en löytänyt topicia enää missä tosta juttua oli mutta teen uuden.
opel-scanneriin tuli päivitys ja löin läppärin autoon kiinni ja rupesin ihmettelemään mitä uutta löytyy,siinä sitten selatessa rupesin testailemaan kaasupolkimen toimintaa ja
yhdessä kohdassa tulevaa epätasaista surinaa kaasuläpältä.köytin polkimen kiinni testerin mukaan noin 10-15% missä se oli pahin ja läppä hakkaa edestakaisin!Tämän jälkeen vaihdoin auton orkkis ruiskun boksin ja idm:n ja käytin vähän aikaa ja testi uusiksi.
videolta voi jokainen todeta miltä vaikuttaa ja onko ihme jos hiukan heijaa kiihdyttäessä siinä 2000-2500rpm ja siis videolla on auton vakio boksi kiinni ja biopower boksi lukkopellin päällä.
http://www.youtube.com/watch?v=KUApkssR52c
tuo vika voi myös johtua sähköisestä kaasupolkimesta ja sen ajattelin seuraavaksi löydä atomeiksi.
Biopower kierrokset heijaa
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Biopower kierrokset heijaa
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
Re: Biopower kierrokset heijaa
Hyvää tietoa, pitäisi katsoa mikä on toivottu throttle area tuolla kohdalla. Melko varmasti tuo omituisuus johtuu siitä, että läppäkotelo on eri 2007-> malleissa, kuten Biopower-softapohjakin on.
Tuo heiluminen johtuu siitä, että säädin on liian epätarkka tuolla alueella, joten ampuu kokoajan joko yli tai ali pyydetystä läpän asennosta. Jolloin hakee nopealla syklillä edestakaisin.
Pari tuohon liittyvää adaptaatioparametria olen korjannut nykyisestä konversiosoftasta, mutta ei vielä tietoa auttaako vaiko eikö.
Tuo heiluminen johtuu siitä, että säädin on liian epätarkka tuolla alueella, joten ampuu kokoajan joko yli tai ali pyydetystä läpän asennosta. Jolloin hakee nopealla syklillä edestakaisin.
Pari tuohon liittyvää adaptaatioparametria olen korjannut nykyisestä konversiosoftasta, mutta ei vielä tietoa auttaako vaiko eikö.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: Biopower kierrokset heijaa
joo mutta kun tuossa videolla on orkkis "bensa" boksi kiinni niin tekee aivan samaa.
mutta huomenna näkee kun pääsee koeajolle oliko kaasupolkimen ropaamisesta mitään apua,ainakin "sekoilu" rauhoittui todella paljon.
tuossa näkyy selvä kuluma/pykälä juurikin tuolla kohdin missä poljin sekoilee nyt se on hiottu tasaisemmaksi ja tosiaan sekoilu on aika olematonta verrattuna mitä oli esim tossa videolla.
http://i1115.photobucket.com/albums/k54 ... 837a73.jpg
mutta huomenna näkee kun pääsee koeajolle oliko kaasupolkimen ropaamisesta mitään apua,ainakin "sekoilu" rauhoittui todella paljon.
tuossa näkyy selvä kuluma/pykälä juurikin tuolla kohdin missä poljin sekoilee nyt se on hiottu tasaisemmaksi ja tosiaan sekoilu on aika olematonta verrattuna mitä oli esim tossa videolla.
http://i1115.photobucket.com/albums/k54 ... 837a73.jpg
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
Re: Biopower kierrokset heijaa
Ai siinä on orkkis kiinni videolla. Sitä en hoksannut, nyt luin uudestaan niin tajusin. Eli siellä on ihan oikea rautavika sittenkin, olen tosiaan nähnyt ihan vakiolla bensasoftalla olevia alkupään 9-3SS:iä joissa on käynti tehnyt juuri tuota humppausta. Aika perusvika sitten, tuollaisiha kulumiahan oli jo 80-luvun Motronicien ja L-jetronicien läppämallin ilmamäärämittareissa vastuskalvoilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower kierrokset heijaa
Täällä päin selviteltiin vähän aikaa sitten 2009-mallisen n. 125tkm ajetun kolkin vaappumista varsinkin kylmänä. Kävi selvästi laihalla useimmiten, mutta vikakoodia ei ollut päällä. Viimein kun siihen tuli vikakoodi päälle (limited performance), niin selvis että kaasuläppäkotelon toinen anturi ei pelitä kunnolla. Tuohon auttoi kaasuläppäkotelon vaihto. En tiijä liittykö tää samaan, mutta noi voi näköjään varsin vähäisilläkin ajomäärillä alkaa reistailemaan.
Re: Biopower kierrokset heijaa
Tulipa hiottua tasaiseksi noi liukupinnat. Suht samalta näytti alunperin kuin tossa kuvassa. Kevyellä kaasun käytöllä tapahtuneet oudot seilaamiset 50- ja 80-nopeuksista näyttivät poistuneenSignum 2.0T kirjoitti:tuossa näkyy selvä kuluma/pykälä juurikin tuolla kohdin missä poljin sekoilee nyt se on hiottu tasaisemmaksi ja tosiaan sekoilu on aika olematonta verrattuna mitä oli esim tossa videolla.
http://i1115.photobucket.com/albums/k54 ... 837a73.jpg
EDIT: tässäkin oli kyseessä bensasofta ja orkkis-ECM. Polkimeen vaan näyttää aikojen saatossa tulevan tietynlaista kulumaa.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: Biopower kierrokset heijaa
Se tuli sit kans halvalla kuntoon mutta hyvä homma että oli apua tästä topicista.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower