SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
Morjens.
Sain kaverilta kaksi sarjaa H7 xenoneita ja ajattelin, että laitanpa pitkiinkin xenonit lyhyeiden seuraksi, mutta eipä käykkään ihan tosta vaan. Se on vähän erinlainen systeemi, kuin lyhyissä valoissa. Eli siinä on se metallinen lirputin millä se tulee kiinni. Onko kenelläkään kokemusta kyseiseen autoon pitkien xenoneiden laitosta?
Sain kaverilta kaksi sarjaa H7 xenoneita ja ajattelin, että laitanpa pitkiinkin xenonit lyhyeiden seuraksi, mutta eipä käykkään ihan tosta vaan. Se on vähän erinlainen systeemi, kuin lyhyissä valoissa. Eli siinä on se metallinen lirputin millä se tulee kiinni. Onko kenelläkään kokemusta kyseiseen autoon pitkien xenoneiden laitosta?
Saab 9-3 SS Aero -04
Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
On tullut kokeiltua yhden talven verran pitkissä ajovaloissa xenoneita. Onhan ne kirkkaat, mutta ongelmaksi omassa autossa muodostui ajovalojen suuntaaminen. Nimittäin jos pitkät valot suuntaa tarpeeksi ylös, niin lyhyet ajovalot näyttävät liian pitkälle/ylös (häikäisevät vastaantulijaa) ja kun lyhyet ajovalot säätää oikein niin pitkät osuvat maahan liian lähelle.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
Okei. Milläs tavalla asensit ne? Kun siinä on se metallilirpake jolla se polttimo käännetään kiini siihen paikalleen. Taivuttelitko sitä metallipalaa, vai onko siihen jokin parempi ratkaisu?
Saab 9-3 SS Aero -04
Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
En ole vielä omaan 9-3 kokeillu pitkiin xenoneita mutta edellisessä autossa oli. En siinä huomannut muuta ongelmaa kun pakkasella hidas syttyminen. En käännelly pitkien umpioita minnekkään suuntaan ja kokenut häikäsyä keaulan läheltä. Autohan oli mitsubishi galant 2000vm. Onko sitten saabissa erillainen valokuvio pitkillä se selviää kun saan xenon sarjan tontille. Mitsussa joutu rakentaan polttimolle uudet kiinnikkeet.
Alunperin polttimossa oli jatkopala millä se tuli tavalliseen liittimeen kiinni ja tällä väli palikalla oli myös kiinnitys umpioon. Sillon tein uudet kiristys raudat umpion taakse piano langasta. Ahdas paikka japseissa askarrella.
Alunperin polttimossa oli jatkopala millä se tuli tavalliseen liittimeen kiinni ja tällä väli palikalla oli myös kiinnitys umpioon. Sillon tein uudet kiristys raudat umpion taakse piano langasta. Ahdas paikka japseissa askarrella.
Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
Muistaakseni oli hieman kinkkiset saada polttimot asettumaan oikein umpioihin, saattoi olla että käytin tällaisia adaptereita (ei tarkempaa muistikuvaa).Lapasorsa kirjoitti:Okei. Milläs tavalla asensit ne? Kun siinä on se metallilirpake jolla se polttimo käännetään kiini siihen paikalleen. Taivuttelitko sitä metallipalaa, vai onko siihen jokin parempi ratkaisu?
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... ikepari%22
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
Vähän tuon näköinen se on, mikä sielä alkuperäisestikkin on. Pitäis varmaan ihan ostaa ja koittaa, kun näyttää lukevan, että tämä malli xenonille tarkoitettu.
Saab 9-3 SS Aero -04
Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
Ne ei käy suoraan! Kokeiltu on.
Polttimo jää löysälle. Ns heiluu kuin maitohammas!
Jos joku on askarellut sopivat olisin kiinostunut ostamaan sellaiset.
Polttimo jää löysälle. Ns heiluu kuin maitohammas!
Jos joku on askarellut sopivat olisin kiinostunut ostamaan sellaiset.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
Up
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
Taitaa tulla sumukelillä pitkillä ksenoneilla komea hajavalokuvio faceliftissä, kun halogeneillakin vasemmasta umpiosta muodostuu sellainen terävä kulma, mikä häiritsee ainakin minua.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
#406
Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
Sama täällä, kirjoitin joskus lumisateella häiritsevästä X:n tapaisesta hajavalosta, mikä erottuu hyvin seinää vasten kokeiltaessa. Sitä en muista mainitsinko, että sen saa pois teippaamalla sisäpystyreunasta 1-1,5cm. Kokeileppa pahvilla. Olin joskus havaitsevinani sellaisen teipin, kun joku esitteli kuvalla xenonien istuvuutta umpioon (??). Jäi kuitenkin kysymättä oliko lasissa teippi.tuomjussi kirjoitti:Taitaa tulla sumukelillä pitkillä ksenoneilla komea hajavalokuvio faceliftissä, kun halogeneillakin vasemmasta umpiosta muodostuu sellainen terävä kulma, mikä häiritsee ainakin minua.
Omassa autossa pitkien valokuvio jäi teippauksen jälkeen aika kapeaksi, mutta silmälle miellyttävämmäksi. Nyt keulalla on lisäpitkät valokuviota paikkaamassa, kaikki polttimot laillisia halogeenejä.
On se kuitenkin ihme kuinka paljon ulkonäön eteen ollaan valmiita valoja huonontamaan. Ilmeisesti alkuperäisissä xenon-umpioissa ei ole tälläisiä hajavalo-ongelmia? Entiseen ng 900:seen oli tehtynä ruostumattomasta kiinnikkeet ja lamput hyllyssä, mutta H4 toimi niin hyvin, että jäi lopulta valot asentamatta.
Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
Onkos homma edennyt?
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
Enpäs muistanutkaan tänne kommentoida, että miten kävi. Hyvinhän siinä kävi ja kenonit on ollu pitkissä jo jonkin aikaa ja hyvin tuntuu näkevän. Valokuviota varmaan vähän pitää nostaa, että päästään parhaaseen lopputulokseen, muttei sekään välttämätöntä. Lyhyet näyttää muutenkin niin eteen, että voispa tuota kuviota vähän nostaakkin.
Saab 9-3 SS Aero -04
Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
Miten ratkaisit polttimon kiinityksen?
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin
Polttimo on kiinnitetty alkuperäisellä metallikiinnikkeellä. Eli xenonpolttimon johdot pujotetaan tyon kiinnikkeen läpi ja polttimo istuu ihan hyvin paikoilleen. Sitten vaan normaalisti asennus umpioon. Noita polttimon liittimiä vaan joutuu vähän vuolemaan kapeammiksi, kun ei muuten tahdo tuosta metallikiinnikkeen reijästä tulla. Ei kovin haastava operaatio. Ilmanputsarin kotelo vaan pois niin saa tilaa ja näkee jopa sen kiinnityksen niin helpottaa todella paljon. Toisella puolella on sitten akku ja sulakepesä tiellä, mutta sain polttimon hyvin paikalleen ilman niiden irroittelua.
Saab 9-3 SS Aero -04