Polttimo jumppaa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Heps kukkuu..

Mikä on pielessä kun saa vaihtaa polttimoita kerran kuussa?.
Parkki,ajovalo,vilkku,rekisterilamppu aina joku pimiänä. Onko
muilla samoja ongelmia. Niin malli-07 vanhalla etupäällä.
Olisko lataus säädin??
Lapasorsa
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2012 13:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja Lapasorsa »

Autoni edellinen omistaja sanoi, että melkein kerran kuussa sai vaihtaa jommankumman ajovalon kun niitä paloi. Itse en osaa tuohon sano oikeen mitään, kun Xenonit heitin keulille melkein samointein ja ei ole polttimoita palanut. H7 ei kovin kestävä poltin ole muutenkaan. Sinun tapauksessa vielä, kun palaa muitakin polttimoita, kun ajovalot, niin veikkaus on ylijännite. Oletko mitannut polttimolle tulevan jännitteen?
Saab 9-3 SS Aero -04
saab 1.9tids
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: To Touko 12, 2011 23:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja saab 1.9tids »

[quote="jarkar"]Heps kukkuu..

Mikä on pielessä kun saa vaihtaa polttimoita kerran kuussa?.
Parkki,ajovalo,vilkku,rekisterilamppu aina joku pimiänä. Onko
muilla samoja ongelmia. Niin malli-07 vanhalla etupäällä.
Olisko lataus säädin??[/quote


Ethän käytä sitten vaan jotain euron polttimoita? Niissähän voi olla laatueroja. Ootko kokeillu jotain night breakereita?
Nykyinen kulkine:Subaru Legacy 2.5cng
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Oli jokku suurteholamput mutta ne kesti vain kuukauden. Nyt on vanhat vaidettu takaisin,ne on nyt kestänyt vähän pitempään. Pirkki lamppuja on mennyt enemmän
vikku polttimo,rekkari valoja muutama.Voi olla lataussäädin?
Joku puhui ABS; häiriöstä kun koelaudan kaikki valot vilkkuu että
tulee jonkinlainen virtapiikki?? tiedä häntä. Säädintä epäilisin täytyy mittailla.
Kaverilla parivuotta vanha corolla kaks kolme kertaa vuodessa pitää vaihtaa
ajovalopoltin eika kuulemma mitään vikaa ole, huollossa oli sanottu.
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Minulla on NG vienyt paljon enemmän polttimoita kuin OG 9-3. Komppaan edellisiä, H7 ei niin vahva ja halpa lamppu on vain halpa, ei kestävä. Laitoin päivävalot kun kyllästyin valojumppaan.
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Jaa, minulla meni H7 jossain maaseudulla ja satuin olemaan Prisman lähellä niin ostin sieltä ensihätään uuden polttimon hintaan 3,90,-...on joku halpis kiinalainen. Hyvin on nyt toiminut 6kk ja valoteho aivan sama kuin merkkituotteella.
Ei muuten taida olla montaa polttimotehdasta maailmassa, samaa tavaraa eri nimellä + brändilisä:))

Käsittääkseni nämä ns. tehopolttimot rikkoontuvat helpommin kun ns ensiasennus polttimot. Käyvät ainakin kuumempana.
Viimeksi muokannut Nuts, Pe Helmi 01, 2013 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Kohta viisivuotiaaseen TTiD:hen vaihdoin taannoin jo toisenkin lyhyiden H7:n, aiemmatkaan kolme yksilöä eivät polttimoita syöneet. Yksi yksilö taidettiin ajaa pari vuotiaana vaihtoon ilman ensimmäisenkään polttimon rikkoutumista (tai pyyhkijöiden vaihtoa)..

Kai yksilöissä on eroja ja vanhemmiten voi tulla jännitteenvaihtelua? Itse en ymmärrä sähköstä liikaa, joten en osaa sanoa..
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Oli muuten maailman helpoin vaihtaa toi H7 kuskin puolelle...

Pesusäiliön putki irti, otti umpiosta kannen irti ja pyöräytti vähän polttimoa ja laitto uuden tilalle...Meni varmaan 5min koko operaatioon, ja siitäkin neljä minuuttia siihen, kun H7 oli niin tiukasti kiinni kannastaan, ettei meinannu saada irti millään.

Jos toi on noin helppoa, niin saa palaa vaikka viikoin välein :)

Volvossa aiheutti melkoisen harmaita hiuksia toi polttimon palaminen, hattumainen jousiviritys ja tilaa just sen verran, ettei tällä räpylällä ollut mitään asiaa siihen välikköön, ei vaihdettu polttimoa irrottamatta puskuria...Se ei ihan viidessä minuutissa onnistunut :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Rommitommi kirjoitti: Volvossa ... se ei ihan viidessä minuutissa onnistunut :)
Juu todentotta. Entisessä V70:ssä puskurin irroitus vei tovin, tuntiluokkaa ekoilla kerroilla. Sitten sai lyhdyt irti. Liiankin tuttu homma. Toisessa silloisessa perheen volvossa oli lyhtyä kohden kaksi sokkaa, jotka pois vetämällä sai umpion otettua pois. Ihmeen helppo homma. Saabissa on tosi hyvin tilaa tehdä polttimon vaihto ihan paikallaan :D , mikä ei kaikissa nykyautoissa ole enää mahdollista.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Taitaa lukea ihan Osramin tai Philipsin sivullaki, että nuo NightBreakerit ja muut extreme visionit kestää paljo vähemmän aikaa ko tavalliset "kusenkeltaset" halpispolttimot.

Ja saappi polttaa noita valoja korkeammalla jännitteellä ko moni muu (just sain jumpattua tuosta Mustangistani valot parempaan malliin xenoneilla ja nipulla releitä ku polttimon yli jännite oli vaan 9,5V ja näkyvyys sen mukainen - kait ne polttimot tuollain sitte tieten kestääki kauemmin... johdot on semmosta ykssäikeistä räppilankaa ja virrat menee suoraan valokatkaisijan läpi...), emännän Aerosta saa tosiaan kans vaihella polttimoita pari kertaa talveen (xenonit toki kestää, mutta talveksi vaihdoin keulalle kaikki muut polttimot ja taas on toinen sivuvalo - USA-malli - ja toinen parkki pimeänä)

Eli lyhyesti, pistä sopivat etuvastukset polttimoitten eteen ja tiputa jännite sillälain vaikka tuonne Fordin lukemiin tai vaihtele polttimoita ja näe eteeski jotenki, siinä ne taitaa vaihtoehdot valitettavasti olla (nojoo, tämmöstä Perjantai-illan jutustelua). Ei muuten haittais ollenkaan jos saappi vieläki polttais "valot pois" asennossa niitä valoja pienemmällä jännitteellä niinku muistaakseni joskus aikanaan
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Lapasorsa
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2012 13:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja Lapasorsa »

On myös ihan järkevää välttää polttimon lasin koskettelua käsillä. Rasva jää sormista polttimoon ja vähentää merkittävästi polttimon elinikää, koska polttimo kuumenee sen rasvan ansiosta.
Saab 9-3 SS Aero -04
markkula
"Turbo"
Viestit: 224
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 19:33
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja markkula »

Nightbreakereista on olemassa plus-versio joiden pitäisi kestää normaalin polttimon lailla. Itselläni sellaiset kestäneet noin vuoden ja se riittää minulle. Valotehoa noissa on sopivasti enemmän kuin halpiksissa.
9-5 2.0 Tid 2010
mvuorinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 09:58
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja mvuorinen »

Philips Extreme kestää käytössä pitkään. Osram Nightbreaker ei kestä. Würth polttimoista kannattaa pysyä erossa. Eivät kestä ja saattaa olla "maanantaikappaleita" joissa lasiosa vinossa. Elikä et saa kunnon valokuviota mitenkään.
9-3 SC 2008
2xturbo
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Loka 24, 2009 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja 2xturbo »

H7 12v 65W. Ei pala polttimot ja tehoakin pitäis olla. Sitä en ymmärrä alkuunkaan, että miksi nämä ovat vain peltokäyttöön pakkauksen mukaan?
BMW f11 535xd -13
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Polttimo jumppaa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

markkula kirjoitti:Nightbreakereista on olemassa plus-versio joiden pitäisi kestää normaalin polttimon lailla. Itselläni sellaiset kestäneet noin vuoden ja se riittää minulle. Valotehoa noissa on sopivasti enemmän kuin halpiksissa.
Hyvä kuulla, itselleni on tollaset plussat tulossa Briteistä. Posteineen veloittivat vähän alle 17e, mikä vaikutti ihan kohtuulliselta verrattuna Suomesta löytyviin tarjouksiin..
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vastaa Viestiin