Latausjännite
Re: Latausjännite
Veikkaus että paikka mistä obd:n jännitetieto tulee on reguloitu johonkin tiettyyn max arvoon.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Latausjännite
Itse olen omien kokemuksieni perusteellla sitä mieltä, että tuo jännitetieto on se mikä ko. ohjainboksin jänniteliitäntään tulee. Mitään regulointia ei siinä kohtaa vielä ole. Regulointia on sitten myöhemmin boksin sisällä elektroniikalle. Sitä vastoin boksin mittaaman jännitteen, jonka se OBD:n kautta antaa ulos, maksimilukema saattaa olla esim. 13,5 V. Sitä ilmeisesti jmaatta tarkoitti. Todellisuudessa jännite boksin liittimessä voi olla jonkin verran tuon yli.jmaatta kirjoitti:Veikkaus että paikka mistä obd:n jännitetieto tulee on reguloitu johonkin tiettyyn max arvoon.
En tarkkaan muista mitä jotkut muut boksit kuin moottoriecu esim. abs, tcm, airbag jne näyttävät. Näitähän pääsee lukemaan vaikka OpCom- tai ScanMyOpelCan-ohjelmilla.
Viimeksi muokannut petrisa, Ke Tammi 11, 2017 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Latausjännite
.....
Viimeksi muokannut petrisa, Ke Tammi 11, 2017 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Latausjännite
Tuo oma lukemani on OBD-lukijan jännite Torque Liten mukaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Latausjännite
Ja Torquella pääsee käsiksi vain moottorinohjausboksiin
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Latausjännite
Torque Lite tarjoaa valikosta kahta vaihtoehtoista jännitenäyttöä: moottorinohjausta ja OBD:tä. Ainakaan allekirjoituksen dieselsaabissa ei kuitenkaan näytä mitään lukemaa moottorinohjauksen jännitteelle, vain OBD-jännite pelittää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Latausjännite
Onko kyseessä siis tuo Mahle OX559D suodatin?Trooper_75 kirjoitti:Insignian 105mm korkeaa (ja pirun kallista) suodatinta laittavat Åströmillä -07 rekisteröityyn TTiD:n, vaikka jotkut osaluettelot väittävät TiDS:n halvemman suodattimen käyvän jonnekin 2008 loppupuolelle tms.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: Latausjännite
Ei tuo originaali varmaan sama Mahle, mutta Åströmin kuitissa lukee Insignia CDTI ja eikös tuo Mahle 559D passaa siihen. On mulla kerran ollut Mahlenkin suodatin, mutten löytänyt kuittia, josta olisi voinut tarkistaa mallin. Mahlen sivusto tosiaan näyttää 9-3 TTiD:lle mallia OX 553D, mielenkiintoista...
Re: Latausjännite
Sellaisella testeri-tiedolla ei tee juurikaan mitään, mikä näyttää jännitteen OBD-liittimestä. Silloin on aivan sama tai jopa parempi mitata jännite yleismittarilla akun navoista tai siitä OBD-liittimestä. Sitä vastoin jännitetieto, jonka kukin ohjainlaite ilmoittaa testerille väylän kautta, antaa paljon enemmän informaatiota (jännitesyötön johtosarjat, liittimet, releet jne on mukana mittauksessa).AZP kirjoitti:Torque Lite tarjoaa valikosta kahta vaihtoehtoista jännitenäyttöä: moottorinohjausta ja OBD:tä. Ainakaan allekirjoituksen dieselsaabissa ei kuitenkaan näytä mitään lukemaa moottorinohjauksen jännitteelle, vain OBD-jännite pelittää.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Latausjännite
Ei se OBD-liitin Torquelle kai 13 volttia näytä jos laturi on rikki, akku tyhjänä ja akun navoilla ja auton järjestelmissä on jännitettä jäljellä 10 volttia? Että on se jonkinlainen referenssi latausongelmiin. Varsinainen latausjännite pitää tietenkin näissä vehkeissä mitata joka tapauksessa akun navoilta, kun suurin osa latausongelmista johtuu akunkenkien huonoudesta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Latausjännite
^No, ei tietenkään .AZP kirjoitti:Ei se OBD-liitin Torquelle kai 13 volttia näytä jos laturi on rikki, akku tyhjänä ja akun navoilla ja auton järjestelmissä on jännitettä jäljellä 10 volttia? Että on se jonkinlainen referenssi latausongelmiin. Varsinainen latausjännite pitää tietenkin näissä vehkeissä mitata joka tapauksessa akun navoilta, kun suurin osa latausongelmista johtuu akunkenkien huonoudesta.
Minusta on ihan naurettavaa "mitata" jännitettä ongelmatilanteessa (akku lopussa, laturi rikki tmv.) jonkun Torguen kautta. Silloin kaivetaan yleismittari esiin .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Latausjännite
Onko muilla ilmennyt latausjännitteen holtitonta selaamista 13-16V välillä. Väsähtäneeseen laturiin vaihdettiin diodisillan, jonka jälkeen toimi moitteetta viikon, kunnes alkoi jännite seilaamaan ja mittarivalot vilkkumaan. Kokemuksia ja korjausehdotuksia otetaan vastaan.
Re: Latausjännite
En tiedä miten liittyy jännitteeseen, mutta malli vaihtuu jossain kohtaa. Motonetin luettelo myy 12.07->7.08 TTiD:hen 74mm korkeaa, mutta ainakin omaan alkuvuodesta 08 käyttöönotettuun käy tuo 105mm korkea.Ei tuo originaali varmaan sama Mahle, mutta Åströmin kuitissa lukee Insignia CDTI ja eikös tuo Mahle 559D passaa siihen. On mulla kerran ollut Mahlenkin suodatin, mutten löytänyt kuittia, josta olisi voinut tarkistaa mallin. Mahlen sivusto tosiaan näyttää 9-3 TTiD:lle mallia OX 553D, mielenkiintoista...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Latausjännite
Jahas, taas starttasi nihkeästi. Latausjännite akun navoista mitattuna 13,3V jolloin akkuun meni virtaa noin 2A. eSID:n näyttämä starttijännite 9...10V välillä. Yö ylläpitolaturissa ja taas starttaa iloisemmin.
Samalla eberi on alkanut kenkkuilemaan, merkkivalo ei pala kuin hyvin satunnaisesti. Saattaa palaa alussa, mutta kun kun kone tippuu liikennevaloissa tyhjäkäynnille, valo sammuu. Myös keskuslukitus oireili jokin aika sitten, voisko nämä liittyä matalaan jännitteeseen?
Jännitehäviötä tulee jonkin verran pluspiuhasta, lisäpiuhan asennus on työlistalla. Laturina 130A Denso jonka kestoa ei suuresti ole kehuttu
Samalla eberi on alkanut kenkkuilemaan, merkkivalo ei pala kuin hyvin satunnaisesti. Saattaa palaa alussa, mutta kun kun kone tippuu liikennevaloissa tyhjäkäynnille, valo sammuu. Myös keskuslukitus oireili jokin aika sitten, voisko nämä liittyä matalaan jännitteeseen?
Jännitehäviötä tulee jonkin verran pluspiuhasta, lisäpiuhan asennus on työlistalla. Laturina 130A Denso jonka kestoa ei suuresti ole kehuttu
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2