93SS vm.2003 sähköongelmia

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
ezku
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 16:24
Paikkakunta: espoo

Re: 93SS vm.2003 sähköongelmia

Viesti Kirjoittaja ezku »

Monet akut, kuten lyijyakkukin, purkavat itse itseään ajan kanssa. Akku voi myös olla jotenkin viallinen jo tehtaalta lähtiessään, tai yllättävän nopeasti joskus mennä huonoksi. Itselläkin kävi niin, että ei ollut ollut mitään oireita, mutta yhtenä aamuna ei auto enää startannut, edes yrittänyt. Akun vaihto auttoi.
JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Black 9-3 SS 2.0t 2003
#5374
myung
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Loka 31, 2012 14:46

Re: 93SS vm.2003 sähköongelmia

Viesti Kirjoittaja myung »

Jep, SID/mankka ongelmat vaan seurasi myös uudella akulla. Kuukkeliu kertoo, että moduulit AMP1 ja ICM olis mahdollisia vikalähteitä, molemmat luokkaa 1k€ marmoritiskillä. :twisted:

Eihän kellään ole piiritason kytkentäkaavioita noista purkeista? Piirilevytason modikset/korjaukset hoituu pienillekin kompoille, mutta näistä autosähköistä en tajua mittään. :oops: Helppo olis katsoa onko noiden poweripuolen suotokonkat elossa, kuollut konkka tai useampi vois hyvinkin selittää nämä ongelmat.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4635
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 93SS vm.2003 sähköongelmia

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Näitä auton boksien piirikaavioita tuskin saat mistään.
Ovat sen verran erikoisempaa tuotantoa, että niiden huolto-ohjeita ja kaavioita ei yleisessä jaossa kovin helposti liiku.

Ihme on, jos löytyy. Mahdotonta se ei näin interwebin ihmeellisenä aikana tietenkään ole.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
myung
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Loka 31, 2012 14:46

Re: 93SS vm.2003 sähköongelmia

Viesti Kirjoittaja myung »

Netistä löytyy kyllä joitain valokuvia tuosta AMP1:Sta, mutta ICM:stä purettuna aika huonosti. AMP1 näyttää niin simppeliltä tuon vahvistimen osalta, että melkein pystyy reverse engineeraamaan sen skeman kun saa piirilevyn käteen. Kunhan emäntä tulee tuolla potilaalla kotio niin tarttee katsoa onko tuossa ylipäätään sitä vahvaria vai ei, kun kaikissa versioissa ei ilmeisesti ole. Tässä tapauksessa vika kohdistuu kyllä sitten ICM:ään ellei nyt vikakoodeissa ole mitään ihmeitä.
myung
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Loka 31, 2012 14:46

Re: 93SS vm.2003 sähköongelmia

Viesti Kirjoittaja myung »

No niin lueskeltiin vikakoodeja ja ihmeteltiin vikaa paatuneemman saabistin kanssa. Sattumalta huomattiin, että ICM:n näyttö on aivan tulikuuma vaikka avain ei ole edes lukossa! Lisäksi näytössä palaa erinäisiä pikseleitä, tosin niin himmeästi, että en ole niitä tätä ennen erottanut. Käytettiin piuha irti ICM:n hanurista (vastannee aika pitkälle tuota kun irrotusta) ja kappas kun lähti pelittää samontein. Eli ICM rikki, kaput. Muistaakos joku kuulleensa vastaavasta viasta?
myung
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Loka 31, 2012 14:46

Re: 93SS vm.2003 sähköongelmia

Viesti Kirjoittaja myung »

Mainittakoon vielä, että kokeiltiin vaihtaa nykyisen ICM2:n tilalle ICM3 joka sekin potkaisi käyntiin kerrasta. Tässä tapauksessa kuitenkin ICM3 alkoi pitämään pientä vinkunaan heti kun se kytkettiin kiinni, siis myös auton ollessa OFF ja avain irti. Toisessa vastaavassa autossa sama ICM3 ei vingu kiinni ollessaan. Eli osaiskos joku arvailla onko auton päässä nyt jotain sellasta joka vois hajottaa noita purkkeja?
myung
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Loka 31, 2012 14:46

Re: 93SS vm.2003 sähköongelmia

Viesti Kirjoittaja myung »

Menee yksinpuheluksi näköjään, mutta menköön. Eli huomattiin tuossa viikonloppuna, että myös ovikajarit ja keskikajari on täysin mykkiä. Toisin sanottuna jotain vikaa AMP1:ssä. Kaivoin boksin penkin alta ja aika äkkiä löytyi vahvistin IC:n parin kintun välistä valokaaren merkkejä. Lisäksi hapettumia ympäri levyä, toisin sanottuna päässy kosteutta purkin sisään. Ainakin tämä PAL007A eli käytännössä päätevahvistinlutikka tuntuis olevan kaput, mutta todella vaikeeta mittailla tarkemmin kun purkki menee valmiustilaan ilman valokuitua noin 10 sekunnissa. Onkos kellään tietoa saako tuonne liikennettä millään muulla kuin pistämällä sen ICM:n perään kiinni??
Vastaa Viestiin