Vinkki: alaväännöt hukassa?
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Vielä kysyn, että jos letkun vaihtaa, onko millainen jarrutehostajan puoleinen kiinnitys irrottaa? Imusarjan päässähän oli se painettava klipsi...
Saab 9-3ss 1.8t -06
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
miten ko. osan mahdollinen rikkinäisyys vaikuttaa jarruihin?
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Siinäkin on vähän samantyyppinen pikaliitin. Koko putken vaihto on melko nopea homma varsinkin, jos autossa ei oo sitä typerää SAI-hässäkkää häiritsemässä.federley kirjoitti:Vielä kysyn, että jos letkun vaihtaa, onko millainen jarrutehostajan puoleinen kiinnitys irrottaa? Imusarjan päässähän oli se painettava klipsi...
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Kiitokset asennusvinkeistä ja ohjeista.
Alipaineputki/letku vaihdettu ja eron todella huomaa!!
Asennus onnistui nopeasti, ainoastaan sytytysyksikön kiinnikkeitä piti
hiukan löysätä jotta sai asennettua sinne alipainepumpulle. Imusarjaan meni
heittämällä.
Saab 9-3 1.8t, ajettu 140tkm.
Alipaineputki/letku vaihdettu ja eron todella huomaa!!
Asennus onnistui nopeasti, ainoastaan sytytysyksikön kiinnikkeitä piti
hiukan löysätä jotta sai asennettua sinne alipainepumpulle. Imusarjaan meni
heittämällä.
Saab 9-3 1.8t, ajettu 140tkm.
Saab 9-3ss 1.8t -06
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Vaihdatin tänään pelkän takaiskuventtiilin öljynvaihdon yhteydessä enkä huomaa väännöissä tai kaasuherkkyydessä eroa, ainakaan n. 10 km taajama-ajon perusteella. Edelleen vääntää laiskahkosti jonnekin 2200 kierrokseen asti, jolloin alkaa tapahtua. Olen käsityksessä, että selvästi alempaa kuuluisi vääntää. Oliskohan koko alipaineputken vaihdolla sitten vaikutusta?
Tai sitten vaihtaa myös kaasuläppäkotelon, bypassin, IMM:n ja mitä näitä nyt on...
Tai sitten vaihtaa myös kaasuläppäkotelon, bypassin, IMM:n ja mitä näitä nyt on...
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Koitas nollata ecu, irroittamalla sulake vartiksi. Tais olla sulake nro.2 siellä konehuoneen boxissa.zenga kirjoitti:Vaihdatin tänään pelkän takaiskuventtiilin öljynvaihdon yhteydessä enkä huomaa väännöissä tai kaasuherkkyydessä eroa, ainakaan n. 10 km taajama-ajon perusteella. Edelleen vääntää laiskahkosti jonnekin 2200 kierrokseen asti, jolloin alkaa tapahtua. Olen käsityksessä, että selvästi alempaa kuuluisi vääntää. Oliskohan koko alipaineputken vaihdolla sitten vaikutusta?
Tai sitten vaihtaa myös kaasuläppäkotelon, bypassin, IMM:n ja mitä näitä nyt on...
Itsehän teen tuon muutaman kuukauden välein, kun menee muuten niin hengettömäksi tuo meno alakierroksilla ja tuon jälkeen vetää taas ihan toiseen malliin alhaalta asti. Ulkomaan foorumeilta löytyy tuosta enemmänkin juttua...
1.8t 2005
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Tämähän jeesasi (mihin ikinä sitten perustuukaan...). Nyt vääntää ainakin pari sataa kiekkaa alempaa.Teekki kirjoitti:Koitas nollata ecu, irroittamalla sulake vartiksi. Tais olla sulake nro.2 siellä konehuoneen boxissa.zenga kirjoitti:Vaihdatin tänään pelkän takaiskuventtiilin öljynvaihdon yhteydessä enkä huomaa väännöissä tai kaasuherkkyydessä eroa, ainakaan n. 10 km taajama-ajon perusteella. Edelleen vääntää laiskahkosti jonnekin 2200 kierrokseen asti, jolloin alkaa tapahtua. Olen käsityksessä, että selvästi alempaa kuuluisi vääntää. Oliskohan koko alipaineputken vaihdolla sitten vaikutusta?
Tai sitten vaihtaa myös kaasuläppäkotelon, bypassin, IMM:n ja mitä näitä nyt on...
Itsehän teen tuon muutaman kuukauden välein, kun menee muuten niin hengettömäksi tuo meno alakierroksilla ja tuon jälkeen vetää taas ihan toiseen malliin alhaalta asti. Ulkomaan foorumeilta löytyy tuosta enemmänkin juttua...
Kiitokset!!
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Tuohon edelliseen, kertokaas viisaammat mihin tuo perustuu, että ecun nollauksen jälkeen auto on herkempi alakierroksilla? Ja mikä muuttuu kun ajetaan pidempään ja meno "huononee" taas alhaalla, oma takapuoli sopeutuu vai joku muu hakee ecun raja-arvot kohdalleen, vai mikä?
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Vs: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Adaptaatiothan tuossa nollaantuu kun ecun resetoi. Ihmetyttää kyllä itseänikin että miksi tuo ecu vetää ajan mittaan jonkun säästömoodin päälle ja meno hyytyy... Joku viisaampi vois vähän valaista
Lähetetty minun LG-D802 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun LG-D802 laitteesta Tapatalkilla
1.8t 2005
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Voikohan tämän takaiskun vaihto vaikuttaa tyhjäkäynnin humpaamiseen? Tai sitte alipainenpumpun ja tehostimen välisen letkun vaihto? Alkaa oleen epätoivonen olo tuon tyhjäkäynnin kierrosten 800-1000rpm vatkaus..
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Voit koittaa niin, että otat sen letkun irti imusarjasta ja tulppaat lähdön. Tai sama jos tulppaat letkun sieltä jarrutehostimen alipainepumpun päästä.
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Täälläkin on nyt vaihtotöitä suoritettu. Pistin koko linjan vaihtoon, suht helpolla meni paikoilleen. Imusarjan puolella totesin että pienemmät/ näppärämmät kädet olis ollu poikaa.. Siellä se nyt kuitenkin paikoillaan on.
Vanha venttiili päästi ilmaa läpi juuri kuin täällä on kuvailtukin. Kevyellä puhalluksella kaikki meni läpi ja venttiili sulkeutui vasta kun puhallukseen laittoi selvästi enemmän voimaa. Uuden osanhan tilasin ennen kuin vanhaa edes testasin. Oire kuvaus oli sen verran osuva ja osan myyjäkin totesi että ovat melko kulutustavaraa.
Samalla vaihtelin tulpatkin sabaan ja onhan tuo meno nyt tasaisempaa alhaalta ylös asti. Aiemmin juurikin tuo alapuoli oli melko epämääräistä välillä, nyt kaasuvaste tuntuu johdonmukaisemmalta. Eihän siitä toki voimaa lisää tullut..
Vanha venttiili päästi ilmaa läpi juuri kuin täällä on kuvailtukin. Kevyellä puhalluksella kaikki meni läpi ja venttiili sulkeutui vasta kun puhallukseen laittoi selvästi enemmän voimaa. Uuden osanhan tilasin ennen kuin vanhaa edes testasin. Oire kuvaus oli sen verran osuva ja osan myyjäkin totesi että ovat melko kulutustavaraa.
Samalla vaihtelin tulpatkin sabaan ja onhan tuo meno nyt tasaisempaa alhaalta ylös asti. Aiemmin juurikin tuo alapuoli oli melko epämääräistä välillä, nyt kaasuvaste tuntuu johdonmukaisemmalta. Eihän siitä toki voimaa lisää tullut..
9-3 SS 1.8t Linear, -03 (v.2010-2015)
9-3 SS 1.8t Vector BioPower, -08 (v.2015-)
9-3 SC 2.0t Vector BioPower, -08 (v.2018-)
9-3 SS 1.8t Vector BioPower, -08 (v.2015-)
9-3 SC 2.0t Vector BioPower, -08 (v.2018-)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Painittu tämän kanssa jo jonkun aikaa. Koko letku vaihdettu uuteen.Kello on vaihdettu. Eipä toimi edelleenkään niin kuin pitäisi. Kun auto on hyvällä tuulella kaasupoljin todella herkän oloinen ja liikkuu muutenkin jouhevasti.Mutkaan ajaessa menee niin jouhevasti,mikään ei pistä vastaan.Jouhevasti ottaa kaasupolkimen käskyt vastaan.
Mutta sitten kun on huonolla tuulella(mitä normaalisti on) Auto jotenkin todella vaisu alhaalla.Kaasua saa antaa todella paljon enemmän. Mutkiin kun ajaa niin auto panee vastaan todella isolla kädellä..
Käsittääkseni automaattilaatikon käsinvaihto ei pitäisi vaikuttaa juuri mitenkään.Tässä autossa kun menee vaihtamaan "keppipuolelle"alkaa auto käyttäytymään paremmin,herkempi esim liikkeelle lähtiessä.Muutenkin toimii tuolloin paremmin.On tää perkele. Kohta vaihtuu käyttiksen merkki toiseen.
Mutta sitten kun on huonolla tuulella(mitä normaalisti on) Auto jotenkin todella vaisu alhaalla.Kaasua saa antaa todella paljon enemmän. Mutkiin kun ajaa niin auto panee vastaan todella isolla kädellä..
Käsittääkseni automaattilaatikon käsinvaihto ei pitäisi vaikuttaa juuri mitenkään.Tässä autossa kun menee vaihtamaan "keppipuolelle"alkaa auto käyttäytymään paremmin,herkempi esim liikkeelle lähtiessä.Muutenkin toimii tuolloin paremmin.On tää perkele. Kohta vaihtuu käyttiksen merkki toiseen.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Jos tarkoitat automaattia, niin tottakai manuaalipuolella vastaa kaasuun paremmin, ei tarvii laatikon arpoa, että tekeekö kickdownia vai mitä..
Jos sport-asento löytyy, niin sillä tietysti vastaavuus myös parempi.
Sportilla muuten ruuhkamatelut 0-20-30km/h, niin ei tarvii seistä jarrun päällä koko ajan.
Trafin sivuilta löytyi takaisinkutsu:
Saab
Saab 9-3 Sport Sedan
Jarrutehostimen alipaineputki
takaiskuventtiileineen
09.03.06
Jos sport-asento löytyy, niin sillä tietysti vastaavuus myös parempi.
Sportilla muuten ruuhkamatelut 0-20-30km/h, niin ei tarvii seistä jarrun päällä koko ajan.
Trafin sivuilta löytyi takaisinkutsu:
Saab
Saab 9-3 Sport Sedan
Jarrutehostimen alipaineputki
takaiskuventtiileineen
09.03.06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Tarkoittaako tuo nyt sitä että voisin viedä auton laitettavaksi,vai onko toi joskus pitänyt käydä suorittamassa?
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com