Lämmityslaite ?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Lämmityslaite ?

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Lähin eileen päivällä autolla lämpimästä tallista ja ulkona oli noin -5 astetta. Hetken ajon jälkeen aloin ihmetellä kun auton lasit menivät huuruun, koska mulla on automaattinen lämmityslaite niin ajattelin että lisään käsisäädöllä puhaltimen nopeutta, mutta suuresti hämmästyneenä huomasin että lämmityslaitteen puhallin ei toimi ollenkaan vaikka säädän ja painelen nappeja kuinka, joten ei auttanut kun avata ikkunaa sen verran ettei lasit vedä ihan täysin huuruun.

Päästyäni perille määränpäähän jätin auton parkkiin missä se seisoikin noin 3 tuntia. Tämän jälkeen lähdin taas liikkeelle ja taas hämmästyin huomattuani että lämppäri toimii taas normaalisti ja on toiminutkin sen jälkeen :?: Mikähän lie ominaisuus/vika tämäkin oli.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lämmityslaite ?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabanan kirjoitti:Lähin eileen päivällä autolla lämpimästä tallista ja ulkona oli noin -5 astetta. Hetken ajon jälkeen aloin ihmetellä kun auton lasit menivät huuruun, koska mulla on automaattinen lämmityslaite niin ajattelin että lisään käsisäädöllä puhaltimen nopeutta, mutta suuresti hämmästyneenä huomasin että lämmityslaitteen puhallin ei toimi ollenkaan vaikka säädän ja painelen nappeja kuinka, joten ei auttanut kun avata ikkunaa sen verran ettei lasit vedä ihan täysin huuruun.

Päästyäni perille määränpäähän jätin auton parkkiin missä se seisoikin noin 3 tuntia. Tämän jälkeen lähdin taas liikkeelle ja taas hämmästyin huomattuani että lämppäri toimii taas normaalisti ja on toiminutkin sen jälkeen :?: Mikähän lie ominaisuus/vika tämäkin oli.
Aika outo homma :?: :roll:

Valitettavasti 9³ SS:n ACC:tä ei voi kalibroida manuaalisesti, kuten NG900/OG9³:n ACC:tä. 9³ SS:n ACC kalibroi itsensä automaattisesti muistaakseni joka kolmannen käynnistyksen yhteydessä.

Tuo manuaalikalibrointi oli siitä hyvä, että jos ACC meni sekaisin, sen sai resetoitua kalibroinnilla ja samalla se näytti järjestelmässä olevien vikojen määrän (1-5).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

Lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Oudolta tuntuu, huomasitko kun yritit lisätä manuaalisesti kierroksia
niin tuliko näyttöön puhaltimen nopeutta ilmoittavia "pylväitä",
jotenkin tuntuu ettei laite mennyt manualiseen tilaan ollenkaan?

terv.mikkoma
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Re: Lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

mikkoma kirjoitti:Oudolta tuntuu, huomasitko kun yritit lisätä manuaalisesti kierroksia
niin tuliko näyttöön puhaltimen nopeutta ilmoittavia "pylväitä",
jotenkin tuntuu ettei laite mennyt manualiseen tilaan ollenkaan?

terv.mikkoma
Joo kyllä näytössä pylväät lisäänty ja väheni sekä puhallinsuunnan osoittimet toimivat, mutta käytännössä ei tapahtunut yhtään mitään. Puhallin oli täysin stopissa.

Tänään ajoin taas noin 300km autolla, eikä ollut mitään ongelmia lämmityslaitteen kans.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Mscrnt
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:15

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

Puhallin teki temput tänään myös minun kiesissä. Ihmettelin kun noin 4-5km ajon jälkeen autossa on edelleen hieman viileä ilma. Normaalisti tässä vaiheessa auto on jo lämmin... varsinkin näillä +5 asteen lämpötiloilla. Tein havainnon, että puhallin ei puhise niinkuin kuuluisi. Otin automaatin pois päältä ja testasin käsisäädöllä lähes kaikki asetukset mitä paneelilla vain aikaan saa. Ei muutosta. Kokeilin myös huurteenpoistoasennon... ei toimi. Pari kertaa starttasin autonkin uusiksi. No tässä vaiheessa vitutuskäyrä alkoi tietenkin nousta koilliseen. Kotiin tultua tarkistin sulakkeet. En nyt ihan varma ole mikä sulake se juuri tuolle puhaltimelle on, mutta käytin 3 eri sulaketta irti (ohjekirjan mukaan tietty). Kaikki näytti olevan kunnossa. Tämän jälkeen kokeilin vielä kerran puhallinta ja yllätys yllätys, se toimi! Rukoilen nyt kädet ja jalat ristissä, että kyseessä olisi ollut vain joku kosketushäikkä tuolla sulakerasian puolella... mutta jotenkin on sellainen kutina, että tämä ei jää tähän ja ongelma tulee ilmenemään uudestaan.
-Mscrnt-
Vastaa Viestiin