Ostin maaliskuun alussa näpäkän auton (9-3 Linear Combi, vm.2006, 1.8t, ajokm. 192 000). N. kuukauden ajon jälkeen moottorin lämpömittari nousi viimeisen "neljänneksen" rajaan, ei kuitenkaan punaiselle saakka. Tämä tapahtui pidemmän, n. 200km:n ajon jälkeen. Tuon jälkeen lämpömittari on noussut aina samaan pisteeseen nopeasti, jo muutaman kilometrin ajon jälkeen. Pari kertaa viimeisen kahden viikon aikana auton tyhjäkäynti ollut parina kertana "junnaavaa": kierrokset nousevat ja laskevat 700:n ja 1200:n välillä. Ei ole väliä, onko auto kylmä/lämmin. En tiedä ovatko nämä kaksi havaintoa yhteydessä toisiinsa, mutta..
Otin lopulta yhteytä Deltaan, josta auto ostettu ja viime viikolla vein auton Tampereen Deltan huoltoon. Tuolla (ilmeisen nopeasti) tsekattiin moottorin lämmöt ja totesivat, että ovat normaalit (89 astetta). Kehottivat vain "kovaan ajoon, mutta varomaan poliiseja

". Hieman jäin tyytymättmäksi "huollosta", koska mittari näyttää edelleen lämpöjen nousevan nopeasti korkeiksi. Mikäli esim. lämpöä mittaavissa antureissa on vikaa, niin miksiköhän eivät tätä huoltaneen.. (?). Kehottivan vain ottamaan merkkihuoltoon yhteyttä, että mikäli jotain vikaa jatkossa ilmenee.. Onko kellään vastaavia kokemuksia / vinkkejä tilanteeseen. Auto siis toimii moitteettomasti (kop, kop.. takuuta vielä vajaa 4kk jäljellä), hieman tuo lämpöjen nousu (siis mittarin mukaan) edelleen arveluttaa..
- Vielä tyytyväinen Saabin omistaja