R:ssä ei ole liioin tasapainoitusakseleita, eikä tärise ratti kylmänä. 8O
Joo, Saabin kone onkin niin hyvin tasapainotettu, ettei se tärise. Ajelin eilen pienen pätkän NG900:lla ja kyllä oli mukava pysähtyä liikennevaloihin, kun ratti oli tyhjäkäynnillä tosi tyyni, vaikkakin moottori ei ollut lämmennyt vielä kunnolla.

Sitten kun tänään lähti ajamaan Sport Sedanilla, niin huh huh :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin