Alustan selvitys

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
saabillua
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja saabillua »

Jonestone kirjoitti:Etujousi katki ja uutta pitäisi hankkia!
Marmorilla väittivät autossa olevan sporttialusta, mutta theSAABsite:n vin search ilmoittaa Standard Chassis! Kumpaan luottaminen?
Vin plate -AM-4-2-65-AB-BB-CB-DB
Meillä on sama koodi, toinen etujousi poikki. Vähän yli 141tkm ajettu, 4/2008 paistettu auto. Meillä taitaa olla Jonestonen kanssa samat viat autoissa. Sulla on ilmeisesti hieman enemmän ajettu, ilmoita kun kone hajoaa niin hävitän omani ennen noita kilometrejä. :mrgreen:

Vakiojousi oli tarkoitus vaihdattaa rikkinäisen tilalle, autossa active- ja repspons- paketit.
Minulle ei nyt ihan selvinnyt että mikä AM-4 on?
9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Jonestone
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Joo...ei tuo AM oikein selvinnyt minullekaan, mutta theSAABsite:n (http://www.thesaabsite.com) mukaan ensimmäinen luku ilmoittaa etujousen tyypin. Sivuilla on Vin search toiminto millä saa näppärästi tietoa omasta autosta. Marmorilla kuitenkin väittivät edessä on sport jousitus ja sellaisethan sinne laitettiin.
#5678
Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid

teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2505
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Tänään motarilla kuului kummallinen pamahdus alustasta jostain takaa.

Toinen takajousihan sieltä näyttää olevan poikki.

-AL-4 - 3- -63-AA-BA-CA-DA-

AL näyttää olevan tuossa kyltissä, eli vakioalusta kyseessä.
Etuiskarin ja etujousen tiedot puuttuvat!

Kannattaako tuo päivittää sportiksi? mutta sitten menis tietty iskarit ja etujouset samalla vaihtoon.

Auto MY2008 SC ja bensa/BP.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.

myllymik
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Maalis 18, 2013 11:19

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja myllymik »

Tämmöinen numerosarja löytyy 9-3 2004 2.2Diesel ss:

8 -3 -2 -2 -4 -4 - - -

Etujousi siis poikki ja pitäs tietää mitä numero 8 tarkoittaa?

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9905
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja AZP »

Etujouselle koodi kahdeksan sanoo EPC:ssä näin:
Article : Jousi
PartNo : 12786395
Usage : CODE=8, NLS-USE 93190610
Supplementary Description : sininen/punainen
Jouset on vaihdettava pareittain (oikea ja vasen) ja uusimman mallinen suojaletku on asennettava (ks. kohta 2A)
Order Quantity : 2
NLS-USE 93190610 tarkoittaa siis sitä, että osanumerolla 12786395 ei enää toimiteta jousia, vaan näiden sijasta tulisi käyttää osanumeroa 93190610. Siitä EPC taas sanoo:
Article : Jousi
PartNo : 93190610
Usage : 2007-2009, 4D, 5D, Z19DTH, Z19DT, M, CODE=47
Supplementary Description : sininen/punainen Madallettu Urheiluvaunu Sarja sisältää 2 jousta
Order Quantity : 1
Näyttäisi siltä että autossa on sporttialusta, eli sentin tavallista matalampi jousitus.

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5557
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Jollain epc toiminnassa?
Etujousen malli hukassa, koodi 4
MY2006 SC

Muuten tästä topiikissa sain poimittuu et vakiota on muut kuin etuvakaaja.
Kuva

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5557
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Nykyisten jousien koodit on sin-valk-pinkki niin sporttijouset taitaa olla.

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9905
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja AZP »

Etujousi=4: Spring 12 786 06 2006, 4D, 5D, Z19DTH, Z19DT, M, CODE=4, NLS-USE 93190596 white/blue
Takajousi=AM: Spring 12 759 983 5D, CODE=AM For cars with standard chassis
Etuvakaaja=4: Stabilizer bar 13 204 072, B207, B284, Z19DT, Z19DTH, Z19DTR, A19DTR, CODE= 4, CL, Diam 25,2 MM Sports chassi
Takavakaaja=3: ei löydy tietoja
Etuiskari=25:
Oikea: Spring strut 12 766 007 2006, 4D, 5D, Z19DTH, Z19DT, M, LH CODE=25, NLS-USE 12772032, 93190091 Red purple
Vasen: Spring strut 12 766 008 2006, 4D, 5D, Z19DTH, Z19DT, M, RH CODE=25, NLS-USE 12772033, 93190091 Red purple
Takaiskari=34: Shock absorber 12 797 203 2006, 5D, CODE= 34, NLS-USE 12776257 orange/green

Vakiokamalta vaikuttaa paitsi etuvakaaja. Ehkä vakaajat on dieseleissä aina tuhdimpaa kamaa, omassanikin oli 19 mm vakaaja takana vaikka koodien perusteella ostin 17 mm: n vakaajan kumit.

Jarruina näyttäisi olevan pienimmät, eli 15" vanteen kanssa sopivat jarrut 285/278 mm, kuten näissä dieseleissä kai yleensä on.

Affliction
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 09:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja Affliction »

Ehtisikö joku EPC:n omaava tulkita seuraavan alustanumeron:

45-AJ-4-3-63-61-AA-BA-CA-DA

Etujousi poikki ja uuden metsästys käynnissä.
OG 9-3 2,0T stage 3
Ex-9000 CSE 2,0t vm.-97

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4927
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja tturku »

http://www.ys3.se
Oikeasta yläkulmasta saat kielen vaihdettua englanniksi.
:wink:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
Alfaromeo 159 2,4JTDm Q4 -08, NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

kar-ra
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Syys 07, 2015 20:00

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja kar-ra »

Tuossa vaihdoin kääntölaakerit ja ylätukilautaset omaan X:än.
Nyt selailin netistä, niin XWD:lle näyttäis olevan eri numerolla tuo tukilautanen. Mikähän lie ero vakioon?
Hyvinhän nuo sinne meni vaikka "väärät" onkin.
93X BioPower -10

RamsesII
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2018 09:56

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja RamsesII »

Itsellä jousi poikki kuskin puolelta edestä. Kertooko tämä jotain? Kyseessä 9-3 2.0 SS vector 2003.

6 -3 - - -3 -3 - - -


Jukka
Saab 900i -92
Saab 9-3 SS 2.0t Vector -03
Saab 9-3 2.0 SE 5d -98
ex. Saab 9000 2.0i 16 -91
ex. Saab 900 -87
ex. Saab 900 -88
ex. Saab 99 Combi Coupé -78

RamsesII
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2018 09:56

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja RamsesII »

Jousi oli edestä poikki ja oli epätietoisuutta että onko sportti vai normijousi omistamassani 9-3 2.0 SS vectorissa (vm. 2003).
Tiedoksi jos joku painiskelee saman asian kanssa, niin minun yksilössä oli sporttijouset edessä. Eli hankin motonetin jouset mallia...

Etujousi Saab 9-3 Sport Tuotenumero: 67-6302
9-3 Eteen 1,8/T/2,0T jos Sport/Viggen/Aero (ei Cabrio)
Saab 900i -92
Saab 9-3 SS 2.0t Vector -03
Saab 9-3 2.0 SE 5d -98
ex. Saab 9000 2.0i 16 -91
ex. Saab 900 -87
ex. Saab 900 -88
ex. Saab 99 Combi Coupé -78

varzii
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Elo 10, 2016 21:48

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja varzii »

Löytyisiköhän täältä vähän jeesiä alustan suhteen. Auto on 2005 1.8t sedani (kilvessä tosin 12/2004) ja varustetasona linear. Kilvessä koodinpätkä 12-11-1- -16-11- - - eli välistä vähän puuttuu ja jarrutiedot samoin. Selailin tän ketjun läpi ja ei nuo numerot täsmää oikein mihinkään aikaisemmista, EPC:tä ei myöskään ole käytettävissä tähän hätään. Tietoa tai hyviä arvauksia jousien ja iskarien suhteen?

benicio
"Aero"
Viestit: 354
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 18:17

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja benicio »

Dodi,

Tein rekisteröintikatsastuksen yhteydessä määräaikaskatsastuksenkin kun ruotsikatsastuksesta oli jo vähän aikaa. Oikea etujousihan siellä oli poikki, ei kyllä näkynyt päällepäin tai tuntunut ajossa.
Kuskin ovessa on seuraava litania:
-AL-4 - 3- -65-AB-BB-CB-DB-

MIkä perkele tuossa kertoo etujousen tyypin? Tai edes takajousen niin siitä voinee päätellä onko normi vai sport jouset? Arvaukseni on että normaalit, mutta en mä nyt välttämättä haluaisi hirveästi nostaa autoa nykyisestä, niin onko ihan mahdoton ajatus jos laittaa joka tapauksessa sport-jouset, tässä tapauksessa Lesjöfors 4077820 olisi mielessä. Eli vakioiskarit ja sport-jouset, onko ok vai nounou?

Ja auto siis MY2008 SC TiD Vector A.
Arkisaab 9-5 2.3T SE Wagon A -99; Pyhäsaab 9-5 Vector TiD4 -10
Juhannussaab 99 GLS Cabriolet -75; Perjantaisaab 9-3 SC TID Vector -08

Vastaa Viestiin