Takajarrusatulat 1,8t & 2,0t

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Takajarrusatulat 1,8t & 2,0t

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Käykö jarrusatulat ristiin? Eli kun 1,8t:ssä on kiinteä jäähdyttämätön jarrulevy takana, niin onko näin myös 2,0t:ssä?

Purkuosana olisi vähän ajetut my2005 2,0t automaatin takajarrusatulat tarjolla, mutta niiden soveltuvuus my2003 1,8t manuaaliin arveluttaa.

VIN koodi kanta-autosta on tiedossa, mutta sitä alustanosien erittelykoodia ei ole. Tosin, omassani 1,8t:ssä tyyppikilvessä on vain viivoja alustanosien koodin kohdalla että tiedä sitten olisiko kanta-auton tyyppikilvessä edes lisäinfoa osista..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Korruptio
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: La Joulu 15, 2007 20:46
Paikkakunta: Oulu / Paltamo

Re: Takajarrusatulat 1,8t & 2,0t

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Tuo oma vm 2003 9-3SS 2.0t omaa ainakin jäähdyttämättömät levyt takana. Just tänään oli auki kanittava jarru...
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Takajarrusatulat 1,8t & 2,0t

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mjoo. Eiköhän nuo uskalla sitten ostaa pois kuleksimasta. Jos ei käy niin tulee myyntiin satulat 8) Voishan sitä kanta-auton VINin kanssa käydä merkkitiskiltä kysymässä että minkälaisia satuloita sille tarjotaan ja verrata osanumeroita sitten tuohon 1,8t:hen..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Takajarrusatulat 1,8t & 2,0t

Viesti Kirjoittaja karg »

Meneeköhän noi silleen, että ne pienemmät takalevyt (278mm) on kiinteitä ja isommat (292mm) tuuletettuja? Paksuuden perusteella vois ollettaa noin. EPC:n mukaan on eri satulat 15" ja 16" jarruille. Ei tosin käy ilmi, että mitä käytännön eroa noissa satuloissa on, mutta osanumeroissa on ainaskin eroa ja mainintana on selkeästi jarrujen koko.

Kantsis ehkä varmistaa purkuautosta toi kokoasia.

:roll:
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Takajarrusatulat 1,8t & 2,0t

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ei kai täs auta muu kun käydä kanta-auton VINin kanssa merkkitiskiltä kysymässä että mitkä jarrut sen VINin mukaan siinä kanta-autossa on. PCS:kin kun on kiinni, niin pakko mennä Laakkoselle.

Kyseinen purkuauto on ollu sillä liikkeellä jo aika kauan. Voi olla ettei löydy sitä tietoa enää, mutta täytynee soittaa ja kysyä. Motonetin 90e:n satuloitakaan ei viitsi koittaa, kun tarvikeosat joita olen koittanut ovat hajonneet kaikki ennen takuuajan umpeutumista...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Juuso-x
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 18:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Takajarrusatulat 1,8t & 2,0t

Viesti Kirjoittaja Juuso-x »

1.8t ja 2.0t taitavat molemmat olla pienemmällä takajarrulevyllä.

Tämä poimittu toisesta keskustelusta:
Eski kirjoitti:Alkuperäiset jarrut selviää kuskin oven takaa löytyvästä tyyppikilvestä:

Kuva

1. Etujouset
2. Takajouset
3. Etuvakaaja
4. Takavakaaja
5. Etuiskari
6. Takaiskari
7. Etujarrulevy
8. Takajarrulevy

9. Etujarrusatula

Jarrulevyjen koodit:

Etulaikka
AA = 285mm
AB = 302 mm
AC = 314 mm
AD = 345 mm (TurboX)

Takalaikka
BA = 278mm
BB = 292 mm
BC = XWD

Eski
9-3X SC XWD 2.0T Biopower my2010
9-3 SS 2.0T Aero my2005 Maptun stage3 Biopower
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Takajarrusatulat 1,8t & 2,0t

Viesti Kirjoittaja Pakari »

No tuossa omassani ei ole tuota numeroa. Tyyppikilvestä ei löydy kuin VIN ja painot. Tuon numeron mistä selviäis on mulla vain väliviivoja. Elikkäs tälläinen: -1 - - -1-1- - -
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Korruptio
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: La Joulu 15, 2007 20:46
Paikkakunta: Oulu / Paltamo

Re: Takajarrusatulat 1,8t & 2,0t

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Nuo jäähdytetyt eli ne paksummat ja halkaisijaltaan isommat on käsitykseni mukaan olleet vain Aerossa ja nelivedoissa vakiona. Muissa toki voi olla jälkiasenteisena mitä vaan, takajarrujen kanssa se on toki aika epätodennäköistä kun nekin vakiosirkkelinterät saa renkaat lukkoon tarvittaessa.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
pullakuski
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 20:23
Paikkakunta: Vantaa

Re: Takajarrusatulat 1,8t & 2,0t

Viesti Kirjoittaja pullakuski »

Kiinnitykset on molemmissa satuloissa samat, mutta männän ja `rungon` väli on eri (~48mm vs ~55mm).
Ei mahdu aeron levy tuulettamattoman satulan kanssa...
(Pala 16mm *2 + levu 20mm = 52mm) kokeiltu on.... :roll:
9-3 ss Aero FF -03
#5802
Vastaa Viestiin