Latausjännite

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Esim. Exide Premium 77Ah. 278x175x190mm.
ilra
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja ilra »

Kiitos, eli ainakin tuo motonetin 275mm pitkä mahtuu mutta mahtuuko tuon 190mm korkean kanssa akun suojamuovi paikalleen?
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Joonatan
"Turbo"
Viestit: 224
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 22:10
Paikkakunta: Kajaani

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja Joonatan »

SS kirjoitti:Mikäs liitos sieltä laturin päästä dieseleissä hapettuu? Startin ja laturin vai akun ja startin välinen?
En osaa sanoa mikä liitos siellä varsinaisesti hapettuu, voit sen kyllä itsekkin mitailla, mutta vedä vain vanhojen kaapelien rinnalle uudet kaapelit, näin tehtiin minunkin autossa. Ei ole ollut sen jälkeen mitään ongelmia.
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678
APS
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: Ma Heinä 27, 2015 12:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja APS »

ilra kirjoitti:
APS kirjoitti:Jees, pitänee vähän irroitella ja mittailla. Muistelen, että jonkinlainen ruuvattava kiinnike siellä pohjalla on. Mitä enemmän ampeeritunteja saan sinne mahdutettua, niin varmasti paras talven varalle.
Mittailitko millainen akku bensa malliin menee? Pitäisi käydä hakemassa akku mutten saa mitattua kun auto makaa pihassa eikä tullut aamulla kiireessä mieleen.
En valitettavasti mittaillut. Orkkisakku tuli sopivasti tarjoukseen, niin kävin laittamassa sen.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
TeamEetu
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2012 20:29
Paikkakunta: Orivesi

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja TeamEetu »

Huomasin nyt myös vikaa akun nollapuolella. Johto akulta moottorille kuumenee reilusti. Plus puolella jännite laskee 0.2v ja miinus puolella 0.5v. Akun miinus kengästä johtoja heiluttamalla putos häviö 0.3v.
Taitaa olla johto tehtäviä tiedossa.
Stail
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 08:06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja Stail »

Minkäskokoinen liitin tuonne laturille mahtuu jos laittaisi uuden plus kaapelin vanhan rimpulan rinnalle? 6, 8 ja 10mm reikiä ainakin löytyy noista motonetin liittimistä.

Mitä porukka laittanut siis liittimeksi laturin päähän?

1.9tid koneena.
Ei oo enää saabia. Volvo V70
#3546
Ilpo
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 17:47
Paikkakunta: Sysmä
Viesti:

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Paras on ilmeisesti vetää uudet johdot. Huollossa 1,5 - 2 tunnin homma.
Ajattelin jossain vaiheessa laittaa,toistaiseksi selvinnyt akunkenkä huollolla (diesel kyseessä)
Stail
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 08:06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja Stail »

Juu huollossa varmasti onnistuisi, mutta ajattelin itse tehdä kunhan nyt tietäisi minkäkokoinen kierre siellä laturissa on :) voisi alkaa metsästää sopivaa liitintä sitten. Olisi 35mm2 kaapelia valmiina varastossa parimetriä :P
Ei oo enää saabia. Volvo V70
#3546
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Eipä ne liittimet montaa euroa maksa, mutta olisikohan laturinpäässä M8 ja startilla M10. Voihan tuon laturinpätkänkin vaihtaa, mutta murheet on startin ja akun välissä. Siihen väliin uusi piuha rinnalle ja 35mm2 piisaa hyvin.
93SC TTiD
Soloing
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Maalis 23, 2014 14:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja Soloing »

Voisin itsekin koittaa laittaa sen suoran lisäkaapelin laturilta akulle kun akku ei tunnu pysyvän täynnä edes kesäaikaan ilman eberöintiä. Jännitettä hukkuu jonkun verran matkalle kun viime kesänä mittailin. Defan ylläpitolaturilla on kuitenkin selvitty pari talvea. Onnistuukos tuo lisäkaapelin asennus ihan yläkautta vai pitääkö päästä alapuolelta ronkkimaan?
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Baabel
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 17:27

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja Baabel »

14.7v lataa uudella vaihtolaturilla. Tai no jos noihin kiinan mittareihin voi luottaa..
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Katselin huvikseen techkillä onko vikakoodeja ja heitti me9 olis alijännitettä! Sitten mittaamaan akkulta jännitettä. Eihän siellä ollut kuin alle 12 v ! Auto käyntiin ja mittaamaan. Eipä ollut kuin noin 13 v latausjännite!
Laitoin akun lataukseen ja uusita mittaus. Sama homma ei ladannut kuin sen 13 v.

Koikeilin sitten sitä akunkenkää siitä tasaisesta osuudesta. Meinas nakki palaa :)
Tökkäsin mittarin piikin kaapelin läpi ja voila siellä oli jännite noin 14 volttia!
Onneksi honkkarista löytyi akunkenkä ja sain ranetettua piuhat siihen kiinni!
Nyt lataa 14 v jänniteellä!

Näköjään tuota kenkä ongelmaa on sitten bensa vehkeissäkin!
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Baabel
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 17:27

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja Baabel »

Mistähän johtuu kun laturi porsi? latas mittarin mukaan 9.3volttia ei syttyny palamaan ollenkaan varotusvaloa? tosin kaikki muut "viat" auton sidiin ilmestyikin mutta akun valo ei syttynyt palamaan
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Soloing
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Maalis 23, 2014 14:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja Soloing »

Soloing kirjoitti:Voisin itsekin koittaa laittaa sen suoran lisäkaapelin laturilta akulle kun akku ei tunnu pysyvän täynnä edes kesäaikaan ilman eberöintiä. Jännitettä hukkuu jonkun verran matkalle kun viime kesänä mittailin. Defan ylläpitolaturilla on kuitenkin selvitty pari talvea. Onnistuukos tuo lisäkaapelin asennus ihan yläkautta vai pitääkö päästä alapuolelta ronkkimaan?
Näköjään lisäkaapelin pystyy laittamaan yläkautta kun tsekkailin.

Laturissa (Bosch) ei kaiketi ole muuta kun se yksi plus liitäntä josta lähtee kaapeli johtosarjalle? Pitäisikö tuon lisäkaapelin kytkennän ajaksi irrottaa akun päästä jotain kaapeleita? Ei oikein ole kummempaa kokemusta näistä sähköhommista. :roll:
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Joonatan
"Turbo"
Viestit: 224
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 22:10
Paikkakunta: Kajaani

Re: Latausjännite

Viesti Kirjoittaja Joonatan »

Akun miinusnapa asennuksen ajaksi pois, niin ei tule turhia kipinöitä, jos uuden kaapelin pää sattuu osumaan auton runkoon asennuksen aikana.

-Kari
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678
Vastaa Viestiin