Oikeat sytytystulpat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
BioVector
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Maalis 27, 2013 02:36

Oikeat sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja BioVector »

Mitkähän ne mahtais olla oikeat ( ja parhaat ) tulpat 9-3 2.0t BioPoweriin vm. -07? Paikallisen varaosaliikkeen tietokanta ei osannut suositella yhtään mitään :roll:
9-3 SC 2.0t BioPower -08 Vector
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Oikeat sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja karg »

NGK BKR7ESC-11
BioVector
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Maalis 27, 2013 02:36

Re: Oikeat sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja BioVector »

Kiitosta.
9-3 SC 2.0t BioPower -08 Vector
Migo
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: To Elo 05, 2010 13:35
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oikeat sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Migo »

Ja nuo BKR7ESC-11 käyvät myös 1.8t -06 jossa stage1?
LIFAD
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2012 09:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oikeat sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja LIFAD »

Migo kirjoitti:Ja nuo BKR7ESC-11 käyvät myös 1.8t -06 jossa stage1?

Kyllä
Saab 9³ SS 2006 2.0TS Vector
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Oikeat sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja karg »

Näyttää toimivan hyvin myös Aerossa, missä on stage 1 päällä.
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Oikeat sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Eli NGK BKR7ESC-11 tulpat voi laittaa vakio 1,8t -07 autoon? Mites platinatulppien vaihtoväli, valmistaja kertoo sen olevan 120tkm. Aika paljon, ilmeisesti sen sitten kestävät? Jos ajattelee vaihtovälin olevan kolminkertainen, ei lopulta kuluissa ole juuri eroa. Muistelen esim. Opelilla olevan tulppien vaihtovälin Saabia lyhyempi (?), vedetäänkö näitä lukemia hatusta... Vanhemmilla Saabeilla olen ajanut perustulpilla sen 30tkm, eikä ole tainneet siinä ajassa nykybensoilla miksikään mennä.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Oikeat sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja patu »

KN/Lieto kirjoitti:Mites platinatulppien vaihtoväli, valmistaja kertoo sen olevan 120tkm. Aika paljon, ilmeisesti sen sitten kestävät?
Hyvin kesti edellisessä, eikä ongelmia ollut. (ps. olisi n.500km ajetut platinat myynnissä 12e :) )
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Avatar
janos
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 23:35
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Oikeat sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja janos »

Vaihdoin eilen 9-3 1.8 t -06:seen Boschin tulpat (FR6DPP33X/FR6KPP33X+ +54), kun motonetissa ei NGK:n tulppia ollut. Oli vissiin virheliike, kun auto alkoi käymään kolmella pytyllä kesken ajon.

Ovatko nuo Motonetin juuri kyseiseen autoon myymät tulpat niin väärät, ettei viittä kilometriä toimi kunnolla? Vai onko syytä alkaa etsimään vikaa muualta. Yhtään vikavaloa ei syttynyt huonon käynnin seurauksena. Ja jatkokysymyksenä ovatko NGK PFR6T-10G tulpat oikeat vakio 1.8 t koneeseen, vai tuo edellä mainittu NGK BKR7ESC-11?
Viimeksi muokannut janos, Ti Syys 19, 2017 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OG 900 2D "Pystäri" -87
OG 900i 5D "Classic" -93
OG 9-5 2.3T Aero -00
OG 9-5 2.0t SC Linear -03
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Oikeat sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja petrisa »

janos kirjoitti:Vaihdoin eilen 9-3 1.8 t -06:seen Boschin tulpat (FR6DPP33X/FR6KPP33X+ +54), kun motonetissa ei NKG:n tulppia ollut. Oli vissiin virheliike, kun auto alkoi käymään kolmella pytyllä kesken ajon.

Ovatko nuo Motonetin juuri kyseiseen autoon myymät tulpat niin väärät, ettei viittä kilometriä toimi kunnolla? Vai onko syytä alkaa etsimään vikaa muualta. Yhtään vikavaloa ei syttynyt huonon käynnin seurauksena. Ja jatkokysymyksenä ovatko NGK PFR6T-10G tulpat oikeat vakio 1.8 t koneeseen, vai tuo edellä mainittu NGK BKR7ESC-11?
Et sitten uskonut, ettei muita tulppia näihin kannata laittaa kuin nuo mainitut NGK :evil: .

Käy hakemassa ne oikeat tulpat jostain muusta autotarvikeliikkeestä: molemmat mainitut NGK:t käy bensavehkeeseen (jälkimmäinen etanoli/bensa).
Älä turhaan ala muualta vikaa etsiä :wink: .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
janos
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 23:35
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Oikeat sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja janos »

petrisa kirjoitti:
janos kirjoitti:Vaihdoin eilen 9-3 1.8 t -06:seen Boschin tulpat (FR6DPP33X/FR6KPP33X+ +54), kun motonetissa ei NGK:n tulppia ollut. Oli vissiin virheliike, kun auto alkoi käymään kolmella pytyllä kesken ajon.

Ovatko nuo Motonetin juuri kyseiseen autoon myymät tulpat niin väärät, ettei viittä kilometriä toimi kunnolla? Vai onko syytä alkaa etsimään vikaa muualta. Yhtään vikavaloa ei syttynyt huonon käynnin seurauksena. Ja jatkokysymyksenä ovatko NGK PFR6T-10G tulpat oikeat vakio 1.8 t koneeseen, vai tuo edellä mainittu NGK BKR7ESC-11?
Et sitten uskonut, ettei muita tulppia näihin kannata laittaa kuin nuo mainitut NGK :evil: .

Käy hakemassa ne oikeat tulpat jostain muusta autotarvikeliikkeestä: molemmat mainitut NGK:t käy bensavehkeeseen (jälkimmäinen etanoli/bensa).
Älä turhaan ala muualta vikaa etsiä :wink: .

Kiitos tiedosta ja vahvistuksesta, ihmetyttää vaan että nuita Boschilaisia myydään kyseiseen automalliin sopivina 8O .

EDIT: Nyt on vaihdettu NGK:t, mutta edelleen käy kolmella ja vikavalo syttyi. Onko ehdotuksia, olisiko se puolavika?
OG 900 2D "Pystäri" -87
OG 900i 5D "Classic" -93
OG 9-5 2.3T Aero -00
OG 9-5 2.0t SC Linear -03
Avatar
janos
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 23:35
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Oikeat sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja janos »

Nyt NGK:n tulpat paikoillaan ja yksi uusi puola. Boschilainen tulppa todennäköisesti pimensi puolan.
OG 900 2D "Pystäri" -87
OG 900i 5D "Classic" -93
OG 9-5 2.3T Aero -00
OG 9-5 2.0t SC Linear -03
ezku
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 16:24
Paikkakunta: espoo

Re: Oikeat sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja ezku »

Tulpista asiaa...

Vanhemmassa -03 9-3:ssa käyttänyt noita NGK BKR7esc-11 -tulppia jo vuosia. Nyt taloon tuli uudempi samanlainen, joka tehtaan biopoweri ja siinä oli NGK BCPR7ES-11 -tulpat, joilla toimi ainakin päällepäin ihan ok. Onko kellään tietoa näistä tulpista, ovatko yhtään kelvot? Vaihdoin tosin tilalle jo nuo toiset...
JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Black 9-3 SS 2.0t 2003
#5374
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Oikeat sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

BCPR7ES-11 on vanhempiin trionic-koneisiin (b2x4 ja b2x5) oikea tulppa. BKR7ESC-11 B207-koneisiin.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin