Airbag Malcuvation B0044
Airbag Malcuvation B0044
Jep elikkä sillo tällö heittelee tuota virhettä vasemmalle käännyttäessä. Voisiko olla Cimissä vika. Pakko kysyy ennenku menee suuna päänä marmorille tyhjentää lompakon
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Airbag Malcuvation B0044
Mahtaa olla "airbag malfunction" .
Kuljettajan turvatyynyn virtapiiriähän se herjaa: katkos tai liian iso resistanssi.
Ja kuten jo oli ehdotettu, niin CIM.ssä se luuraa.
Kuljettajan turvatyynyn virtapiiriähän se herjaa: katkos tai liian iso resistanssi.
Ja kuten jo oli ehdotettu, niin CIM.ssä se luuraa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Airbag Malcuvation B0044
eli varmaan menee koko cimi vaihtoon? (ja sori tost englannist ei oo hyvä kielipää)
onko Arvioita hinnasta?
onko Arvioita hinnasta?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Airbag Malcuvation B0044
Multa taidettiin CIM vaihtaa ku hankin tän '06:n .. autoliike käytti auton marmorilla ja laskua tais kerääntyä siinä 700e hujakoilla. En kovin tarkkaan muista mitä autoliikkeen heppu kehu
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Airbag Malcuvation B0044
Uuden CIM:n sai joku aika sitten www.skandix.de -kaupasta n. 400€:lla kotiovelle toimitettuna. Länsiauto myi ei-oota hintaan 580€. Vaihto ei ole kovinkaan vaikeaa, mutta Tech2 on pakollinen siinä hommassa.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/br ... z/1030531/
Näköjään just nyt on saatavuus nollassa. Täs poikkes eilen just yks 9-3 Aero, missä oli nopeuskulma-anturin vika ja se tais tilata tosta sen viimesen varastossa olevan, kun vinkkasin. Toi on tosin ESP-autoihin, joten jos ESP:tä ei ole niin pääsee varmasti halvemmalla.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/br ... z/1030531/
Näköjään just nyt on saatavuus nollassa. Täs poikkes eilen just yks 9-3 Aero, missä oli nopeuskulma-anturin vika ja se tais tilata tosta sen viimesen varastossa olevan, kun vinkkasin. Toi on tosin ESP-autoihin, joten jos ESP:tä ei ole niin pääsee varmasti halvemmalla.
Re: Airbag Malcuvation B0044
Tarvikos uuden CIM:n kanssa avainta (master?). Vai olikos se niin, että käytetyn CIM:n kanssa pitää olla avain?
Jos CIM:n joutuu uusimaan, niin kannattaisko samalla uusia rattilukkomoduuli? Jostain muistan lukeneeni, että tuota lukkomoduulia ei välttämättä voisi vaihtaa ilman että uusii CIM:n...?!
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-0 ... 82933.html
Mulla on kerran jumittanu tuo moduuli niin, että aukes vasta suunnilleen 10.llä yrityksellä ja välillä kun tökkää avaimen virtalukkoon, ei tapahdu yhtään mitään. Virtalukon vaihdon joku päivä sitten.
Jos CIM:n joutuu uusimaan, niin kannattaisko samalla uusia rattilukkomoduuli? Jostain muistan lukeneeni, että tuota lukkomoduulia ei välttämättä voisi vaihtaa ilman että uusii CIM:n...?!
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-0 ... 82933.html
Mulla on kerran jumittanu tuo moduuli niin, että aukes vasta suunnilleen 10.llä yrityksellä ja välillä kun tökkää avaimen virtalukkoon, ei tapahdu yhtään mitään. Virtalukon vaihdon joku päivä sitten.
Re: Airbag Malcuvation B0044
Uuteen CIM:iin voi ohjelmoida vanhat avaimet suoraan. Tämä onnistunee silloin, jos ECM:ää ei ole vaihdettu samalla. Ainaskaan Opelissa ei voi ohjelmoida käytettyyn vaihto-CIM:iin omia vanhoja avaimia. Saabin kohdalla en ole testannut. Meikällä on jemmassa 1 ohjelmoimaton avain kolkkiin, jos joku sattuu tarvitsemaan.
WIS sanoo, että rattilukkomoduli pitää vaihtaa CIM:n vaihdon yhteydessä vain, jos nykyisen tuotenumero on 12789484. Jos taas ton numeroinen lukkomoduli korvataan uudemmalla (12801116), niin CIM tarvitsee ohjelmistopäivityksen. Toi koskee kai lähinnä ensimmäisiä kolkkeja alustanumeroon 31026543 saakka. WIS ei mainitse uudempien kohdalla mitään siitä, että SCL:n vaihdon yhteydessä pitäisi CIM:iin koskea.
Uusi SCL pitää sitten koodata autoon Tech2:lla.
WIS sanoo, että rattilukkomoduli pitää vaihtaa CIM:n vaihdon yhteydessä vain, jos nykyisen tuotenumero on 12789484. Jos taas ton numeroinen lukkomoduli korvataan uudemmalla (12801116), niin CIM tarvitsee ohjelmistopäivityksen. Toi koskee kai lähinnä ensimmäisiä kolkkeja alustanumeroon 31026543 saakka. WIS ei mainitse uudempien kohdalla mitään siitä, että SCL:n vaihdon yhteydessä pitäisi CIM:iin koskea.
Uusi SCL pitää sitten koodata autoon Tech2:lla.
Re: Airbag Malcuvation B0044
Moduuleihin on koverrettu näköjään ainakin ao. eri numeroita:
-12782933
-12767697
-12801116
-12789484
Miten nuo alustanumerot menee? Milloin on alustanumeron 31026543 malleja tehty?
Näkyyköhän tuo lukkomoduulin numero helposti autosta, onko kukaan katsonut?
Lähinnä tässä mietin, että jos voisi rattilukon vaihtaa ilman CIM:n vaihtoa, kuitenkin siis siten, että käyttäis Tech:llä koodaamassa uuden lukon...
(sori jos varastan ketjun aloittaneen aiheen, mutta aihe liippaa niin läheltä)
-12782933
-12767697
-12801116
-12789484
Miten nuo alustanumerot menee? Milloin on alustanumeron 31026543 malleja tehty?
Näkyyköhän tuo lukkomoduulin numero helposti autosta, onko kukaan katsonut?
Lähinnä tässä mietin, että jos voisi rattilukon vaihtaa ilman CIM:n vaihtoa, kuitenkin siis siten, että käyttäis Tech:llä koodaamassa uuden lukon...
(sori jos varastan ketjun aloittaneen aiheen, mutta aihe liippaa niin läheltä)
Re: Airbag Malcuvation B0044
Saabin tietojen mukaan se on näin, Cim'iin saa yhden masterkoodilla varustetun avaimen ja neljä yksikkökoodilla varustettua avainta nämä kaikki ohjelmoidaan techillä CIM'in ja ECM'än kesken, koodeja joutuu siirtämään edestakas.karg kirjoitti:Uuteen CIM:iin voi ohjelmoida vanhat avaimet suoraan. Tämä onnistunee silloin, jos ECM:ää ei ole vaihdettu samalla. Ainaskaan Opelissa ei voi ohjelmoida käytettyyn vaihto-CIM:iin omia vanhoja avaimia. Saabin kohdalla en ole testannut. Meikällä on jemmassa 1 ohjelmoimaton avain kolkkiin, jos joku sattuu tarvitsemaan.
Kumpikaan CIM eikä ECM hyväksy vanhoja avaimia uudelleen koodattavaksi.
"Karg" kokeile pystytkö ohittamaan tuon kiellon olemme täällä saabin verstaalla kokeilleet sitä näin, manipuloimme avaimet ja tech antaa tiedon uusi avain, mutta ohjelmoitaessa tulee stoppi avaimet jo koodattu eri autoon joten ei käynyt vanhoista poistaa koodia vaikka ensin näin luki huom! avaimet olivat samasta autosta johon asensimme uuden CIM:in.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Airbag Malcuvation B0044
Asensin omaan Aeroon joku aika sitten täysin uuden CIM:n ja koodasin siihen vanhat avaimeni takaisin käyttöön. Ei ollut mitään ongelmia. Sanoo Saabin ohje mitä tahansa, niin tämä kuitenkin onnistui.
EDIT: lupasin vaihtaa tuttavan Aeroon uuden CIM:n ensi viikolla, niin tuleepa testattua toisenkin kerran tuota vanhojen avainten koodausta.
EDIT: lupasin vaihtaa tuttavan Aeroon uuden CIM:n ensi viikolla, niin tuleepa testattua toisenkin kerran tuota vanhojen avainten koodausta.
Re: Airbag Malcuvation B0044
Aivan, tarkoitinkin, että hommaa käytetyt avaimet vaikka netiltä ja yrittää vaihtaa koodit niin stoppi on nenän edessä. Me hommasimme nipun avaimia netiltä ja muualtakin puhdistimme ne koodeista tämä ei onnistu TECH'illä, sama tech'i kertoi jotta avaimet olivat uudet mutta koodeja ohjelmoitaessa tuli turvakielto avaimissa on jo koodi.karg kirjoitti:Asensin omaan Aeroon joku aika sitten täysin uuden CIM:n ja koodasin siihen vanhat avaimeni takaisin käyttöön. Ei ollut mitään ongelmia. Sanoo Saabin ohje mitä tahansa, niin tämä kuitenkin onnistui.
EDIT: lupasin vaihtaa tuttavan Aeroon uuden CIM:n ensi viikolla, niin tuleepa testattua toisenkin kerran tuota vanhojen avainten koodausta.
Sama juttu jos netiltä ostaa käytetyn CIM'in niin on pakko, että on mukana ainakin yksi avain jonka koodaa masteriksi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Airbag Malcuvation B0044
Outo on vika... Tulee millo sattuu ja häipyy samoin tein... Hain tänään sitä oikein yrittämällä sain vain kerran valot palamaan hetkeksi kun istuin penkillä... saman tein kun nousin penkistä valo lakkasi palamasta. Voisiko tuo vielä viitata siihen että ratissa on vika? Rattilukko näyttää toimivan normaalisti samoin avainpesä...
Ja kannattaako tuota laittaa kuntoon vai antaa olla ja kenties hävittää auto? on kuitenki sen verran reilusti yli 200 menty että en näe rahallista arvoa panostaa autoon....
Ja kannattaako tuota laittaa kuntoon vai antaa olla ja kenties hävittää auto? on kuitenki sen verran reilusti yli 200 menty että en näe rahallista arvoa panostaa autoon....
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Airbag Malcuvation B0044
Voiskohan olla että siinä turvatyynymodulissa on joku vika, eikä CIM:ssä? Sehän toki tulee CIM:iin kiinni sillä pienellä liittimellä, mutta mahtaako CIM sen enempää hallita tota? Vikakoodi löyty ACM:n alta. Uusi turvatyyny näyttää maksavan jenkkilässä $750 tai enemmän riippuen kaupasta. Suomessa tohon varmaan voi vaihtaa euro-merkin ja lisätä vähintään pari sataa. WIS ei puhu ainaskaan ton airbagin kohdalla mistään naittamisesta, joten voisi ehkä koittaa jotain tuoreempaa purkuosaa.
Re: Airbag Malcuvation B0044
Mitä katsastuksessa mitataan obd:lla? Mietin vain saako auton katsastettua vaikka siellä on vikakoodina tuo airbag b0044? vai lukeeko katsastus myös tuon koodin?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Airbag Malcuvation B0044
Eikö airbagin valo pala mittaristossa tuon vian vuoksi?
Jos valo palaa, niin hylky tulee jo pelkästään tuon vuoksi.
Jos valo palaa, niin hylky tulee jo pelkästään tuon vuoksi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)