Vinkki: alaväännöt hukassa?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja karg »

Mitä muistelen ni omassani se oli vissiin siellä alapuolella eli piti kääntää sitä liitintä että "nappi" paljastui. Työasento on tossa ns. mielenkiintoinen ;)

Teekki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 23:45

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja Teekki »

No joo. Nyt jäi asia vaivaamaan sen verran että pakko lähteä takas tallille räpläämään... :o
1.8t 2005

turpo
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 11:04
Paikkakunta: Salo

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja turpo »

Vaihdoin tuon letkun ja kaasuläppäkotelon. Nypytys oli poissa 20km ja palasi...

Ot: Satuin lataamaan Lumiaan CarPower aplikaation ja päätin seuraavana päivänä kokeilla miten saappi kiihtyy. Asetukset 0-100, 60-100 ja 80-120. Hollille ja suht varovainen lähtö 7,6s, 3,5s ja 4,5s (2 viimemainittua aikaa siis lentävällä). Aattelin ottaa sillai oikeen lähdön ja koittaa 7 pintaan. Hollille, reilusti kaasua ja luistatusta just sen verran ettei etupää lähe pomppimaan. Resultti: ei aikoja, kone huusi eikä peli juuri kiihtynyt mihkään. Kirsikkana kakussa kiva palaneen käry. Summasummaarum: Aplikaatiota ei enää ole ja tästä lähin vain uskon tuon 7 sekan olevan täysin mahdollinen :o Mittaustuloksien tarkuuteen en ota kantaa.
9-3 SC 2.0T Vector

Teekki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 23:45

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja Teekki »

Löytyihän se nappi. Kiitos Karg:lle!!! Lämpöä annoin niin paljon, että putki rupesi venymään selvästi, kun yritti nitkuttaa sitä takaiskua irti. Ei siis toivoakaan saada irti...

Tässä vaiheessa pyysin ystäväni Stanleyn apuun eli ts. vedin putken poikki mattoveitsellä siitä takaiskun molemmin puolin, putken päille lämpöä ja uus takaiskuventtiili paikoilleen... Nyt vetää taas alhaalta asti mallikkaasti :)
1.8t 2005

VVV
"Hirsch"
Viestit: 839
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja VVV »

Kuinka ärhäkästi autossa pitäisi tapahtua jotakin kun runttaa pedaalin pohjaan? Tuo oma on koko minulla olo aikansa ollut sellainen, että kaasun kerralla pohjaan polkaisemisella ei saavuta oikein mitään vastaavaa hyötyä verrattuna puolikaasulla kiihdytykseen. Kunhan turbo herää, niin sitten kyllä alkaa tapahtua, mutta arviolta 1-2s menee ilman mitään suurempaa reaktiota.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -

SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Itellä -03 pikkuturbolla antaa odottaa siihen 2000-2300 kierrokseen että alkaa tapahtuu. Ja tosiaan polkimen runttaus heti pohjaan ei suurempia saa aikaan jos on alle 2000 kierrokset.

Räpelletty mobiilisti...
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)

avaittinen
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja avaittinen »

Asiaa nostaen.

Millasen tulpan ootte kehittäny tonne imusarjanpäähän tarkistaaksenne venojen toimivuuden?
Eli mikä patentti pitää? ;)
9-3 Tids -08

Jurba
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 16:24

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja Jurba »

Saako tuon takaiskun erikseen ostettua jostain?
Vai pitääkö ostaa takaisku letkuineen päivineen.
Nykyinen kulkine: saab 9-3 sc -06 "Biopower"
ex: saab 9-3 aero -02

avaittinen
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja avaittinen »

löytyy ainakin OPEL-tiskiltä (GM 90498464 / OPEL 564611) n. 8 Euron hintaan.

Oli lainaus ekalta sivulta.
9-3 Tids -08

Jurba
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 16:24

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja Jurba »

Katos nii olikin ekalla sivulla jo maininta. :)
Nykyinen kulkine: saab 9-3 sc -06 "Biopower"
ex: saab 9-3 aero -02

Mallu
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 11:22

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja Mallu »

Kävin hakee tuon venttiili, mutta myyjä anto vähän eri näkösen kun tuo alkuperäinen ja sen numerokin oli 564600.
Meinas et sama on, numero on vain vaihtunut.
http://aijaa.com/LM7975 Tuos ois kuva uudesta. Onko muilla tullut saman moista vastaan?

G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4470
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Eipä ole tullut tuommosta vastaan. Mitä maksoit tuosta? Tiskillä käydessäni katseltiin noita irtoventtiileitä kataloogista ja vanha numero kääntää uuteen, mutta sillä vanhallakin numerolla sai vielä tilattua sen 8€ venttiilin. Uudempi olisi ollut joku 20€. En nyt valitettavasti muista tarjosiko samaa numeroa kuin sinulle.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki

Mallu
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 11:22

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja Mallu »

Hinta oli 25€. Sillä saa jo muutaman noita 8€ venttiileitä et vähä harmittaa ja ihmetyttää.
Ja tuotteen nimi oli muistaakseni jarru paineventtiili. Löytyykö varaosaliikkeistä noita vai onko vain merkkiliike? itse en tiedä ainakaan Seinäjoelta kun yhen merkkihuoltamon.

jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Terve, sekottelen vähän kokemuksia tuolta ketjusta "B207L koneen kierrokset laskee hitaasti"

Kävin testaamassa kaverin Stage 1 B207E (Bensa) vs. oma Stage 1 B207L (E85) ja omassa on kyllä puhti pois kokonaan alle 3000rpm. Varmaan 30-40hp puuttuu juuri kun luulin, että homma on ok. Kaverin B207E:llä renkaat kauhoo tyhjää siinä vaiheessa kun meikän kone vielä keräilee itseään.

Lueskelin tätä ketjua ja eipä enää oikeen tule mieleen, mitä pitäisi katsoa läpi. Nyt laitettu:
- kaasuläppä
- jarrutehostimen letkun takaiskuventtiili
- kampikammion huohotuksen takaisku
- hukkaportin säätösolenoidi vaihdettu
- by-passin säätösolenoidi (kaasuläpän vieressä, samanlainen kuin hukkaportilla).

Hukkaportin säätökello kaput?
EX: 9³SS BioPower

karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja karg »

Koita paineistaa sitä hukkaportin kelloa ja kato missä kohtaa tanko liikahtaa.

Vastaa Viestiin