Vetokoukkua 93seen
Re: Vetokoukkua 93seen
Ei tarvi irroittaa kun pitäisi näkyä ihan siinä avaimen reiän vieressä eli lukkopatruunan ulkopäässä.
Saab 9-3 SC -08 biopower vector & BMW e61 530d
Ex.Toyota Avensis -09 2,2 luxury wagon Ex. Saab 9-3 SC -06 linear busines -> Ex.Saab 9-3 SS -07 Vector biopower
Ex.Toyota Avensis -09 2,2 luxury wagon Ex. Saab 9-3 SC -06 linear busines -> Ex.Saab 9-3 SS -07 Vector biopower
Re: Vetokoukkua 93seen
Kiitoksia. Paljon maksoi sojotaan avain?kartsa86 kirjoitti:Ei tarvi irroittaa kun pitäisi näkyä ihan siinä avaimen reiän vieressä eli lukkopatruunan ulkopäässä.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: Vetokoukkua 93seen
Avain on vihdoin saatu, ja koukku irti. Avaimia ei muuten kannata tilata Saabin kautta, niitä ei ikinä tule.
Selvitin asian Saksan päästä niin, että avaimet tilataan paikalliselta maahantuojalta, joka on Bosalissa Orum. Orum taas tekee yhteyistytötä Autoasi -ketjun kanssa. Autoasi liikkeen kautta sain uudet avaimet, ja hintaa tuli kahdelle avaimelle 12e. Toimitus kesti päivän. Saabilla tilaus oli vetämässä 1,5kk eikä mitään kuulunut.
Kävimpä sitten hakemassa Saabilta tilaamani muovisuojan lärpäkkeen 32026079 ihanan edullisen 35e hintaa. Samalla totesin että puskuria on lovettu liikaa n.5mm, jolloin loven ja suojan väliin jää rako
Koukun asentamisen jälkeen on alkanut tulla aika-ajoin tekstiä "parking sensor interference". Onko lääkkeitä tähän? Liitimet pitäisi olla kiinni sensoreissa, toimii kuitenkin 80% kerroista oikein.
Selvitin asian Saksan päästä niin, että avaimet tilataan paikalliselta maahantuojalta, joka on Bosalissa Orum. Orum taas tekee yhteyistytötä Autoasi -ketjun kanssa. Autoasi liikkeen kautta sain uudet avaimet, ja hintaa tuli kahdelle avaimelle 12e. Toimitus kesti päivän. Saabilla tilaus oli vetämässä 1,5kk eikä mitään kuulunut.
Kävimpä sitten hakemassa Saabilta tilaamani muovisuojan lärpäkkeen 32026079 ihanan edullisen 35e hintaa. Samalla totesin että puskuria on lovettu liikaa n.5mm, jolloin loven ja suojan väliin jää rako
Koukun asentamisen jälkeen on alkanut tulla aika-ajoin tekstiä "parking sensor interference". Onko lääkkeitä tähän? Liitimet pitäisi olla kiinni sensoreissa, toimii kuitenkin 80% kerroista oikein.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: Vetokoukkua 93seen
Ainakin mulla tuon Jaegerin johtosarjan mukana tuli ihan originaali, GM:n logoilla stanssattu trailer module.TeenpäItse kirjoitti:Ramederin verkkokaupasta lähti sportcombiin Thulen irroitettava koukku 299e ja Jaeger-johtosarja - sisältäen trailer moduulin - 69 e. Rahti pari kymppiä. Turha ruveta merkkiliikkeestä moduuleja ostamaan. Helppo asentaa ja hyvin pelas suoraan paketista eikä vaadi ohjelmointia. Ei siis tarvii olla Saabin oma merkkiliikkeestä ostettu moduuli.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Vetokoukkua 93seen
Moro. Sopiikos normaalin 9-3:sen koukku 9-3x malliin ja tarviiko sitä puskuria leikellä näkyvistä paikoista? Missä hinnoissa nykyään pyörii irroitettavat koukut ja mistä kannattaa kysellä?
9-3x 2.0t Biofuel
900i 2.1 16v
900i 2.1 16v
Re: Vetokoukkua 93seen
Ei virallisesti käy. Merkkiliikkeestä ei enää saanut X:n koukkua ollenkaan. Ainoa papereissa hyväksytty koukku, jonka löysin, oli Rameder.eu sivuilta irrotettava Westfalian koukku. Sen ostin ja asensin. Ei ole avaimella lukittava, mutta muuten oikein hyvä. Puskuriin pitää loveta helmaa alapuolelta mallin mukaisesti. Leikkaus ei tule näkyviin, jää siihen alapintaan.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: Vetokoukkua 93seen
Eipä taida enää saada tuota koukkua.. Tarkoititko siis tätä: http://www.westfalia-automotive.com/uk/ ... 001-776-1/
9-3x 2.0t Biofuel
900i 2.1 16v
900i 2.1 16v
Re: Vetokoukkua 93seen
Juuri tuota. Viime kesänä vielä sai, mutta näyttää poistuneen Ramederin listoilta.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: Vetokoukkua 93seen
Mikäs olisi -09 SC:hen asennettavista irrotettavista koukuista näkymättömin, eli asennuksen vaatima reikä puskurissa ei välttämättä olisi havaittavissa? Kerran olen nähnyt yhden irrotetavan Thulen(Brink?) koukun -09 SS:n perässä ja olihan siisti asennus. Puskuria ei tarvinnut loveta käytännössä ollenkaan, alapuolella oli vain reikä johon koukku työnnettiin kiinni. Saatavuus eri koukkujen välillä lienee vähentynyt parhaimmista ajoista, mutta Thulea/Brinkiä, Bosalia ja Steinhofin koukkua ainakin saa ja nimenomaan irrotettava malli haussa. Kertokaas kokemuksistanne ja jos mahdollista, niin kuvan kanssa.
Matti
Matti
Viimeksi muokannut G-mies, Ma Loka 10, 2016 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Vetokoukkua 93seen
https://goo.gl/photos/KJ6tudMQpscwkHUk9
Kun olisin älynnyt WIS:siä tutkia ENNEN tuon puskurin leikkausta, niin olisin huomannut päivittyneet ohjeet, enkä olisi leikannut tuota aukkoa noin isoksi. :(
Tuolla koukulla siis saa todella siistin asennuksen, kun noudattaa wis:n ohjeita. :)
Kun olisin älynnyt WIS:siä tutkia ENNEN tuon puskurin leikkausta, niin olisin huomannut päivittyneet ohjeet, enkä olisi leikannut tuota aukkoa noin isoksi. :(
Tuolla koukulla siis saa todella siistin asennuksen, kun noudattaa wis:n ohjeita. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Vetokoukkua 93seen
Elikkä tuo on Thulen koukku? Tuo ei ole ihan samannäköinen kuin se SS:n koukku, jonka näin asennettuna, mutta juuri sitä mitä olen hakemassa. Toki odottelen löytyykö lisää kokemuksia. Seuraavaksi yritetän löytää halvin paikka koukun ostamiseksi.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Vetokoukkua 93seen
Joo tuo on 9-3x:n koukku asennettuna normaalin farkku-xwd:n perään. Kallis oli ku p***ele.. :(
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Vetokoukkua 93seen
Tässä yksi vaihtoehto: https://www.rameder.eu/auto-hak-towbar- ... 923-1.htmlMikäs olisi -09 SC:hen asennettavista irrotettavista koukuista näkymättömin, eli asennuksen vaatima reikä puskurissa ei välttämättä olisi havaittavissa? Kerran olen nähnyt yhden irrotetavan Thulen(Brink?) koukun -09 SS:n perässä ja olihan siisti asennus. Puskuria ei tarvinnut loveta käytännössä ollenkaan, alapuolella oli vain reikä johon koukku työnnettiin kiinni.
Tuommoisen asensin, sedanissa auton alta näkyy hieman noita raudan reunoja koukun asennusreiän sivuilla. Koukku on hieman hankala tökätä paikoilleen kun tarttee kurkotella niin kauas auton taakse, mutta ei ole satunnaiselle käyttäjälle ongelma. Samasta puljusta löytyy myös johtosarja trailer moduleineen.
Edit: Linkkaamassani koukussa onkin näemmä joku johtosarja, tuon ulkonäkö ei kyllä täsmää ainakaan harmaan boksin osalta. Maksoin koukusta 2v sitten 251e ja johtosarjasta 66e, trailer module oli alkuperäisvalmistajan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Vetokoukkua 93seen
Mulla on Thulen iroitettava koukku josta ei näy oikeastaan muuta, kun pistorasia kuvaa ei tähän hätään ole, mutta samalta näyttää kun tobbanan koukku! Mulla on vaan vähemmän leikelty puskurin kuorta.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Vetokoukkua 93seen
Onko noihin muunmerkkisiin kuin Bosaliin saatavissa siistiä peitelevyä, joka peittäisi puskuriin leikatun reijän kokonaan ja istuisi puskuria vasten kunnolla? Bosalin/Saabin alkuperäispeitelevy on kyllä julmetun kokoinen suhteessa tarvittavaan reikään, mutta mieluumminn pidän sitä paikoillaan, kuin jotain geneeristä peitelätkää, joka ei näytä kuuluvan Saabin puskurin kanssa yhteen.
Siis tämä kyseessä:
Tietenkin paras olisi kun löytyisi alta tökättävä koukku, joka ei vaatisi puskurin puukottamista ollenkaan. Sellaisen koukun kiinnittäminen suomalaisessa syyssäässä voi tosin ollamelko kurauttava homma. Toisaalta kuinka usein sitä koukkua kiinnitetään juhlavaatteissa?
Bosalista koukkuna noin muuten ei ole erityisen hyvää sanottavaa. Mutta en oikeastaan tunne muita NG:n koukkuja, eli en tiedä onko muut yhtä kehnoja.
Mulla on muuten hyllyssä käyttämätön Kovilin irrotettava koukku NG-kolkkiin. Siitä puuttuu varapylräkoteloon kurkottavat tukiraudat, mutta ne nyt askartelee itse lattaraudasta. Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin luopua kohtuukorvauksella. En usko että sitä saa kovin nätisti asennettua, en koskaan mallintanut omaani, kun sainkin alkuperäisen Bosalin korjautettua kuntoon.
Siis tämä kyseessä:
Tietenkin paras olisi kun löytyisi alta tökättävä koukku, joka ei vaatisi puskurin puukottamista ollenkaan. Sellaisen koukun kiinnittäminen suomalaisessa syyssäässä voi tosin ollamelko kurauttava homma. Toisaalta kuinka usein sitä koukkua kiinnitetään juhlavaatteissa?
Bosalista koukkuna noin muuten ei ole erityisen hyvää sanottavaa. Mutta en oikeastaan tunne muita NG:n koukkuja, eli en tiedä onko muut yhtä kehnoja.
Mulla on muuten hyllyssä käyttämätön Kovilin irrotettava koukku NG-kolkkiin. Siitä puuttuu varapylräkoteloon kurkottavat tukiraudat, mutta ne nyt askartelee itse lattaraudasta. Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin luopua kohtuukorvauksella. En usko että sitä saa kovin nätisti asennettua, en koskaan mallintanut omaani, kun sainkin alkuperäisen Bosalin korjautettua kuntoon.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K