Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä
Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä
Tervehdystä vaan kaikille!
Tuli mittaa täyteen bemarista ja nuista jupeista jotka niillä ajelee. Laitoin itselleni 9-3 2.0t biopower farkun. Eikä ole ikään ollut mitään kokemusta saabista. Olen ajellut nyt viikon ja noin 1500 km ja hyvältä tuntuu!!
Sitä lähdin kyselemään et jos joku vois kertoa kokemuksia kyseisestä mallista? Mitä ongelmia, hyviä puolia olette kohdanneet? Minkälaista öljyn vaihto väliä pidätte mulle eräs kaveri sanoi et noin 8-10 tuhannen välein sopiva vaihtoväli koska tuo 85e vaatii sitä! Onko ajovalo poltimot H9 vai H7? Autoni on ruotsin tuonti joten en ole vielä ohjekirjaseen niin tutustunut kun ei tuo ruotti niin sujuvaa ole!
P.S: Kyllä taisi minusta tulla nyt pysyvä SAABISTI
Tuli mittaa täyteen bemarista ja nuista jupeista jotka niillä ajelee. Laitoin itselleni 9-3 2.0t biopower farkun. Eikä ole ikään ollut mitään kokemusta saabista. Olen ajellut nyt viikon ja noin 1500 km ja hyvältä tuntuu!!
Sitä lähdin kyselemään et jos joku vois kertoa kokemuksia kyseisestä mallista? Mitä ongelmia, hyviä puolia olette kohdanneet? Minkälaista öljyn vaihto väliä pidätte mulle eräs kaveri sanoi et noin 8-10 tuhannen välein sopiva vaihtoväli koska tuo 85e vaatii sitä! Onko ajovalo poltimot H9 vai H7? Autoni on ruotsin tuonti joten en ole vielä ohjekirjaseen niin tutustunut kun ei tuo ruotti niin sujuvaa ole!
P.S: Kyllä taisi minusta tulla nyt pysyvä SAABISTI
Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä
Onnittelut järkiin tulon johdosta 

Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä
Onnittelut hyvästä valinnasta!
Bemareista on itselläkin (kalliiksi tulleita) kokemuksia. Se juppi-imago on aika koominen. Kalliita ja hitaita ovat näin Saabistin näkökulmasta. Omat olivat vielä epäluotettaviakin.
Monellako pullistelijalla on oikeasti M3 tai M5? Nopeita kyllä, mutta mitä sillä rahalla saisikaan...
Bemareista on itselläkin (kalliiksi tulleita) kokemuksia. Se juppi-imago on aika koominen. Kalliita ja hitaita ovat näin Saabistin näkökulmasta. Omat olivat vielä epäluotettaviakin.
Monellako pullistelijalla on oikeasti M3 tai M5? Nopeita kyllä, mutta mitä sillä rahalla saisikaan...
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä
Öljyjen vaihtoväli biopowerissa 15tkm, laatu GM-LL-A-025.Siperia kirjoitti:Minkälaista öljyn vaihto väliä pidätte mulle eräs kaveri sanoi et noin 8-10 tuhannen välein sopiva vaihtoväli koska tuo 85e vaatii sitä! Onko ajovalo poltimot H9 vai H7? Autoni on ruotsin tuonti joten en ole vielä ohjekirjaseen niin tutustunut kun ei tuo ruotti niin sujuvaa ole!
Ajovaloissa H7:t.
Jos englanti taipuu, niin esim. tuolta manuaali PDF-muodossa -> http://www.gmprotectionplanwarranty.com ... nuals.html
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä
Tyyppivikoja löytyy hakusanalla "tyyppi". Mutta yleisimpiä ovat olleet:
-Takatukivarret (bumerangit) keskimääräinen vaihtoväli 3-5vuotta. Eivät ole kalliit..
-Etupään jousituksen yläpään kääntölaakerit. Ei kallis vaihdettuna osineen töineen esim. itselle tuli maksamaan 150euroa.
-Yleensä johtuen em. kääntölaakeriviasta, jos ei ole sitä huomannut, jouset edestä voivat napsahtaa poikki.
-ABS/ESP/TCS malfunc. yleensä johtuu johtokatkoksesta taka-akselilla(n.20-30cm kuljettajan puoleisen takapyörän ABS anturilta eteenpäin löytyy yleisin johtokatkos), helppo korjata itse. Tai sitten on kosteutta liitoksissa. Liitosten kuivaus.
-Sitten joitakin kaasuläppäkotelo/asentoanturivikoja on raportoitu
-Kampiakselinasentoanturi tuntuu olevan aina saabeissa tyypillinen tyyppivika.
-Ohjaustehostimen säiliö tulvii. Koska tehostaja on nokka-akselikäyttöinen, stefa alkaa vuotaa ja moottoriöljyä pääsee tehostimen säiliöön. Voi vaihtaa itse, ohjeet ja tarvittavat osat löytyvät tältäkin foorumilta hakua käyttäen. Liikkeet yleensä haluavat vaihtaa koko tehostajan pumpun, mutta stefan vaihtokin riittää. Hakusana "tulvii" niin löytyy ohjeet ja juttua aiheesta.
Tälläistä.. Etanolilla suositeltu öljynvaihtoväli(käyttäjien kesken) on 10tkm. Ja valmistajan ohjeistuksesta poiketen, nyt kun on uusi API SN luokituksen öljy joka on suunniteltu etanolipolttoaineille, laittaisin itse tätä. Valmistajan luokitus löytyy myös monesta API SN öljystä. API SN öljyjä on listattu "yleistä" osiossa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... lit=API+SN
-Takatukivarret (bumerangit) keskimääräinen vaihtoväli 3-5vuotta. Eivät ole kalliit..
-Etupään jousituksen yläpään kääntölaakerit. Ei kallis vaihdettuna osineen töineen esim. itselle tuli maksamaan 150euroa.
-Yleensä johtuen em. kääntölaakeriviasta, jos ei ole sitä huomannut, jouset edestä voivat napsahtaa poikki.
-ABS/ESP/TCS malfunc. yleensä johtuu johtokatkoksesta taka-akselilla(n.20-30cm kuljettajan puoleisen takapyörän ABS anturilta eteenpäin löytyy yleisin johtokatkos), helppo korjata itse. Tai sitten on kosteutta liitoksissa. Liitosten kuivaus.
-Sitten joitakin kaasuläppäkotelo/asentoanturivikoja on raportoitu
-Kampiakselinasentoanturi tuntuu olevan aina saabeissa tyypillinen tyyppivika.
-Ohjaustehostimen säiliö tulvii. Koska tehostaja on nokka-akselikäyttöinen, stefa alkaa vuotaa ja moottoriöljyä pääsee tehostimen säiliöön. Voi vaihtaa itse, ohjeet ja tarvittavat osat löytyvät tältäkin foorumilta hakua käyttäen. Liikkeet yleensä haluavat vaihtaa koko tehostajan pumpun, mutta stefan vaihtokin riittää. Hakusana "tulvii" niin löytyy ohjeet ja juttua aiheesta.
Tälläistä.. Etanolilla suositeltu öljynvaihtoväli(käyttäjien kesken) on 10tkm. Ja valmistajan ohjeistuksesta poiketen, nyt kun on uusi API SN luokituksen öljy joka on suunniteltu etanolipolttoaineille, laittaisin itse tätä. Valmistajan luokitus löytyy myös monesta API SN öljystä. API SN öljyjä on listattu "yleistä" osiossa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... lit=API+SN
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä
Onko tehtaan biopoweri, vai "biopoweroitu" jälkikäteen?Siperia kirjoitti:Tervehdystä vaan kaikille!
Tuli mittaa täyteen bemarista ja nuista jupeista jotka niillä ajelee. Laitoin itselleni 9-3 2.0t biopower farkun. Eikä ole ikään ollut mitään kokemusta saabista. Olen ajellut nyt viikon ja noin 1500 km ja hyvältä tuntuu!!
Sitä lähdin kyselemään et jos joku vois kertoa kokemuksia kyseisestä mallista? Mitä ongelmia, hyviä puolia olette kohdanneet? Minkälaista öljyn vaihto väliä pidätte mulle eräs kaveri sanoi et noin 8-10 tuhannen välein sopiva vaihtoväli koska tuo 85e vaatii sitä! Onko ajovalo poltimot H9 vai H7? Autoni on ruotsin tuonti joten en ole vielä ohjekirjaseen niin tutustunut kun ei tuo ruotti niin sujuvaa ole!
P.S: Kyllä taisi minusta tulla nyt pysyvä SAABISTI
Onko manuaali vai automaatti?
Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä
apu,apupoika kirjoitti:Onko tehtaan biopoweri, vai "biopoweroitu" jälkikäteen?Siperia kirjoitti:Tervehdystä vaan kaikille!
Tuli mittaa täyteen bemarista ja nuista jupeista jotka niillä ajelee. Laitoin itselleni 9-3 2.0t biopower farkun. Eikä ole ikään ollut mitään kokemusta saabista. Olen ajellut nyt viikon ja noin 1500 km ja hyvältä tuntuu!!
Sitä lähdin kyselemään et jos joku vois kertoa kokemuksia kyseisestä mallista? Mitä ongelmia, hyviä puolia olette kohdanneet? Minkälaista öljyn vaihto väliä pidätte mulle eräs kaveri sanoi et noin 8-10 tuhannen välein sopiva vaihtoväli koska tuo 85e vaatii sitä! Onko ajovalo poltimot H9 vai H7? Autoni on ruotsin tuonti joten en ole vielä ohjekirjaseen niin tutustunut kun ei tuo ruotti niin sujuvaa ole!
P.S: Kyllä taisi minusta tulla nyt pysyvä SAABISTI
Onko manuaali vai automaatti?
Moro! On tehtaan biopowerija manuaali lootalla!
Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä
Kiitos nopeista vastauksista! Tämä selvittipaljon ja voi alkaa jatkamaan auton tutkiskelua ja jospa sitä pääsisi kohta kodikseen ton härpäkkeen kanssa!
Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä
Kele sentään
Kyllä tässä on
:ia ikävä isolla I:llä. Audi leirissä ollaan menty puolisen vuotta mutta sitä yksilöllisyyttä ja tehoa kyllä kaipaa mihin tottui aiemmin.
Tätä foorumia tulee kyllä edelleen seurattua päivittäin, tämän maan paras sellainen kun sattuu olemaan.

Kyllä tässä on

Tätä foorumia tulee kyllä edelleen seurattua päivittäin, tämän maan paras sellainen kun sattuu olemaan.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä
Onnittelut hankinnasta. Minusta tuntuu, että lopulta nuo luetellutkin tyyppiviat ovat lopulta suht vähäisiä/harvinaisia. Jos henkisesti pystyy ajamaan Saabilla, on se hyvä valinta, ehkä hinta/laatu paras mahdollinen. Sanalla pystyy tarkoitan, että suositut saksalaiset valitaan yleisen hyväksynnän vuoksi. Eivätkä ne tietenkään huonoja ole.
Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä
9-3, vaikka jotain pientä tyyppivikaa onkin, niin hyvin harmittomia. Ja katsokaa autojen hintoja käytettynä! Fiiatin dieseleissä toki myös potentiaalisesti vaarallisia ominaisuuksia, mutta se ei kuulune tähän ketjuun..
Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä
Minua on kovasti koitellut, joten alkanut jo muitakin katselemaan
No, tuolla mennään ainakin toistaiseksi ja tiedä vaikka tästä leppyisikin...
TKL:ää lainatakseni, tää foorumi on yks joka saa vielä pysyyn enkä kyl usko parempaa olevan. Foorumia siis...
Pitäsköhän tuonne yleiseen avata ketju, jossa voisi purkaa muiden merkkien mukanaan tuomia murheita ja vaihtoa katuvia Saabisteja
Vai olisko siel jo semmoinen?

No, tuolla mennään ainakin toistaiseksi ja tiedä vaikka tästä leppyisikin...
TKL:ää lainatakseni, tää foorumi on yks joka saa vielä pysyyn enkä kyl usko parempaa olevan. Foorumia siis...
Pitäsköhän tuonne yleiseen avata ketju, jossa voisi purkaa muiden merkkien mukanaan tuomia murheita ja vaihtoa katuvia Saabisteja
