Polttimo jumppaa
Polttimo jumppaa
Heps kukkuu..
Mikä on pielessä kun saa vaihtaa polttimoita kerran kuussa?.
Parkki,ajovalo,vilkku,rekisterilamppu aina joku pimiänä. Onko
muilla samoja ongelmia. Niin malli-07 vanhalla etupäällä.
Olisko lataus säädin??
Mikä on pielessä kun saa vaihtaa polttimoita kerran kuussa?.
Parkki,ajovalo,vilkku,rekisterilamppu aina joku pimiänä. Onko
muilla samoja ongelmia. Niin malli-07 vanhalla etupäällä.
Olisko lataus säädin??
Re: Polttimo jumppaa
Autoni edellinen omistaja sanoi, että melkein kerran kuussa sai vaihtaa jommankumman ajovalon kun niitä paloi. Itse en osaa tuohon sano oikeen mitään, kun Xenonit heitin keulille melkein samointein ja ei ole polttimoita palanut. H7 ei kovin kestävä poltin ole muutenkaan. Sinun tapauksessa vielä, kun palaa muitakin polttimoita, kun ajovalot, niin veikkaus on ylijännite. Oletko mitannut polttimolle tulevan jännitteen?
Saab 9-3 SS Aero -04
-
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: To Touko 12, 2011 23:10
- Paikkakunta: Oulu
Re: Polttimo jumppaa
[quote="jarkar"]Heps kukkuu..
Mikä on pielessä kun saa vaihtaa polttimoita kerran kuussa?.
Parkki,ajovalo,vilkku,rekisterilamppu aina joku pimiänä. Onko
muilla samoja ongelmia. Niin malli-07 vanhalla etupäällä.
Olisko lataus säädin??[/quote
Ethän käytä sitten vaan jotain euron polttimoita? Niissähän voi olla laatueroja. Ootko kokeillu jotain night breakereita?
Mikä on pielessä kun saa vaihtaa polttimoita kerran kuussa?.
Parkki,ajovalo,vilkku,rekisterilamppu aina joku pimiänä. Onko
muilla samoja ongelmia. Niin malli-07 vanhalla etupäällä.
Olisko lataus säädin??[/quote
Ethän käytä sitten vaan jotain euron polttimoita? Niissähän voi olla laatueroja. Ootko kokeillu jotain night breakereita?
Nykyinen kulkine:Subaru Legacy 2.5cng
Re: Polttimo jumppaa
Oli jokku suurteholamput mutta ne kesti vain kuukauden. Nyt on vanhat vaidettu takaisin,ne on nyt kestänyt vähän pitempään. Pirkki lamppuja on mennyt enemmän
vikku polttimo,rekkari valoja muutama.Voi olla lataussäädin?
Joku puhui ABS; häiriöstä kun koelaudan kaikki valot vilkkuu että
tulee jonkinlainen virtapiikki?? tiedä häntä. Säädintä epäilisin täytyy mittailla.
Kaverilla parivuotta vanha corolla kaks kolme kertaa vuodessa pitää vaihtaa
ajovalopoltin eika kuulemma mitään vikaa ole, huollossa oli sanottu.
vikku polttimo,rekkari valoja muutama.Voi olla lataussäädin?
Joku puhui ABS; häiriöstä kun koelaudan kaikki valot vilkkuu että
tulee jonkinlainen virtapiikki?? tiedä häntä. Säädintä epäilisin täytyy mittailla.
Kaverilla parivuotta vanha corolla kaks kolme kertaa vuodessa pitää vaihtaa
ajovalopoltin eika kuulemma mitään vikaa ole, huollossa oli sanottu.
Re: Polttimo jumppaa
Minulla on NG vienyt paljon enemmän polttimoita kuin OG 9-3. Komppaan edellisiä, H7 ei niin vahva ja halpa lamppu on vain halpa, ei kestävä. Laitoin päivävalot kun kyllästyin valojumppaan.
Re: Polttimo jumppaa
Mårå
Jaa, minulla meni H7 jossain maaseudulla ja satuin olemaan Prisman lähellä niin ostin sieltä ensihätään uuden polttimon hintaan 3,90,-...on joku halpis kiinalainen. Hyvin on nyt toiminut 6kk ja valoteho aivan sama kuin merkkituotteella.
Ei muuten taida olla montaa polttimotehdasta maailmassa, samaa tavaraa eri nimellä + brändilisä:))
Käsittääkseni nämä ns. tehopolttimot rikkoontuvat helpommin kun ns ensiasennus polttimot. Käyvät ainakin kuumempana.
Jaa, minulla meni H7 jossain maaseudulla ja satuin olemaan Prisman lähellä niin ostin sieltä ensihätään uuden polttimon hintaan 3,90,-...on joku halpis kiinalainen. Hyvin on nyt toiminut 6kk ja valoteho aivan sama kuin merkkituotteella.
Ei muuten taida olla montaa polttimotehdasta maailmassa, samaa tavaraa eri nimellä + brändilisä:))
Käsittääkseni nämä ns. tehopolttimot rikkoontuvat helpommin kun ns ensiasennus polttimot. Käyvät ainakin kuumempana.
Viimeksi muokannut Nuts, Pe Helmi 01, 2013 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Polttimo jumppaa
Kohta viisivuotiaaseen TTiD:hen vaihdoin taannoin jo toisenkin lyhyiden H7:n, aiemmatkaan kolme yksilöä eivät polttimoita syöneet. Yksi yksilö taidettiin ajaa pari vuotiaana vaihtoon ilman ensimmäisenkään polttimon rikkoutumista (tai pyyhkijöiden vaihtoa)..
Kai yksilöissä on eroja ja vanhemmiten voi tulla jännitteenvaihtelua? Itse en ymmärrä sähköstä liikaa, joten en osaa sanoa..
Kai yksilöissä on eroja ja vanhemmiten voi tulla jännitteenvaihtelua? Itse en ymmärrä sähköstä liikaa, joten en osaa sanoa..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Polttimo jumppaa
Oli muuten maailman helpoin vaihtaa toi H7 kuskin puolelle...
Pesusäiliön putki irti, otti umpiosta kannen irti ja pyöräytti vähän polttimoa ja laitto uuden tilalle...Meni varmaan 5min koko operaatioon, ja siitäkin neljä minuuttia siihen, kun H7 oli niin tiukasti kiinni kannastaan, ettei meinannu saada irti millään.
Jos toi on noin helppoa, niin saa palaa vaikka viikoin välein
Volvossa aiheutti melkoisen harmaita hiuksia toi polttimon palaminen, hattumainen jousiviritys ja tilaa just sen verran, ettei tällä räpylällä ollut mitään asiaa siihen välikköön, ei vaihdettu polttimoa irrottamatta puskuria...Se ei ihan viidessä minuutissa onnistunut
Pesusäiliön putki irti, otti umpiosta kannen irti ja pyöräytti vähän polttimoa ja laitto uuden tilalle...Meni varmaan 5min koko operaatioon, ja siitäkin neljä minuuttia siihen, kun H7 oli niin tiukasti kiinni kannastaan, ettei meinannu saada irti millään.
Jos toi on noin helppoa, niin saa palaa vaikka viikoin välein
Volvossa aiheutti melkoisen harmaita hiuksia toi polttimon palaminen, hattumainen jousiviritys ja tilaa just sen verran, ettei tällä räpylällä ollut mitään asiaa siihen välikköön, ei vaihdettu polttimoa irrottamatta puskuria...Se ei ihan viidessä minuutissa onnistunut
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Polttimo jumppaa
Juu todentotta. Entisessä V70:ssä puskurin irroitus vei tovin, tuntiluokkaa ekoilla kerroilla. Sitten sai lyhdyt irti. Liiankin tuttu homma. Toisessa silloisessa perheen volvossa oli lyhtyä kohden kaksi sokkaa, jotka pois vetämällä sai umpion otettua pois. Ihmeen helppo homma. Saabissa on tosi hyvin tilaa tehdä polttimon vaihto ihan paikallaan , mikä ei kaikissa nykyautoissa ole enää mahdollista.Rommitommi kirjoitti: Volvossa ... se ei ihan viidessä minuutissa onnistunut
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Polttimo jumppaa
Taitaa lukea ihan Osramin tai Philipsin sivullaki, että nuo NightBreakerit ja muut extreme visionit kestää paljo vähemmän aikaa ko tavalliset "kusenkeltaset" halpispolttimot.
Ja saappi polttaa noita valoja korkeammalla jännitteellä ko moni muu (just sain jumpattua tuosta Mustangistani valot parempaan malliin xenoneilla ja nipulla releitä ku polttimon yli jännite oli vaan 9,5V ja näkyvyys sen mukainen - kait ne polttimot tuollain sitte tieten kestääki kauemmin... johdot on semmosta ykssäikeistä räppilankaa ja virrat menee suoraan valokatkaisijan läpi...), emännän Aerosta saa tosiaan kans vaihella polttimoita pari kertaa talveen (xenonit toki kestää, mutta talveksi vaihdoin keulalle kaikki muut polttimot ja taas on toinen sivuvalo - USA-malli - ja toinen parkki pimeänä)
Eli lyhyesti, pistä sopivat etuvastukset polttimoitten eteen ja tiputa jännite sillälain vaikka tuonne Fordin lukemiin tai vaihtele polttimoita ja näe eteeski jotenki, siinä ne taitaa vaihtoehdot valitettavasti olla (nojoo, tämmöstä Perjantai-illan jutustelua). Ei muuten haittais ollenkaan jos saappi vieläki polttais "valot pois" asennossa niitä valoja pienemmällä jännitteellä niinku muistaakseni joskus aikanaan
Ja saappi polttaa noita valoja korkeammalla jännitteellä ko moni muu (just sain jumpattua tuosta Mustangistani valot parempaan malliin xenoneilla ja nipulla releitä ku polttimon yli jännite oli vaan 9,5V ja näkyvyys sen mukainen - kait ne polttimot tuollain sitte tieten kestääki kauemmin... johdot on semmosta ykssäikeistä räppilankaa ja virrat menee suoraan valokatkaisijan läpi...), emännän Aerosta saa tosiaan kans vaihella polttimoita pari kertaa talveen (xenonit toki kestää, mutta talveksi vaihdoin keulalle kaikki muut polttimot ja taas on toinen sivuvalo - USA-malli - ja toinen parkki pimeänä)
Eli lyhyesti, pistä sopivat etuvastukset polttimoitten eteen ja tiputa jännite sillälain vaikka tuonne Fordin lukemiin tai vaihtele polttimoita ja näe eteeski jotenki, siinä ne taitaa vaihtoehdot valitettavasti olla (nojoo, tämmöstä Perjantai-illan jutustelua). Ei muuten haittais ollenkaan jos saappi vieläki polttais "valot pois" asennossa niitä valoja pienemmällä jännitteellä niinku muistaakseni joskus aikanaan
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: Polttimo jumppaa
On myös ihan järkevää välttää polttimon lasin koskettelua käsillä. Rasva jää sormista polttimoon ja vähentää merkittävästi polttimon elinikää, koska polttimo kuumenee sen rasvan ansiosta.
Saab 9-3 SS Aero -04
Re: Polttimo jumppaa
Nightbreakereista on olemassa plus-versio joiden pitäisi kestää normaalin polttimon lailla. Itselläni sellaiset kestäneet noin vuoden ja se riittää minulle. Valotehoa noissa on sopivasti enemmän kuin halpiksissa.
9-5 2.0 Tid 2010
Re: Polttimo jumppaa
Philips Extreme kestää käytössä pitkään. Osram Nightbreaker ei kestä. Würth polttimoista kannattaa pysyä erossa. Eivät kestä ja saattaa olla "maanantaikappaleita" joissa lasiosa vinossa. Elikä et saa kunnon valokuviota mitenkään.
9-3 SC 2008
Re: Polttimo jumppaa
H7 12v 65W. Ei pala polttimot ja tehoakin pitäis olla. Sitä en ymmärrä alkuunkaan, että miksi nämä ovat vain peltokäyttöön pakkauksen mukaan?
BMW f11 535xd -13
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Polttimo jumppaa
Hyvä kuulla, itselleni on tollaset plussat tulossa Briteistä. Posteineen veloittivat vähän alle 17e, mikä vaikutti ihan kohtuulliselta verrattuna Suomesta löytyviin tarjouksiin..markkula kirjoitti:Nightbreakereista on olemassa plus-versio joiden pitäisi kestää normaalin polttimon lailla. Itselläni sellaiset kestäneet noin vuoden ja se riittää minulle. Valotehoa noissa on sopivasti enemmän kuin halpiksissa.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T