SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
mesepunk
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2013 11:46

SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja mesepunk »

Eli olisi tarkoitus vaihtaa takaisin saab. Itsellä ollut aikaisemmin vain 900 ja 99 saab malleja. http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5351297
Tuollaista katselin itselleni. Onko mitä erityistä mitä pitäisi katsella tuosta ja onko noilla kilometreillä tapana ilmetä mitä isompia remontteja? tuossa luin vanhoja keskusteluja mutta mielipiteitä oli monia. olisi mukava kuulla kommentteja kenellä kokemusta kyseisestä mallista ja reilummilla ajokilometreillä. :saab:
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Tuossa ei ole automaatti-ilmastointia, joten katselisin jotakin muuta yksilöä. Stereot ilman näyttöä ovat ala-arvoisia, pettyisit pahasti.

Tähtää Vectoriin tai Aeroon, mukavemmat sistustat yleensä. 1,8t on sama 2 litran kone ja softalla heti 200 hv vääntävä kone.

Tältä foorumilta löytyy juttua kolinoista, iskareista, kääntölaakereista ym. Jotainhan 200tkm mennessä on noille melko varmasti tehty.

No täytyy kyllä todeta, että nettiauton tarjonta esim 7.000 €:n hintaluokkaan on heikko.
Atticus
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Loka 12, 2012 09:37
Paikkakunta: Turku

Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja Atticus »

Aika harvoin tulee vastaan manuaali-ilmastointisia ja rattinapittomia yksilöitä! Onkohan niitä tarvinnut erikseen pyytää pois autoa tilatessa..? En oo ulkomaiden ilmoituksissa törmännyt kertaakaan vastaaviin.
2021 Tesla Model 3 Performance
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja core2 »

Atticus kirjoitti:Aika harvoin tulee vastaan manuaali-ilmastointisia ja rattinapittomia yksilöitä! Onkohan niitä tarvinnut erikseen pyytää pois autoa tilatessa..? En oo ulkomaiden ilmoituksissa törmännyt kertaakaan vastaaviin.
Tai jos sanotaan toisinpäin lisähärpäkkeet on kruksattava autoa tilatessa, mutta autoa tilatessa saman tekee myös itse autoliike.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
mesepunk
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2013 11:46

Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja mesepunk »

onko Vector malleissa parempi turbo kuin normaali malleissa? airossahan on kestävämpi ahdin. ilmeisesti muuten 250tonnin kohdalla viimeistään ahdin uusiksi vai kuinka?
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ei ole korviini kantautunut, että näitä uudempia garrett GT2052s ahtimia hajonnut olisi. Ahdin ei riipu varustetasosta linear/vector.

1,8t 150hv ja 2,0t 175hv on tuo gt20 ahdin. Aerosta löytyy sitten mitsun 14T. Käsittääkseni molemmat niin garrett kuin mitsukin ovat olleet varsin kestäviä ahtimia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
mesepunk
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2013 11:46

Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja mesepunk »

tietääkö tuota vuosimallista missä olisi jo tuo parempi GT2052s? vai konetyypistä vain.
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Kokemus "enemmän" ajetusta ss:stä:

Viimeisen 1,5 vuoden aikana ajanut 80tkm (150-230).
Jouset ja iskarit menee vaihtoon kevään aikana sekä kääntölaakerit ja pyörän laakeri.
Eli kuluvia osia.

Ko. aikana ei mitään murheita, loistava peli. (Ed mainitut osat eivät pahemmin oireile, mutta vaihdan ne, kun kilsoja tulee niin paljon).

Ko. linkin auto on karvis, jota en ostaisi. (Paskat stereot, man ilmastointi, mustat helmat, tylsä sisusta)
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja Pakari »

GT2052S ahdin löytyy kaikista bensiinikäyttöisistä NG93(sport sedan & sport combi siis) mallisista autoista jotka on vuosimallivälillä 2003-2006.

Vuonna n.2007 vaihtui mitsun 11T:hen tuo ahdin 1,8t/2,0t moottoreissa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja Risto »

Pakari kirjoitti:GT2052S ahdin löytyy kaikista bensiinikäyttöisistä NG93(sport sedan & sport combi siis) mallisista autoista jotka on vuosimallivälillä 2003-2006.
Tästäkinkö: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5365069
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ei siitä Risto, unohtui tuo vapari :lol: En muistanut sen olemassaoloa. Eli siis kaikista NG93 bensiinikäyttöisistä, turbollisista versiooista 1,8t/2,0t, jotka valmistettu aikavälillä 2003-2006
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
93se.tj
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 17:59

Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja 93se.tj »

Red Dragon kirjoitti:Kokemus "enemmän" ajetusta ss:stä:

Viimeisen 1,5 vuoden aikana ajanut 80tkm (150-230).
Jouset ja iskarit menee vaihtoon kevään aikana sekä kääntölaakerit ja pyörän laakeri.
Eli kuluvia osia.

Ko. aikana ei mitään murheita, loistava peli. (Ed mainitut osat eivät pahemmin oireile, mutta vaihdan ne, kun kilsoja tulee niin paljon).

Ko. linkin auto on karvis, jota en ostaisi. (Paskat stereot, man ilmastointi, mustat helmat, tylsä sisusta)
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5128154 tämäkin oli karvis :lol: ei enää :wink:
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Toi on vissiin se huvittava Aerona mainostettu tuuninkipeli. Ihan söpösti rakennettu, mutta ei se Aeroksi muutu.
93se.tj
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 17:59

Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja 93se.tj »

Ristom kirjoitti:Toi on vissiin se huvittava Aerona mainostettu tuuninkipeli. Ihan söpösti rakennettu, mutta ei se Aeroksi muutu.
missä sitä on aerona mainostettu?kyllä sillä kerkee yhtähyvin tai pikkasen paremmin ku aerolla :lol:
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Saatoin sekoittaa toiseen ilmoitukseen. Olikohan Tampereen seudulla joku toinen söpösti tuunattu yksilö tässä taannoin myynnissä..
Vastaa Viestiin