Tehot hävis
Tehot hävis
Mistä mahtanee johtua ko tehot hävis. Rupes moottorinkuva palamaan kojetaulussa ja auto toimii muuten, mutta on ihan tehoton, ohittaminen ei onnistu kun alamäessä ja tasaisella jos on riittävästi tilaa. Auto sammuksiin ja uudelleen käyntiin, ja tehot on yleensä takaisin, mutta taas häviää jossain vaiheessa. Turbo? Mikä muu????
Re: Tehot hävis
Arvaamalla tämä voi selvitä melko huonosti - eli kannattaa hakeutua Tech2:n tai OP-COM:n ääreen ja lukea vikakoodi(t). Ko. testereitä on nykyään aika mukavasti myös harrastajilla, joten autoa ei tämän takia tarvitse välttämättä raahata merkkihuoltoon.
Saabiton Saabisti
Re: Tehot hävis
Menee johonkin vikatilaan, joka kuittautuu virtoja pois käyttämällä.
Syitä voi olla useita, mutta tyypillisimpänä on esim. yliahtaminen. Siihen taas voi johtaa turbon jumittaminen tai ahtopainesäätimen magneettiventtiilin vika.
Hirveästi ei kannata summassa arpoa, vaan lukea vikamuisti. Sen jälkeen tietää jo enemmän.
Syitä voi olla useita, mutta tyypillisimpänä on esim. yliahtaminen. Siihen taas voi johtaa turbon jumittaminen tai ahtopainesäätimen magneettiventtiilin vika.
Hirveästi ei kannata summassa arpoa, vaan lukea vikamuisti. Sen jälkeen tietää jo enemmän.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Tehot hävis
Kysyessä olisi hyvä kertoa myös mikä moottori on kyseessä. Kaikkiin silti voi todeta TechII:n olevan oikea diagnoosityökalu.
Re: Tehot hävis
Sen verran tilannetiedotusta muillekin, että vikakoodit luettu sekä Launch x431:llä että Op-Comm:lla.
Molemmat antoivat P2075 (imusarjan läppävika). Koneena 1.9 dieseli.
Op-Com antoi tarkenteet -61 ja -63 ja lisäkommentin molempiin "swirl level solenoid stuck" eli jumissa. Launch kertoi tarkenteena "imusarjan läppävika".
Molemmat antoivat P2075 (imusarjan läppävika). Koneena 1.9 dieseli.
Op-Com antoi tarkenteet -61 ja -63 ja lisäkommentin molempiin "swirl level solenoid stuck" eli jumissa. Launch kertoi tarkenteena "imusarjan läppävika".
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe Kesä 28, 2013 20:15
Re: Tehot hävis
Jokseenkin rasittavaa toi limited performance.... Meillä oli samat oireet mutta vikana vaan dpf-filtteri tukossa ja samaan sit halkesi ahtoputki. Filtteri aukes Fortella ja ahtoputki vaihtamalla.
No toivotaan että pääset pienellä rempalla
No toivotaan että pääset pienellä rempalla

TTiD
Re: Tehot hävis
Itselläni ilmeni sama homma että tehot hävis ja moottorinkuva ilmeni mittaristoon. Oli bypassin kalvo muistaakseni revennyt. Korjaus ei ole halpa (Olisiko ollut 400e?).
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Re: Tehot hävis
Aika kova hinta jos oli toi allekirjoituksen 1.8t -malli kyseessä. Uuden kalvon saa muutamalla kympillä ja vaihtoon ei pitäis mennä juuri tuntia kauempaa.
Re: Tehot hävis
Uusi kalvo saabin numerolla maksaa 345euroa, kysyin juuri PCS:ltä. Speedpartsin uusi kalvo maksaa 45e. Saabin OEM kalvo on kallis.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Tehot hävis
Juu juuri tuon saabin oman kalvon vaihtoivat Karikolla. Itse jouduin pulittamaan toisin vaan satasen ja liike josta auto ostettiin niin loput koska autoon otettiin oston yhteydessä liikkeen ajoturva, onneksi...
EDIT: Ja oli siis tosissaan toi allekirjoituksen 1.8t malli. Kalvon vaihdettua ei ole ollut muuta viikaa muuta kuin se, että pitää bensaa laittaa tankkiin...
EDIT: Ja oli siis tosissaan toi allekirjoituksen 1.8t malli. Kalvon vaihdettua ei ole ollut muuta viikaa muuta kuin se, että pitää bensaa laittaa tankkiin...

9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Tehot hävis
Tavallaan asian sivusta; ei Mitsunkaan varakalvo kallis ole;
http://shop.speedparts.se/sv/prod/unive ... 09671.html
http://shop.speedparts.se/sv/prod/unive ... 09671.html
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..