Mielipiteitä kiitos!!!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabanan kirjoitti: Poistin lisäksi autoliikkeen liimaaman mainostarran jonka olivat peräpäähän liimanneet (se vasta ruma olikin).
Joo, v :evil: tuttaa, kun autoliikkeet liimailevat noita mainostarrojaan autoihin :evil: No onneksi voi aina auton oston yhteydessä pyytää myyjältä kirjallisesti, että autoon ei liimata mitään autoliikkeen mainostarroja.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Itsekkin ajattelin poistaa tuon Aero merkin,tosin tupla putkisto paljastaa sen olevan Aeron. :roll: :roll:

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Poista samalla se tuplaputkisto. Sehän on haarottamalla tehty. Asennat perusmallin takahelman niin ei kukaan tiedä Aeroksi. Voin avittaa sen verran, että vaikka uhraudun vaihtoon putkien/helman osalta :D

Itse otin "no badge" option tilaukseen, eli merkit jäi pois. Samaten kielsin liikettä liimailemasta mitään tarroja. Toivetta kunnioitettiin kiitettävästi.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Annatkos väliä............... :D :P

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Mää pidin merkit... tosin mulla lukee 2.0t ja kalliilla lunastettu 8O :oops: :D

Nojoo mää en oo hirveesti tottunut virittämään kun aikaisempi OG 9-3 2.0t oli leasing työsuhdeauto. Ajatus oli se että halusin auton jonka kiihdytysarvot on mahdollisimman lähellä (siis minimi) mun vanhaa autoa... teoriassa 0-100km/h 8,5 sek.

Ajattelin jossain vaiheessa kun olin tilaamassa uutta autoa poista sen merkin, mutta sitten se kuitenkin jäi, ja muuten ihan hyvä niin... joskus näkee tuolla liikenteessä mitä ihmeellisempiä yrittäjiä ja kiinnostaa tietää mikä vehe niillä tarkalleen on alla, joten antaan lukea reilusti takakannessa vaan... 8) 8)

Yllättävän pirteä muuten tämä SC 2.0t. toki tässä on tehokkaampi moottori kuin OG 9-3 2.0t:ssa mutta on myös lisäpainoa, mää ainakin koen perstuntumalla että tää lähtee liukkaamin kuin OG 9-3 :D :D
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
theMarcusso
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja theMarcusso »

Meinasin itsekin tilata "no badge" optiolla, mutta hetken mietinnän jälkeen tulin siihen tulokseen, että on kiva ylläri kaverille, kun perässä on "vain" 1.8t ja sisäänajon jälkeen löytyykin sitten parisataa kaakkia... :D

Mutta tyylikkäämpi on kyllä ilman merkintöjä, eli hyväksyn myös tuon merkintöjen poistamisenkin. Pääasia, että on Saab. :wink:
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Hei sen aero tarran voi jättää paikalleen ainakin 95 kun on hirschin sarja kiinni, ulkonäkö kuin vakiossa aerossa mutta kulku ihan muuta. Voi yllättää ainakin naapuruston muka kovakulkuiset germani kulkijat ja tietysti perhesaabit.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ei ole tarkoitus olla näsä, mutta onko kukaan oikeasti koskaan "yllättynyt" jonkun toisen auton suorituskyvystä? Lähinnä tulee mieleen, että esim joku 1.6l koneinen on joskus hieman yllättänyt kun on kyydissä istunut ja kuski on vetänyt ohitustilanteessa niin pientä pykälää kuin vain suinkin mahdollista. Eli kyllä niilläkin ehtii jos raaskii kierrättää. Harvemmin tulee ajateltua yhtään mitään, jos joku toinen auto kiihdyttää lujaa jne. Ei tule ajettua kilpaa...

Itellä oli tuo no badge juttu ihan ulkonäkömielessä. Eli ajattelin että kokomustaan autoon sopii hyvin paljas per*e :wink:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Kerran olin ystäväni Ford Sierrassa, Cosworth malli. Autoon liimailtiin 1.6L merkintä ja vanteet vaihdettiin pölykapselimalleihin. Spoileri pois.

Muutama puimuri tuli nolattua, varsinkin yksi 325i jäi mieleen. Oli siinä teinillä (itsekin olin..) ihmettelemistä kun isin ostama katuraketti jäi kakkoseksi. :lol: Eihän tuossa mitään järkeä ole...
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Ei tosiaankaan ollut tarkoitus olla näsäviisas, vaan yllensä nuoriso on juuri tehty näitä sliipereitä, josta otetaan kaikki merkit pois ja ulkonäkö on mahdollisimman neutraali ja kene on isoin mitä autoon saa tungettua, tai toisin eli erikoismallin tarrat ja ulkonäkö ja tekniikka jotain aivan muuta. Itse arvostan tehtaan alkuperäismerkkejä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Täyttyy valitella vielä tuota suomen kieltä edellisessä jutussa, oli huono näppis ja kiiressä tuli kirjoiteltua eikä tarkistettua, mitä oli kirjoittanut. Olihan saabillakin aluksi 95 vain saab ja 95 tarrat takana, mutta 02 eteenpäin vaihdettiin koneen kokomerkintä tai aero merkki takapaksiin. Etulokasuojan merkinnät hävisivät. Olikohan syynä asiakkaiden vaatimus vai tehtaan halukkuus mainostaa enemmän muille autoilijoille moottorikokoa. No aero merkintä ei ainakaan ole kovin tunnettu, yksikin kysyi minulta, että tarkoittaako tuo ilmastointia. :o :o
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

joukolainen kirjoitti: No aero merkintä ei ainakaan ole kovin tunnettu, yksikin kysyi minulta, että tarkoittaako tuo ilmastointia. :o :o
Kuva

Vähän samaa sarjaa kun taannoin härnättiin erästä kompressori mersun omistajaa, että tarkoittaako merkintä ilmastoinnin kompuraa 8O

Tonnareissahan aikanaa myöskin vaihteli merkintapa. Joissain malleissa oli koneen koko merkitty välillä ja välillä taas ei. Satkuissakin on nähnyt 2.0 turbo merkintää. Uudet 2.0t ja 2.0T merkinnät hämää myöskin keskivertoautoilijaa, saati sitten 1.8t - kahden litran matalapaineturbo kone...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Mä olen sitä mieltä, että kaikki moottorin kokoon liittyvät tekstit pitäisi kieltää EU:n asetuksella. Mitä merkitystä niillä on varsinkin kun kohta rupeaa pukkaamaan kahdella ahtimella (remmi ja turbo) varustettuja autoja (kuten volkkari).

Reilusti vaan takaluukkuun max. teho kw:nä; max. vääntö Nm:nä; huiput; 0-100; 60 - 120 kiihtyvyydet; CO2-päästöt ja keskikulutukset.

Mullakin lukisi:

"Saappi 129/350/225/8.8/??/194/10.6/5.4/7.3"

Vähänkö olisi räväkkää. Ja katsastuksessa kaikki nuo tarkistettaisiin ja polliisiratsioissa. Väärästä merkinnästä auto pois (jos virhettä ylöspäin) tai ilmainen virisatsi valtion kustantamana, jos arvot alle säälirajan.

Loppuisi bullshittaaminen valoissa.
Joni 9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: La Tammi 29, 2005 13:09
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja Joni 9-3 »

Puhdas on persusta täälläkin... alusta asti
Vastaa Viestiin